XYZ Contagion

Στιγμές και όψεις της ελληνικής (και όχι μόνο) δημόσιας πραγματικότητας από ένα ιστολόγιο που αγαπάει την έρευνα

Αργύρης Κοβάτσης-Δημητρίου (1918-2010) – Το Ατομικό Βιβλιάριο Αξιωματικού του ΔΣΕ

Posted by Βασιλική Μετατρούλου στο 2011/05/01

Λίγο πριν το 2010 δώσει τη θέση του στο 2011, στις 18 Δεκεμβρίου, ο Аргир Ковачев-Αργκιρ Κοβάτσσεβ (Αργύρης Κοβάτσης–Δημητρίου), άφησε την τελευταία του πνοή στα 92 του χρόνια. Γεννήθηκε στις 21 του Μάη 1918 στο χωριό Зралци-Ζράλτσι-Αμπελόκηποι Καστοριάς, από τους γονείς Τάνας και Γιάννα. Το επώνυμο Δημητρίου του το επέβαλε το καθεστώς Μεταξά, όταν το 1936, εκτεταμένα άλλαζε τα «μακεδονοφανή», ήδη από νωρίτερα ελληνοποιημένα επώνυμα. Ο Άργκιρ ήταν πνεύμα ανήσυχο και αμέσως άρχισε τον αγώνα εναντίων των φασιστικών δυνάμεων κατα τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου. Μετά το τέλος του πολέμου αυτού και την έναρξη του Εμφυλίου πολέμου, εντάχθηκε στις τάξεις του Δημοκρατικού Στρατού, όπου πολέμησε μέχρι το τέλος με το βαθμό του Ταγματάρχη.

Ο Αργύρης Κοβάτσης τη δεκαετία του 1940 και ΄τη δεκαετία του 1990.

Ο Αργύρης Κοβάτσης τη δεκαετία του 1940 και ΄τη δεκαετία του 1990.

 

Μετά τη ήττα του ΔΣΕ,αναγκάστηκε να εγκατασταθεί στην Πολωνία, όπου με την σύζυγό του Ελένη, απέκτησαν τέσσερα παιδιά και μετέπειτα εγκαταστάθηκαν στη Δημοκρατία της Μακεδονίας. Πολλά χρόνια αργότερα, κατάφερε μετά από πολλές δυσκολίες να επαναπατριστεί και να ζήσει τα τελευταία χρόνια της ζωής του, στα πατρικά του εδάφη, για τα οποία τόσο σκληρά αγωνίστηκε. Λίγους μήνες πριν το θάνατό του, εξέδωσε τα απομνημονεύματά του, με το βιβλίο ‘Ο Ατίθασος Ταγματάρχης‘.
(Πηγή: NovaZora.gr)

Εδώ μπορείτε να δείτε το ‘Ατομικό Βιβλιάριο Αξιωματικού του ΔΣΕ’ του Αργύρη Κοβάτση:

 

Κι εδώ το βιβλίο του:

Αργύρης Κοβάτσης (Δημητρίου), Ο ατίθασος Ταγματάρχης, Στου Γράμμου και του Βίτσι τη ράχη περπατώντας η δόξα μονάχη, Ο καστοριανός ασυμβίβαστος αντάρτης: Αυτοβιογραφικό έργο, Αυτοέκδοση, 2009.

Αργύρης Κοβάτσης (Δημητρίου), Ο ατίθασος Ταγματάρχης, Στου Γράμμου και του Βίτσι τη ράχη περπατώντας η δόξα μονάχη, Ο καστοριανός ασυμβίβαστος αντάρτης: Αυτοβιογραφικό έργο, Αυτοέκδοση, 2009.

 

 


 

Ολα τα άρθρα του ιστολογίου στην κατηγορία ‘Μακεδονικό

# Η τελευταία πληγή του εμφυλίου (έρευνα του ‘Ιού’ στο περιοδικό ΕΨΙΛΟΝ, 1999-11-21)
https://xyzcontagion.wordpress.com/1999/11/21/ios-teleftaia-pligi-emfiliou/

# Απόρρητο ντοκουμέντο ‘Επιβουλή κατά της Μακεδονίας’ – Οι ανθέλληνες Ελληνες – Οι φάκελοι που δεν καίγονται (άρθρο στο περιοδικό ‘Σχολιαστής’, Σεπτέμβριος 1989)
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/02/23/aporrito-ntokoumento-epibouli-kata-tis-makedonias/

# Οι τρομοκρατικές επιδρομες της Χρυσής Αυγής στην περιοχή της Φλώρινας, στα χνάρια των Χαλυβδόκρανων της Εθνικής Ενώσεως Ελλάς (ΕΕΕ), 67 χρόνια πριν
https://xyzcontagion.wordpress.com/2014/09/23/xa-sta-xnaria-tis-eee-tromokratia-florina/

# NOF & Πάβελ Ράκοφσκι – Ιδεολογικές βάσεις του NOF, εισήγηση στο 2ο Συνέδριο του NOF, 1949
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/03/07/nof-pavel-rakofski/

# Αργύρης Κοβάτσης-Δημητρίου – Το Ατομικό Βιβλιάριο Αξιωματικού του ΔΣΕ
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/05/01/argiris-kobatsis/

# Τάσος Κωστόπουλος & Λεωνίδας Εμπειρίκος & Δημήτρης Λιθοξόου – Μια συζήτηση στη Φιλοσοφική Ελληνικός εθνικισμός και Μακεδονικό ζήτημα, 1992
http://x2t.com/filosofiki

# Ενα μακεδονικό λεξικό, με λέξεις και εκφράσεις στα μακεδονικά του 16ου αιώνα
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/01/31/ena-makedoniko-lexiko-tou-16ou-aiona/

# Τελικά υπάρχουν δύο ταινίες για ‘την αλήθεια για τα παιδιά της Ελλάδας’ στον Εμφύλιο!
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/02/18/telika-yparxoun-dyo-tainies/

# Γιώργος Βραζιτούλης – Στρατηγοί και αντάρτες του Δημοκρατικού Στρατού στην Ανατολική Γερμανία, 1949
https://xyzcontagion.wordpress.com/2013/02/15/giorgos-vrazitoulis-stratigoi-antartes-dse-anatoliki-germania/

# Τάσος Κωστόπουλος – Κριτική στο βιβλίο Σπύρος Καράβας, ‘Η ταξική «καρδιά» του Μακεδονικού’ (άρθρο στην «Ελευθεροτυπία» 2010-12-28)
https://xyzcontagion.wordpress.com/2010/12/28/tasos-kostopoulos-kritiki-biblio-karabas-makedoniko/

# Μακεδονικό Ενημερωτικό Δελτίο ΛΟΖΑ – Ολα τα τεύχη από το 2000 ως σήμερα + Συν το μοναδικό τεύχος της ΒΙΕΝΑ ΛΟΖΑ
https://xyzcontagion.wordpress.com/2012/07/13/loza-ola-ta-tefxi/

Στο τεύχος #02, Αύγουστος 2000, υπάρχει ένα μικρό αφιέρωμα στους πολιτικούς πρόσφυγες του Εμφυλίου Πολέμου. Στο εξώφυλλό του, ένας από αυτούς, ο Αλεξάνταρ Πόποφσκι.

 

 

Advertisements

21 Σχόλια to “Αργύρης Κοβάτσης-Δημητρίου (1918-2010) – Το Ατομικό Βιβλιάριο Αξιωματικού του ΔΣΕ”

  1. Moυ φαίνεται πως για να του επετράπη η επιστροφή στην Ελλάδα,πρέπει να ήταν γραικομάνος και όχι Σλαβομακεδόνας.

  2. Μισίρκωφ said

    παρά τις απαγορεύσεις υπήρχαν μακεδόνες κομμουνιστές πολιτικοί πρόσφυγες που δεν εξεδήλωναν ιδιαίτερα δημόσια την μακεδονική τους ταυτότητα..
    μερίδα αυτών ανάκτησαν την αφαιρεμένη ελληνική ιθαγένεια..
    παράδειγμα ο μακεδόνας αντιφασίστας αργύρης κοβάτσης..
    αιωνία του η μνήμη..

    υ.γ μήπως είναι καιρός πλέον να μην χρησιμοποιούνται σε δημοκρατικά μπλόγκ υβριστικοί και ψευδείς αντιμακεδονικοί ετεροπροσδιορισμοί..
    όπως γραικομάνος και κυρίως Σλάβο-Μακεδόνας…
    όπως και φυσικά τουρκόσπορος έλληνας..

  3. Αρβανίτικο Κεφάλι said

    Βασιλική με απογοήτευσες – χάρη σε εσένα πρωτοδιάβασα τα απομνημονεύματα του Κοβάτση-Δημητρίου και ήταν ξεκάθαρο πως σε αντίθεση με το Μισίρκωφ-Αριστοτέλη-Ντέλτσεφ-κλπ. ο Κοβάτσης θεωρούσε εαυτόν κομμάτι του ελληνικού λαού (με την πολιτιστική αλλά όχι εθνική του διαφοροποίηση). Αρνήθηκε (παρά τα προφανή πλεονεκτήματα) να δηλώσει Βούλγαρος όπως τον προέτρεπε συγγενής του όχι γιατί θεωρούσε τον εαυτό του Μακεδόνα και όχι Βούλγαρο ούτε Έλληνα αλλά γιατί ένιωθε ΚΑΙ Μακεδόνας ΚΑΙ Έλληνας. Αν και πήρε αντιστασιακή σύνταξη στα Σκόπια (που για τους εκεί κολλητούς του Μισίρκωφ ήταν εθνικοαπελευθερωτικός αγώνας) η αυτοβιογραφία του είναι γεμάτη παραδείγματα του πως ο ίδιος δεν ένιωθε έτσι και δε θεωρούσε πως η Μακεδονία τελούσε υπό ελληνική κατοχή κλπ. Είναι τουλάχιστον εξοργιστικό να βλέπεις Νόβα Ζόρα, Αμπεσεντάρ και Μισίρκωφ να σκυλεύουν τη μνήμη ενός ανθρώπου που για τις μάχες στις Πρέσπες «αναρωτιώνταν τι κάνουμε αλήθεια εδώ; σκοτωνόμαστε αδέλφια με αδέλφια!» (και όχι Έλληνες μοναρχοφασίστες εναντίον Μακεδόνων δημοκρατών), που ήταν στενός φίλος (και κουμπάρος) του Καπετάν Γιαννούλη (που οι άνθρωποι που συνεχώς βρίσκουν δικαιολογίες για τους Οχρανίτες – σα το Μισίρκωφ – τον έχουν στη μπούκα του κανονιού γιατί τους είχε αλλάξει τα φώτα), που σε αντίθεση με τους NOFίτες που την έκαναν προς Τίτο πλευρά ακολούθησε τις εντολές Ζαχαριάδη για ενσωμάτωση στην οργάνωση Ίλιντεν που παρέμεινε υπό τον έλεγχο του κόμματος, που τέλος σύμφωνα με τον ανηψιό του ήταν της εξής άποψης:

    «Αν ο Ανδρέας Παπανδρέου,λέει χαρακτηριστικά,τότε που εξήγγειλε την ελεύθερη επιστροφή των Πολιτικών Προσφύγων στην Ελλάδα,είχε στείλει ένα φορτηγό ελληνικά διαβατήρια στο Προξενείο στα Σκόπια, με την ανακοίνωση ελάτε, όσοι νιώθετε Ελληνες, ελεύθερα πάρτε ελληνικά διαβατήρια,θα είχε λυθεί το θέμα με τα Σκόπια!»

    Και καλά τέλος πάντων, οι συγκεκριμένοι τη δουλειά τους κάνουνε και χέζουν πάνω στους τάφους των νεκρών, αλλά κι εσύ Βασιλική που έχεις διαβάσει το βιβλίο να αναδημοσιεύσεις τις ονειρώξεις της Νόβα Ζόρας; Αναδημοσίευσε αντ’ αυτού υλικό από το βιβλίο – έχει πολλά και ζουμερά όπως ξέρεις συμπεριλαμβανομένης της ιστορίας για τον συνεργάτη του Παπαθεμελή που όντας ΟΦΑ (Όπου Φυσάει ο Άνεμος) μετέδιδε κάποτε αλυτρωτική προπαγάνδα από το Ράδιο Σκόπια.

    Έχουν ένα σωρό καθαρόαιμα δικούς τους ήρωες για τους οποίους να γράψουν – εδώ πέθανε πολύ πρόσφατα γνωστή σε πολλούς Έλληνες NOFίτισα με πολλές τηλεοπτικές εμφανίσεις και έντονη δράση (και μετά τον Εμφύλιο)…

    Μισιρκωφούλη μου τις προτροπές περί Γραικομάνων να τις κάνεις στα κολλητάρια σου εντός και εκτός των συνόρων που χρησιμοποιούν τον όρο υβριστικά. Όσο δε για το Σλαβομακεδόνας τα παράπονα σου στο Γκότσε (Δημάκη) και τους υπόλοιπους ηγέτες-ήρωες σας του SNOF που έβγαλαν τη «ρετσινιά» στον τίτλο της οργάνωσης σας. Το τι έγραψε ο Παύλος Κούφης (άλλος επιστρέψας πολιτικός πρόσφυγας που (α) μέχρι το τέλος της ζωής του παρέμεινε πιστός ΚΚΕς και (β) κάθησε και έγραψε κοτζάμ βιβλίο για τα θέματα σας) για το Σλαβομακεδονικό και το πως το καλοδέχθηκαν τότε (σε αντίθεση με το τι κάνετε τώρα εσείς και οι λοιποί τους συνεχιστές) μπορεί να στο γράψει η Βασιλική. Όσο για τα περί Τούρκων/Ασιατών κλπ. Ελλήνων στο χέρι σου είναι να τα σταματήσεις.

  4. Bορειος said

    Μισίρκωφ ,Αφιερωμενο στους απογονους της ΟΧΡΑΝΑ

    Έκθεση

    Με το δημιουργηθέν επεισόδιο Γκότσε αποφασίσαμε να πάμε εγώ και ο συναγ. Ν. Πούπτης κατόπιν εντολής του ΔΜΓ σ. Πάσιο, μια που ασκούσαμε προσωπική επιρροή στον Γκότσε, για να ιδούμε από κοντά όλη την κατάσταση και ποία ήταν τα ελατήρια που δημιουργήθηκαν όλα αυτά.

    Είναι γεγονός ότι όσοι αντιπρόσωποι του ΕΛΑΣ που πήγαν να συζητήσουν με το Γκότσε, δεν τους είχε φανερώσει το μυστικό παρ’ όλο που φαινότανε ποια κατάσταση επικρατούσε στο Τάγμα.

    Προσωπικά ο ίδιος κάλεσα τον Γκότσε και τον παρεκάλεσα αν είναι δυνατόν στη φιλία μας που έχομε να μου φανερώση το τι συμβαίνει και πως δε θέλω ψέμματα να μου πη για να μη κάθομαι άδικα στο Τάγμα και αν είναι δάκτυλος εξωτερικός να φύγω κι’ αν δεν είναι, να βάλω τα δυνατά μου να το βάλω στη σωστή γραμμή και περιμένω απάντηση τι γνωρίζω απ’ όλα αυτά.

    Η πρώτη απάντησή του ήταν ότι δεν θα σου κρύψω τίποτα, θα σου τα πω όλα. Και αρχίζει.

    Δεν μπορείς να κάνεις τίποτε γιατί το Τάγμα μου δεν υπακούει στο Κ.Κ.Ε. ούτε στον ΕΛΑΣ. Εμείς συνδεόμαστε με τη Σερβική Μακεδονία και από κει παίρνουμε καθοδήγηση με συνδέσμους που μας στέλνουν ταχτικά όπως τους στέλνουμε και μεις.

    Πήραμε την εντολή να στρατολογήσουμε όσους μπορούμε περισσότερους, αλλά καθαρώς Σλαβομακεδόνες και η Μπιγάδα της Σερβίας μας χορηγεί (5.000) πέντε χιλιάδες όπλα και ανάλογα οπλοπολυβόλα και ιματισμό. Πήραμε και ορισμένο ιματισμό και οπλισμό. Αν έπαιρνα όλα αυτά θα χορηγούσα και ορισμένα για το υπόλοιπο ΕΛΑΣ. Εις ερώτησή μου πως ονομάζεται αυτός από τη Σερβία με τον οποίο συνδέεσαι, μου απαντά λέγεται Όρσεφι και πως αυτός μας έχει δώσει εντολή ότι, ότι υλικό θα στέλη, όλο θα προορίζεται αποκλειστικά για το Τάγμα μου και σε περίπτωση που θα θελήση να μας κατασχέση ο ΕΛΑΣ να του τα επιστρέψουμε πίσω να μη τα πάρη ο ΕΛΑΣ. Η επιστράτευσή μας συνεχίζεται και έχουμε άλλους 300 άντρες και θα βαδίσουμε για την δημιουργία Σλαβομακεδονικής Μεραρχίας. Τον απαντώ αν είναι σωστό αυτό που κάνει και ότι φέρνει μεγάλη διάσπαση και πως η θέση του είναι με μας και όχι με τους Σέρβους, μου απαντά το εξής πως:

    Είναι αλήθεια ότι ο Όρσεφ ακολουθεί Σωβινιστική πολιτική κι’ εγώ θέλω να βάλω γραμμή και Σερβική και Ελληνική.

    Του είπα ότι είναι υπεύθυνος για όλα αυτά που συμβαίνουν και που θα συμβούν μετέπειτα μου απαντά ως εξής ότι, εσείς αν θέλετε να με χτυπήσετε εγώ δεν θα σας χτυπήσω, αλλά θα συμπτυχθώ προς τη Σερβία όπου και μας έχουν πη οι Σέρβοι «αν σας κυνηγήσουν να έρθετε σε μας».

    Του κάνω έκκληση για τελευταία φορά ότι αυτό είναι εγκληματικό που κάνει και θα πρέπει να ακολουθήσει εμάς, τον εγγυώμαι ότι το Τάγμα σου μπορούμε να το αφήσουμε αρκεί να προσχωρήση κάτω από τις εντολές του ΕΛΑΣ και να κόψη κάθε επαφή με τους Σέρβους και να γίνη η εκκαθάρισή του από διαφόρους Κομιτατζήδες μου απαντά: πως αδυνατεί να το κάνη και είναι αδύνατον πλέον να το λύσουμε εμείς αυτό το ζήτημα.

    Τότε μονάχα μπορεί να λυθή όταν έρθη σε συνεννόηση το ΚΚΕ με το ΚΚ Σερβίας. Τότε μονάχα μπορούν να λύσουν το ζήτημα αυτό από που να καθοδηγούμαστε εμείς. Άλλη λύση δεν υπάρχει, εσύ αν θέλεις μου λέγει δούλεψε στο Τάγμα μου και δημιούργησε Κ.Ο. Αλλά πάρε υπ’ όψη σου ότι θα βγουν όλοι οι κόποι σου άκαρποι δεν πιστεύει κανείς στο ΚΚΕ, διότι μας υπεσχέθησαν να κάνουμε Μεραρχίαν και δεν μας αφήνουν τώρα.

    Η γνώμη μου είναι ότι πραγματικά όπως μου τα είπε έτσι είναι παίρνοντας υπ’ όψη μου και άλλα ντοκουμέντα που είχα, ανταποκρίνονται πλέρια στην πραγματικότητα.

    Είναι γεγονός ότι μετά την αιχμαλωσία που έγινε μιας Διμοιρίας του Γκότσε εκ μέρους των τμημάτων μας ΕΛΑΣ ανησύχησε πολύ αστειεύοντας λέγοντας μου αφού εκεί συλλάβατε τμήμα δικό μου κι’ εγώ πρέπει να συλλάβω το Εφεδρικό και σένα μαζί υπονοώντας εμένα, ευτυχώς δε με πείραξε διότι τον έδωσα την πρέπουσα απάντηση.

    Με την ευκαιρία που πήγα στο Τάγμα Γκότσε είδα την πραγματική κατάσταση που επικρατεί, ότι εκεί μέσα συγκεντρώθηκαν όλα τα αντιδραστικά στοιχεία που είχαν τεθεί επικεφαλής της ΒOYΛΓΑΡΙΚΗΣ προπαγάνδας και οι καθοδηγητές του ΚΟΜΙΤΑΤΟΥ όλοι εκεί μέσα βρίσκονται και έχουν αναλάβει τη Διοίκηση του Τάγματος σε ξεχωριστή φράξια και κρύβονται πίσω από τον Γκότσε χωρίς ο Γκότσε να τους καταλάβει διότι και σ’ αυτά επέδρασαν αυτοί. Ουσιαστικά αυτοί καθοδηγούν το Τάγμα παρά ο Γκότσε.

    Δυστυχώς δεν μπορεί να το καταλάβει και παρασύρθηκε από αυτό ο Γκότσε. Η κατάσταση είναι χαώδης. Εκεί μέσα βρίσκουν το καταφύγιό τους όλοι οι ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΚΟΜΜΙΤΑΤΖΗΔΕΣ.

    Υπογραφή

    Σλομπόντας

    Ακριβές αντίγραφον

    Σταύρος

    Έκθεση Σλόμποντα.

    Αρχείο ΔΙΣ Φ.924/Α/14

    ΣΗΜ. Με το όνομα Γκότσε, ο συντάκτης της αναφοράς θεωρεί τον Γκότσεφ.

  5. Bορειος said

    Μισίρκωφ, Παρε κ αλλη Αφιερωση για τους πρωην ΟΧΡΑΝΙΤΕΣ και μετεπειτα ΣΝΟΦΙΤΕΣ προγονους σου

    ΠΟΙΝΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΣΤΟ ΤΑΓΜΑ ΓΚΟΤΣΕΦ

    Διαφωτιστική του ποιού των αυτονομιστών ηγετών είναι ή παράθεση του ποινικού μητρώου τινών εξ αυτών:

    1) ΑΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ του Χρήστου, εξ Εδέσσης, ετών 34.

    Εκκρεμεί εναντίον του το υπ’ αριθ. 162/25 Φεβρουάριου 1946 ένταλμα του δικαστηρίου δοσιλόγων Εδέσσης. επί συνεργασία μετά του εχθρού.

    2) ΚΟΡΔΑΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ του Αποστ. ή Μπότεφ. ετών 29. Διαβόητον στέλεχος της ΟΧΡΑΝΑ. Εκκρεμεί εναντίον του τά ύπ’ αρ. 78/3-6.1946) ένταλμα επί συνεργασία μετά του εχθρού (Κάλτσεφ). Κατέφυγεν εις Γιουγκολσλαβίαν.

    3) ΔΕΛΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΜΟΣ του Ντίνκο Ντέλιωφ. εξ Εδέσσης, ετών 36. Κατεδικάσθη εις θάνατον δια τής. ύπ’ αριθ. 129/21.10.1946 αποφάσεως του Δικαστηρίου Δοσιλόγων Εδέσσης, διότι ήτο μέλος τής Οχράχα.

    4) ΣΑΡΑΚΙΤΖΗΣ ΠΕΤΡΟΣ του Ευάγγελου. εξ Εδέσσης, ετών 25. Κατεδικάσθη εις φυλάκισιν 4,5 ετών δια της ύπ’ αριθ. 45/30.4.46 αποφάσεως του Δικαστηρίου Δοσιλόγων Εδέσσης επί συνεργασία μετά του εχθρού.

    Κατά την αποχώρησιν των Γερμανών και Βουλγάρων κατέφυγεν εις Βουλγαρία.

    5) ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΔΗΜ. ή Μητρόπουλος. Δικηγόρος εκ Καστοριάς (Άργους Ορεστικού).

    Αρχηγός Πολιτοφυλακής Άργους Ορεστικού κατά την κατοχήν. (Κάλτσεφ). Εκκρεμεί Ένταλμα εναντίον του επί συνεργασία μετά του εχθρού. Α’ Γραμματεύς τής Κεντρικής Επιτροπής της ΝΟΦ.

    6) ΟΥΡΔΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ή Τζότζος Ούρδας του Λαζάρου, ετών 28.

    Εναντίον του εκκρεμούν τα ύπ’ αριθ. 400. 382, 234 εντάλματα δια φόνον, συνεργασίαν μετά του εχθρού κλπ. Κατέφυγεν εις Γιουγκοσλαβίαν. όπου έχει θέσιν εις το Επιτελείο του Στρατού Μακεδονίας. Β’ Γραμματεύς τής Κεντρ. Επιτροπής τής ΝΟΦ.

    7) ΔΗΜΑΚΗΣ ΗΛΙΑΣ του Στ. ή Γκότσεφ, εκ Μελά – Φλωρίνης, γεννηθείς το 1909, υποδηματοποιός.

    Εναντίον του εκκρεμεί το ύπ’ αριθ. 52/46 ένταλμα ανακριτού Καστοριάς επί έσχατη προδοσία και συνεργασία μετά του εχθρού και το ύπ’ αριθ. 31/41 ένταλμα του αυτού ανακριτού επί φόνοις. Ομοίως εναντίον του εκκρεμεί κατηγορία επί συνεργασία, ενώπιον του Επιτρόπου Δοσιλόγων Θεσσαλονίκης.

    Αρχηγός των Σλαυομακεδονικών Ταγμάτων (ΕGEJSKA BRIGADA).

    8) ΣΙΑΠΚΑΣ ΧΡΗΣΤ., εξ Αγίου Γερμανού Φλωρίνης. Κατηγορείται επί ηθική αυτουργία δια τον φόνον του συμπατριώτου του Αγγελοπούλου. Αρχηγός ΝΟΦικής συμμορίας εις Δυτικήν Μακεδονίαν.

    9) ΚΕΡΑΜΙΤΖΗΣ ΑΠΟΣΤ. εκ Γάβρου. Δημοδιδάσκαλος. Το 1938 απελύθη επί βιασμώ μιας δημοδιδασκαλίσσης. Κατόπιν μετέβη εις Σόφιαν δι’ ανωτέρας σπουδάς.

    10) ΡΑΝΤΟΜΙΡ. εξ Εδέσσης (Άγρα). «Αρχηγός της ΟΧΡΑΝΑ τής περιφερείας του.

    Το 1943 μετέβει εις Σόφιαν ως μέλος Επιτροπής ίνα ζητήσει παρά τής Βουλγαρικής Κυβερνήσεως τον εξοπλισμόν των τμημάτων της ΟΧΡΑΝΑ. Σήμερον Α’ Γραμματεύς του Οικονομικού ΟΤΒΟΡ Μοναστηρίου.

    11) ΣΟΥΠΗΣ, εξ Εδέσσης. Γυναικάδελφος του Κάλτσεφ. Ποιητής και μουσικοσυνθέτης ύμνων δια την Ομοσπονδίαν τής Μακεδονίας, εδρεύων εις Σκόπια. Εκ των ηγετών της ΟΧΡΑΝΑ κατά την κατοχήν.

    12) ΓΚΕΝΤΣΗΣ. Από του 1928 εγκατεστημένος εις Βουλγαρίαν. Κατά την κατοχήν εχρησιμοποιήθη υπό της ΟΧΡΑΝΑ εις Σόφιαν δια την παραλαβήν του οπλισμού της τον όποιον εχορήγει η Βουλγαρική Κυβέρνησις. Σήμερον είναι ηγετικόν στέλεχος τής ΝΟΦ, διαμένει εις Μοναστήριον και ή οικία του χρησιμοποιείται ως Γιάφκα των προς Ελλάδα διερχομένων συμμοριτών.

  6. @Αρβανίτικο Κεφάλι,
    γιατί λες ότι σ’ απογοήτευσα. Από το NovaZora αναδημοσίευσα τα βιογραφικά του Κοβάτση, που δεν έχουν και καμιά ιδιαίτερη αιχμή, πέρα από την ελληνοποίηση των επωνύμων επί Μεταξά, που είναι αλήθεια, άλλωστε.
    Τώρα, για το πως θεωρούν οι του «Ουράνιου Τόξου» τον Κοβάτση, και για το τι θεωρούσε ο ίδιος τον εαυτό του, ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του, διαβάζοντας το βιβλίο του.
    Ο Παύλος Κούφης, πράγματι αξίζει να διαβαστούν τα βιβλία του (προσωπικά γνωρίζω δύο, ένα με τα λαογραφικά της Φλώρινας, και ένα με τα ιστορικά, αν θυμάμαι καλά).

  7. Ένας Χασάπης από τα Παλιά said

    Να σου δώσω να καταλάβεις Βασιλική – εάν ο Ριζοσπάστης δημοσίευε αντίστοιχο κείμενο όταν πέθανε ο πατέρας μου το 1999 επειδή (α) ήταν ενεργό μέλος του ΕΛΑΣ στην κατοχή και (β) ήταν από ένα χωριό με τόσους κομμουνιστές που το λέγανε «μικρή Μόσχα» θα μιλούσα και πάλι για σκύλευση νεκρού και όποιος το αναδημοσίευε εφόσον μπορούσε να διαπιστώσει το αντίθετο (κεντρώος-καραβενιζελικός ήταν, στον Εμφύλιο πολέμησε στις τάξεις του στρατού) θα συμμετείχε σε αυτή τη σκύλευση. Και προφανώς οι του ΟΤ τον θεωρούν δικό τους τον Κοβάτση – δεν είδα να γράφουν άρθρα τέτοιου τύπου για διάφορους «Γραικομάνους». :->

    Περί των γελοίων μετονομασιών – η αρχική αναφορά υπάρχει στην συζήτηση Εμπειρίκου-Λιθοξόου-Κωστόπουλου στη Φιλοσοφική αλλά είναι πιο εύκολο να τη βρεις από εδώ:
    http://www.iospress.gr/mikro1998/mikro19980718.htm

    3 βιβλία του Κούφη έχω εντοπίσει:
    Άλωνα Φλώρινας – αγώνες και θυσίες, 1990
    Λαογραφικά Άλωνα – Άρμενσκο Φλώρινας, 1994
    Λαογραφικά Φλώρινας – Καστοριάς, 1996

    http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=3758477&publDate=

  8. Ένας Χασάπης από τα Παλιά said

    Το τελευταίο ήταν η αναφορά στο ό,τι δεν είχαν μπορέσει να επιστρέψουν τα παιδιά του (ίσως Θετά). Χρόνια αργότερα βλέπουμε ιδίως η κόρη του Μίρκα (Ειρήνη και όχι Ελένη) να στέλνει κάθε χρόνο χρήματα στο ΚΚΕ στη μνήμη των γονιών της οπότε μάλλον επέστρεψαν τελικά.

  9. Bορειος said

    Ετσι για να ξερετε ποιος ειναι Ο Ν, Στοιδης που αναφερει και ο Ιος

    ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΙΚΟ ΣΤΟΪΔΗ
    Ο ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΤΟΙΔΗΣ του ΜΙΧΑΗΛ και της ΕΛΕΝΗΣ, γεννήθηκε το 1948 και κατοικεί στην Έδεσσα, στην οδό Σαρανταπόρου 12 και Κύπρου 30 (η δεύτερη είσοδος), σε μια τετραόροφη οικοδομή, όπου δεν κατοικεί κανείς άλλος, εκτός από τον ίδιο, ενώ στο ένα από τα κουδούνια αναγράφεται το όνομα «Anthony Katsorof» (πρόκειται για τον Καναδό πολίτη Done Katsorof, που μένει στο Τορόντο, στη συνοικία DANFORD και κατάγεται από το Αμύνταιο (πατριωτάκι μου)).

    Ο Νίκος Στοϊδης, είναι Έλληνας πολίτης, μεταλλειολόγος και «αυτοπροσδιορίζεται» ως (Βουλγαρο) Μακεδόνας, ίδρυσε (τρόπος του λέγειν) το σύλλογο «Βουλγαρικά Ανθρώπινα Δικαιώματα στην Μακεδονία» (σύλλογος που έχει ουσιαστικά 1 μέλος, τον ίδιο) .

    Πιστεύει (ή μάλλον πίστευε μέχρι προχθές) ότι οι ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ είναι ΜΟΝΟ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ και τίποτε άλλο. Τώρα τελευταία άρχισε να πιστεύει ότι οι ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ είναι ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ. (Αυτό είναι απόρροια της διακοπής χρηματοδότησής του από τους Βούλγαρους φίλους του στον Καναδά και την Αυστραλία).
    Αύριο θα πιστεύει ότι οι ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ είναι ΑΛΒΑΝΟΙ ή ότι άλλο κατεβάσει η γκλάβα του.

    Έφτιαξε και συντηρεί την ιστοσελίδα http://www.bulgarmak.org στην οποία έχει αναρτήσει τεράστιο όγκο ανθελληνικού υλικού, σε συνεργασία με φίλους του Βουλγαρο-μακεδόνες του Καναδά και στην οποία υπάρχει αστεία ανθελληνικά προπαγάνδα, για πολλά γέλια.

    Πάσχει από μια μονομανία εναντίον των ποντίων. Έφαγε αρκετές φορές ξύλο, καθώς επέμενε να τους αποκαλεί με προσβλητικές φράσεις. Αφιέρωσε χιλιάδες ώρες από τη ζωή του, για να «αποδείξει» ότι οι πόντιοι δεν είναι Έλληνες.

    http://taxalia.blogspot.com/2008/05/bulgarmak.html

  10. Bορειος said

    Ακομα ο Ν. Στοιδης εχει καταγγελθει απο Σκοπιανο σαιτ προπαγανδας για πλαστογραφια σε βαρος τους στο παρελθον
    Ετσι για να μαθαινετε κατω στην Αθηνα ποιος εγινε «Ποντιος με το στανιο» που εγραψε και ο Ιος

    The Voden Inscription

    During September 1997 a Greek national with «Bulgarian identity» from Voden named SΤΟΙDIS appeared in Sofia at the National Historical Museum and declared to the Director Bozidar Dimitrov that he has in his possession a stone inscription found in Voden (Edessa) during the reconstruction of a local church. The Director declared the inscription a fake made by Bulgarian nationalists in the 19th Century. Apparently the whole story was published in the Bulgarian daily Kontinent on «02.10.1997.» This is the Bulgarian fabricated stone inscription by «Tsar Samuil» found in Voden (Edessa), Greece.

    Rough translation into English of the text on the fake stone: «In the city of Voden, I Samuil, faithful to Christ, Emperor of the Bulgars and Romans, Godsent emperor of all lands from Raska to Macedonia, Thessaly and Greece, nephew of the old Shishman who was Khan of the inhabitants of Trnovo, built this prayer home, to exist forever. The foundation were laid in the epoch of Jeremiah, who was the first Christian in Melnik. This temple was built for the sins and saving of the Bulgars from damned Satan, who comes from Constantinople. This temple was finished during the 14th year of my rule with the help of monk Gavril, who is the spiritial shepherd of the inhabitants of Meglen. Written during year 6497 from the foundation of the world (989 A.D), 5th Indiction.»

    http://www.historyofmacedonia.org/MacedonianMinorities/BulgarianFalsification.html

  11. Bορειος said

    Εκπληκτικη ομοιότητα έχει το περιεχόμενο ιστοσελίδας ιδιοκτησιας Ν.Στοιδη(Ποντιος με το Στανιο, οπως τον αναφερει ο Ιος) http://www.bulgarmak.org με κείμενο της εφημερίδας Ελευθεροτυπία για το Σκοπιανό…

    Το ένα έχει τίτλο «Τα δέκα μυθεύματα της ελληνικής προπαγάνδας» και έχει αναρτηθεί στην γνωστή προπαγανδιστική σελίδα bulgarmak

    Το άλλο, είναι του Ιού της Ελευθεροτυπίας έχει τίτλο «Οι δέκα μύθοι του Σκοπιανού»

    ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ: Τα δέκα ψέματα της Ελληνικής προπαγάνδας Macedonian question: Ten lies of Greek propaganda». Το ίδιο άρθρο, με μερικές παραλλαγές είναι δημοσιευμένο στον «Ιό της Ελευθεροτυπίας», με τίτλο «Οι δέκα μύθοι του «Σκοπιανού» – ΕΤΣΙ «ΦΤΙΑΧΤΗΚΕ» Η ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ».

    Την αποκάλυψη έκανε πρώτη η ελληνική ιστοσελίδα Aegean Times. Παρ’ ότι δεν είναι σαφές το ποιος αντέγραψε ποιον, εν τούτοις το γεγονός ότι η προπαγάνδα που προωθεί το boulgarmak.org υπάρχει ταυτόχρονα και σε ελληνική δημοσιογραφική σελίδα (πόσο μάλλον το αντίστροφο, που είναι πιο πιθανό, καθώς γίνονται αναφορές σε παλιότερα δημοσιεύματα της «Ελευθεροτυπίας»), γεννά πλήθος ερωτηματικών. Για να χαριτολογήσουμε κιόλας, «άμα έχεις τέτοιους φίλους, τι τους θέλεις τους εχθρούς»; Αν και για να είμαστε ακριβοδίκαιοι, μερικά ελάχιστα σημεία του άρθρου της βουλγαρικής ιστοσελίδας δείχνουν αληθοφανή, ή σηκώνουν συζήτηση (όπως τα περί Βαρντάσκα και ελληνικής μειονότητας).

    Για δική σας διευκόλυνση, τα δυο «άρθρα» αντιπαραβάλλονται στον ακόλουθο πίνακα, ανά «μύθο» και παράγραφο με παράγραφο:

    H ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

    http://www.pare-dose.net/?p=123

  12. Abecedar said

    Βασλική,

    Είναι προφανές οτι ο Αρβανίτικο Κεφάλι απογοητεύθηκε μόνο και μόνο επειδή αναδημοσίευσες κείμενο από τη NovaZora.
    (Το blog σου είναι από τα πρώτα αν όχι το πρώτο που έκανε αναδημοσίευση από τη ΝοβαΖορα, σπολάητι)

    Πράγματι κάθε καλόπιστος αναγώστης μπορεί να διαπιστώσει ότι το δημοσίευμα πουθενά δεν αναφέρει τι ήταν ή δεν ήταν ο Κοβάτσης.

    Αντιθέτως το Αρβανίτικο Κεφάλι είναι αυτό που προτρέχει και παίρνει ξεκάθαρα θέση για το τι ήταν ή δεν ήταν ο εκλιπών και με την ευκαιρία να γράψει τις κακίες του και να εκφράσει την εμπαθειά του για όσους είμαστε/αυτοπροσδιοριζόματε εθνικά Μακεδόνες.

    Σωστά επισημαίνεις ότι για το τι θεωρούσε ο ίδιος o Κοβάτσης τον εαυτό του, ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του, διαβάζοντας το βιβλίο του εδώ http://blo.gr/45e

  13. @Χασάπης σχίλιο #7
    Μα, για αυτό λέμε εδώ (και παροτρύνουμε) όσους επιθυμούν, να διαβάσουν μόνοι τους το βιβλίο του Κοβάτση, και να βγάλουν τα συμπεράσματά τους, άσχετα με το ότι εάν σε κάποιους μοιάζει το Ουράνιο Τόξο να τον «διεκδικεί» και άσχετα με το τι λένε οι συγχωριανοί του, στο λινκ από το ιστολόγιο που έδωσες, του χωριού Αμπελόκηποι Καστοριάς.
    Εδώ, δεν δικεδικούμε ότι κατέχουμε καμιά απόλυτη αλήθεια. Θέλουμε να δίνουμε, πως το λένε, «τροφή για σκέψη», και να προωθείται ο διάλογος και η ώσμωση.

    Πάντως, προέκυψε ένα θέμα, και θα το θίξω με κίνδυνο ο Μισίρκωφ να τρολλάρει πάλι τίποτα σεντόνια κόπυ/πέηστ. Και συτό είναι ότι, όπως λέει στο σόλιο #2, είναι:

    υβριστικοί και ψευδείς αντιμακεδονικοί ετεροπροσδιορισμοί..όπως γραικομάνος και κυρίως Σλάβο-Μακεδόνας

    Γιατί είναι υβριστικός ο όρος «Γραικομάνοι»;;;
    Αν οι ίδιοι θέλουν να ονομάζονται έτσι, που είναι το πρόβλημα;;;
    (Διαβλέπω μια σκοπιμότητα στην όλη ατάκα αυτή που κάνω quoting παραπάνω, αλλά για να δούμε που θα μας βγάλει).

  14. Καλώς τον abecedar (μαζί γράφαμε!!!)
    Χεχεχεχεχε 🙂

  15. Αρβανίτικο Κεφάλι said

    Abecedar το βιβλίο το διάβασα και έβγαλα τα συμπεράσματα μου – δε περίμενα να σου αρέσουν οι αναφορές στο βιβλίο όπως και να σου αρέσει η δήλωση του Κοβάτση που μεταφέρω. Το να μιλάς για εμπάθεια εσύ και οι συμπαρατρεχάμενοι σου που σολάρετε με τους αφιονισμένους στο maknews είναι τουλάχιστον αστείο.

  16. Αρβανίτικο Κεφάλι said

    Μερικά ακόμη σχόλια πάνω στα σχόλια (με χρονολογική σειρά):
    α) Βόρειε είναι ηλίου φαεινότερο πως ο Στογιάνωφ αντέγραψε τον Ιό και όχι το αντίθετο. Μην τρελλαθούμε κι όλας – και να τους οδηγούσε η στράτευση τους σε τέτοια όρια δεν είναι τόσο χαζοί να αντιγράψουν τον παλαβιάρη από την Έδεσσα.
    β) Ασχέτως του τι είναι ο Στογιάνωφ (παλαβός, ίσως και αρχαιοκάπηλος, φανατίλας, Βουλγαρομακεδόνας και δε ξέρω κι εγώ τι άλλο) είχε κάθε δικαίωμα να αλλάξει το επώνυμο του. Η πολιτεία μπορούσε να αρνηθεί να δεχθεί την εμπρηστική του επιχειρηματολογία της αίτησης του (που ο Ιός – επίτηδες – επέλεξε να μη μεταφέρει) αλλά παρόλα αυτά να δεχθεί την αλλαγή επωνύμου ή τουλάχιστον να του ζητήσει να καταθέσει αίτηση χωρίς τα περί κατοχής κλπ. για να του την εγκρίνει. Όχι να του την απορρίψει παντελώς. Το ίδιο ισχύει και για τα δύο πολύ γνωστά στελέχη του ΟΤ που έχουν κάνει την ίδια αίτηση (δε γνωρίζω αν το έριξαν κι αυτοί στα εμπρηστικά ή όχι αν και τους έχω για κομματάκι πιο ξύπνιους) την περασμένη δεκαετία και έχουν φάει κι αυτοί πόρτα (τουλάχιστον σε πρώτη φάση).
    γ) Προφανώς επιλέγεις να μη βλέπεις την έμμεση υιοθέτηση της οικοιοποίησης του Κοβάτση από το ΟΤ που έκανες. Να επισημάνω επίσης πως link στο βιβλίο του δεν έβαλες στην αρχική ανάρτηση οπότε και ο αναγνώστης δε μπορούσε εύκολα να βγάλει το δικό του συμπέρασμα. Θα υποθέσω πως διαβάζοντας το ίδιο βιβλίο με εμένα κατέληξες να συμφωνήσεις με την οπτική γωνία του Abecedar – οπτική γωνία από την οποία ξεκίνησα να το διαβάσω εγώ (μετά την αναφορά σου στο JR) για να βρεθώ προ εκπλήξεως.
    δ) Η ανάρτηση στο ιστολόγιο που ανέφερα δεν είναι από απλό συγχωριανό αλλά από τον ανηψιό του (το έγραψα νομίζω). Για να είμαι ακριβοδίκαιος στην προσπάθεια έκδοσης του βιβλίου συμμετείχε και ο Νίκος Σακελλάριος (που παρεκτός κι αν πρόκειται για συνωνυμία) είναι της ευρύτερης παρέας του ΟΤ (και εκδότης της Λόζας).
    ε) Απ’ όσο ξέρω το Γραικομάνος παρέα με το Σερβομάνος και το Βουλγαρόφιλος (το Βουλγαρομάνος είναι μάλλον νεολογισμός και η ασυμμετρία και μόνο κάτι υποδηλώνει) ήταν μέχρι πρόσφατα υβριστικοί όροι που υποδήλωναν πως το υποκείμενο τους ήταν (1) ψεύτικος Έλληνας (κλπ.) και (2) προδότης του λαού του. Και ακόμα και τώρα έτσι χρησιμοποιούνται από την παρέα του Abecedar. Τις τελευταίες δεκαετίες έχουν αρχίσει ορισμένοι να χρησιμοποιούν τον όρο ως αυτοχαρακτηρισμό ως αντίδραση στην προσμέτρηση τους (που την κάνει και το ΟΤ (*) και ο ίδιος ο Abecedar όποτε τον βολεύει) στους αριθμούς των «εθνικά Μακεδόνων» στην Ελλάδα. Δηλαδή σα να σου λένε «εσείς οι ίδιοι μας λέτε πως είμαστε Γραικομάνοι, με ποιά λογική μας μετράτε στα νούμερα σας»; Ακόμα κι έτσι όμως δε νομίζω να είναι ευρύτατα διαδεδομένος ως αυτοχαρακτηρισμός.

    (*) Πρόσφατα ο Mitso Jovanov (θα μου επιτρέψεις να χρησιμοποιώ το όνομα που προτιμούν αντί για το επίσημο ελληνικό εφόσον το γνωρίζω) του ΟΤ και της Nova Zora ανέβασε τους αριθμούς της μειονότητας από 200-250χλδ. (που για κάμποσσα χρόνια ανέφερε το ΟΤ) σε 400χλδ. Τα νούμερα αυτά αναφέρονται σε χωριά και όχι στις πόλεις (τρέχα γύρευε δηλαδή). Άλλοι – πρώην μέλη του ΟΤ – ακτιβιστές σαν το Risto Pritska(ev;) βέβαια μιλάνε για 1εκ+ σε όλη την Ελλάδα. Είναι ηλίου φαεινότερο πως τέτοια τα νούμερα συμπεριλαμβάνουν όχι μόνο «Γραικομάνους» αλλά και άτομα σλαβόφωνης καταγωγής γενικότερα εκτός κι αν η Ελλάδα έχει καταφέρει το παγκόσμια ακατόρθωτο να εξαφανίσει παντελώς 1 στους 10 κατοίκους της. Κάτι αντίστοιχο των χαζομάρων περί 100χλδ Ελλήνων στη γειτονική χώρα που προωθούν οι έλληνες εθνικιστές – αντίστοιχοι των φίλων του Abecedar.

  17. Μισίρκωφ said

    ο όρος γραικομάνος είναι ετεροπροσδιοριστικός.
    χρησιμοποιήθηκε στην περίοδο του ελληνικού αντιμακεδονικού αγώνα από τους αυτόχθονους μακεδόνες που αγωνίζονταν για μιά μακεδονία για τους μακεδόνες , δίχως πατρώνες έλληνες, βούλγαρους , σέρβους, οθωμανούς…
    αφορούσε τους μακεδόνες οι οποίοι καλοπροαίρετα ή ιδιοτελώς πίστευαν σε μιά μακεδονία υπόδουλη και εξαρτημένη από το ξένο ελληνικό κράτος…
    ο όρος δημιουργήθηκε και ως αντίδραση στα προνόμια των γραικομάνων μακεδόνων από το ελληνικό κράτος , σε αντιδιαστολη με τις εξορίες και φυλακές των μη γραικομάνων..
    από το οποίο και οι ίδιοι οι γραικομάνοι απογοητεύθηκαν , όπως ο στενός συνεργάτης του αντιμακεδόνα αθηναίου συμμορίτη παύλου μελά , ο λάκης ο πύρζας, μακεδόνας και όχι βέβαια έλληνας από την φλώρινα…
    όπως πολύ σωστά αναφέρει ο πατέρας του ελληνικού εθνικισμού , ο αλβανόβλαχος ίωνας δραγούμης, ουδεμία σχέση έχει η μεταβαλόμενη θρησκευτική, η πολιτική, η ιδεολογική ταυτότητα με την διακριτή εθνική.
    τόσο οι εξαρχικοί όσο και οι πατριαρχικοί παραμένουν ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ
    ( γράμμα στην αδελφή του Ναταλία )..
    και σήμερα κανείς δεν αμφισβητεί ότι η προκαθορισμένη εθνική προέλευση (διεθνώς κατοχυρωμένος όρος ) π.χ του Πετσάλνικου είναι μακεδονική και μη ελληνική…
    φυσικά η εθνοτική του δήλωση για να είναι ΝΟΜΙΜΗ στην ελλάδα που δεν αναγνωρίζει ουδεμία άλλη εθνότητα στην ελλάδα , πλήν της ιδεολογικής ελληνικής εθνότητας, οφείλει να είναι ελληνική…
    συνεπώς ουδείς μακεδόνας ούτε τώρα ούτε στο παρελθόν αυτοπροσδιορίζεται ως γραικομάνος..
    ο μακεδόνας αργκίρ κοβάτσεφ σωστά ανέφερε ότι ο εθνικιστής ανδρέας έπρεπε το 1982 να αποφασίσει την ανάκτηση της ελληνικής ιθαγένειας σε όλους τους πολιτικούς πρόσφυγες , δίχως διάκριση σε έλληνες που την ανέκτησαν και σε μακεδόνες που μέχρι σήμερα παρότι τότε ΠΑΙΔΙΑ την έχουν παράνομα αποστερηθεί…
    φυσικά η εθνοτική ταυτότητα είναι διακριτή από την πολιτική , μέρος της οποίας αποτελεί η νομική σχέση με το κράτος , δηλαδή η ιθαγένεια..
    οι μακεδόνες της ελλάδος σέβονται όλους τους μακεδόνες ανεξάρτητα της ιδεολογικής τους ή κομματικής τους ταυτότητας…
    σέβονται και τους προσδιοριζόμενους από το ελληνικό κράτος έποικους από την ασία , αποδέκτες των τμημάτων εποικισμού της διεύθυνσης γεωργίας…
    των οποίων τα νόμιμα δικαιώματα σε μιά ελεύθερη ευρωπαϊκή μακεδονία, μέλος της αναδυόμενης ευρώπης των περιφερειών θα είναι εγγυημένα…
    σε μια μακεδονία που θα έχουν θέση ακόμα και οι γνωστοί για το αντιμακεδονικό τους έργο , με προέλευση από την κρήτη, τον μωριά , την ασιατική τουρκία…
    οι μακεδόνες είναι αποδεδειγμένα οι ποιό φιλέλληνες στα βαλκάνια..
    έχουν δε την υψηλότερη συμβατότητα νοοτροπίας με τους ελληνόφωνους..
    για αυτό τα σαββατοκύριακα κυριολεκτικά πλημμυρίζει το γειτονικό μακεδονικό κράτος από έλληνες πολίτες…
    παρά την εχθρική αντιμακεδονική στάση του ελληνικού κράτους , για την οποία ξόδεψε 130 εκατομμύρια ευρώ από τα μαύρα ταμεία του υπέξ για τους ψευτοδημοσιογράφους, με σκοπό την αντιμακεδονική πλύση εγκεφάλου στος πολίτες του…
    βεβαίως χρήματα των δανειστών μας , εβραίων και μη , τους οποίους καθημερινά τους καθυβρίζουμε…
    ιδιαίτερα ούκ ολίγοι αριστεροί της συνομοταξίας μίκη, καραμπελιά…

    ντομπρα νόκ

  18. Bορειος said

    Μισίρκωφ

    Αυτα που ΄λες για τους Γραικομανους ειναι απο μονα τους αστεια για να τα απαντησει κανεις

    Οσπ για τον»Φιλλεληνισμο » σας φαινεται ξεκαθαρα απο τα αγαλματα του Μ. Αλεξανδρου και του Φιλιππου που αδιακοπα κατασκευαζετε στην γειτονικη χωρα , οπως επισης και απο τις Αρχαιες Μακεδονικες Επιγραφες που κοσμουν την εισοδο τους Κυβερνητικου σας Κτιριου στα Σκοπια

    http://cloudconnected.pblogs.gr/2008/07/einai-gia-gelia-aytoi-oi-skopianoi.html

    Οσο για το οτι’τα σαββατοκύριακα κυριολεκτικά πλημμυρίζει το γειτονικό μακεδονικό κράτος από έλληνες πολίτες» αυτο ειναι πραγματι αληθεια και η αιτια ειναι ξεκαθαρη οπως αναφερουν τα δικα σας ΜΜΕ

  19. Μισίρκωφ said

    1- ένα από τα χαρακτηριστικά των ακροδεξιών εθνικιστών σχολιαστών και μη αποτελεί η ΣΤΟΧΟποίηση συμπολιτών μας .
    αυτό συμβαίνει όταν υπάρχει παντελή έλλειψη επιχειρημάτων.
    η δημοσιοποίηση της διευθύνσης του κ. Στογιάνωφ-Στοϊδη , ακόμα και των γραφόμενων στα κουδούνια του αποτελεί τεράστια χαφιέδικη ΠΑΡΑΝΟΜΗ παραβίαση προσωπικών δεδομένων
    2- ετησίως ικανοποιούνται από το ελληνικό κράτος χιλιάδες αιτήσεις αλλαγής επωνύμου από τους ρωσόφωνους ΕΠΟΙΚΟΥΣ του Σαμαρά. από ρωσογενή σε ελληνογενή επίθετα , συχνά ενόψει χορήγησης της ελληνικής ιθαγένειας…
    δυστυχώς το ελληνικό κράτος κατά παραβίαση της σχετικής νομοθεσίας δεν επιτρέπει τον αντίστροφο αυτοκαθορισμό…
    από ελληνογενή σε ΜΗ ελληνογενή…
    έτσι δεκάδες αιτήσεις αλλαγής επωνύμου ελλήνων πολιτών εκκρεμούν στα διοικητικά δικαστήρια…
    3- τα κατ΄ευφημισμό δικαστήρια των «δοσιλόγων» στη μακεδονία και την ήπειρο κανένα εχέγγυο αμεροληψίας δεν παρείχαν. η πλειοψηφία των καταδικασθέντων μακεδόνων και αλβανών, αλλά και βλάχων καμία παράνομη ΠΡΑΞΗ δεν διέπραξε. καταδικάστηκαν για ΦΙΛΙΚΗ στάση στους βούλγαρους, ιταλούς, ρουμάνους αντίστοιχα…!!!
    η οποία φιλική στάση ήταν αποτελεσμα αντίδρασης στον φόβο από τις διώξεις των συνεργατών των ναζί παοτζήδων-εποίκων…
    αλλά και της πολύ φιλικότερης στάσης των αρχών των παραπάνω χωρών απέναντί τους..
    αποστερήθηκαν ΠΑΡΑΝΟΜΑ την ελληνική ιθαγένεια και την ιδιωτική τους περιουσία.
    4- αντίθετα οι ελληνόφωνοι επίσημοι συνεργάτες των κατοχικών δυνάμεων, μετά από την καταδίκη τους αμνηστεύθηκαν και απετέλεσαν τον κορμό της μεταπολεμικής εθνικιστικής εθνικοφροσύνης, με υψηλόβαθμες θέσεις στον κρατικό μηχανισμό…
    5- στο σάιτ μπουλγαρμάκ αναφέρονται απόψεις για την ΜΗ ελληνική καταγωγή των πατριαρχικών εποίκων από τον πόντο. όσοι πιστεύουν ότι αυτές οι απόψεις είναι ψευδείς ας μας παρουσιάσουν σχετικά στοιχεία που να διακρίνουν τους πατριαρχικούς πόντιους από τους μουσουλμάνους πόντιους…
    όπως οι μακεδόνες παρουσιάζουν ΔΙΑΚΡΙΤΑ τεκμηριωμένα στοιχεία από τους βλάχους που κατοικούν εδώ και αιώνες, στον ίδιο τόπο, στην μακεδονία…
    αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι δεν αναγνωρίζουμε τον ελληνικό αυτοπροσδιορισμό , απλά τον προσδιορίζουμε ως προς το περιεχόμενό του..
    παρομοίως αναγνωρίζουμε τον βουλγάρικο αυτοπροσδιορισμό,μη αποκρύπτωντας όμως το τουρκομογγολικό του περιεχόμενο..

  20. Αρβανίτικο Κεφάλι said

    Μισιρκωφούλη μου συνέχισε έτσι γερά – καλύτερη διαφήμιση για εσένα και αυτούς που σε ανέχονται χωρίς αντίλογο ή σε χαϊδεύουν από πάνω δε γίνεται να υπάρξει. Κάνω πως και πως να ξεθάψω τις φάσεις που πέφτουν τα προσωπεία και εσύ δεν τα χρησιμοποιείς καν… :-> Έτσι μαστίγωνε μας τους υποσαχάριους Λαζούς, με την απερίγραπτη πένα σου θα συντρίψεις το πατριαρχικό σαμάρι και θα ελευθερώσεις τη Μακεδονία μια ώρα αρχύτερα!

  21. Bορειος said

    Οταν δεν εχεις τι να απαντησεις «απογονε» τοτε ολοι ειναι ακροδεξιοι και φασιστες λες και υπαρχει μεγαλυτερος Φασιστας απο τον πλαστογραφο Γκρουεφσκι στα Βαλκανια

    Μετα αναρωτιεσαι και εσυ και οι υπολοιποι του Θιασου του ΟΤ γιατι οι ψηφοι σας ειχαν μειωση -30% στις Ευροεκλογες του 2009 και χασατε την ‘επιχορηγηση» της UMD

    Ελατε ξανα με τα μαυρα Cherokee τζηπ στα χωρια της Πελλας για προεκλογικη καμπανια να γελασει παλι καθε πικραμενος.

    ΥΓ.
    Με εκεινο το γραφειο που ανοιξατε στην Εδεσσα τι συμαβαινει? Θα λειτουργησει καθολου?
    Γιατι μετα τα εγκαινια που δεν παραβρεθηκε ουτε ενας Εδεσσαιος ειναι σαν στοιχειωμενο

Γράψτε ελεύθερα, αν σκεφτήκατε κάτι :)

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: