XYZ Contagion

Στιγμές και όψεις της ελληνικής (και όχι μόνο) δημόσιας πραγματικότητας από ένα ιστολόγιο που αγαπάει την έρευνα

Το δελτίο προγραφών και καταγγελιών με τους στοχοποιημένους από την ΟΠΛΑ προδότες – Η «κόκκινη βία» [*] της εφημερίδας «Κατηγορώ», έκδοση της ΚΟΑ του ΚΚΕ, Αθήνα, 1944

Posted by Κλέων Ι. στο 2013/06/03

[Πρωθυστερόγραφο: Υπενθυμίζουμε την ‘Πολιτική Αναδημοσιεύσεων‘, την οποία, παρακαλούμε διαβάστε την, σε περίπτωση αντιγραφής του άρθρου –ευχαριστούμε. Φυσικά, αναδημοσιεύσεις και reblog, με αναφορά στην πηγή, είναι πάντα ευπρόσδεκτες].

 

Το δελτίο προγραφών και καταγγελιών με τους στοχοποιημένους από την ΟΠΛΑ προδότες
Η ‘κόκκινη βία’ [*] της εφημερίδας ‘Κατηγορώ’, έκδοση της ΚΟΑ του ΚΚΕ, Αθήνα, 1944

[*] Η φράση ‘κόκκινη βία‘ μέσα σε εισαγωγικά, ασφαλώς, διότι εμείς δεν υιοθετούμε τα ιδεολογήματα περί ‘κόκκινης‘, ‘μαύρης‘ και ‘λευκής‘ βίας.

(Εξηγούμαστε):

Οι οπλίτες των Ταγμάτων Ασφαλείας και των Ευζωνικών Ταγμάτων ονομάζονταν ‘ταγματασφαλίτες‘. Στα μισητά τους πρόσωπα, η σοφή λαϊκή λεξιπλασία μεγαλούργησε. Δεν είναι μόνο το ευφυέστατο ‘Γερμανοτσολιάδες’ για εκείνους που ντρόπιαζαν τη στολή του Εύζωνου, ούτε εκείνο το ενοχλητικό ήτα που αντικαθιστά το γιώτα, ώστε η λέξη να γράφεται ‘ταγματασφαλήτες’ ή, για συντομία, ‘τ/αλήτες‘, ώστε και οπτικά ακόμα να δείχνεται η απέχθεια και το μίσος του λαού για τους προδότες με την ελληνική στολή που σιτίζονταν από την γερμανική μισθοτροφοδοσία (και το πλιάτσικο). Η κοινή γνώμη τους ονόμασε, επίσης, και ‘Ράλληδες‘, από το όνομα του τρίτου και τελευταίου κατοχικού πρωθυπουργού-κουΐσλιγκ, Ιωάννη Ράλλη. Ο Ράλλης, του οποίου η οικογένεια δεν σταμάτησε ποτέ να βγάζει πολιτικούς από τη δημιουργία του ελληνικού κράτους μετά την Επανάσταση του 1821 μέχρι τις μέρες μας, παλιός πολιτικός και βουλευτής από το 1906 σε ηλικία 28 ετών, δημιουργός και ηθικός αυτουργός της συγκρότησης των Ταγμάτων Ασφαλείας, με κύριο μέλημα τη ‘διατήρηση της τάξεως‘ και την ‘αντιμετώπιση των αναρχικών‘, είχε δηλώσει στην Παναθηναϊκή Παλλαϊκή Επιτροπή, αποτελούμενη από Μητροπολίτες, Καθηγητές Πανεπιστημίων και προέδρους πνευματικών σωματείων και επαγγελματικών συλλόγων, που τον επισκέφτηκε για να του παραδώσει διάβημα διαμαρτυρίας για το διάταγμα επιστράτευσης, τον Αύγουστο του 1944:

«Εγώ έχω προσφέρει την μεγαλυτέραν υπηρεσίαν εις τον τόπον με την σύστασιν των Ταγμάτων Ασφαλείας, διά την οποίαν υπερηφανεύομαι και διά την οποίαν θα ζητήσω να τρέφομαι εφ’ όρου ζωής εις το Πρυτανείον. Μάλιστα, κύριοι, να τρέφομαι εφ’ όρου ζωής εις το Πρυτανείον, διότι εγώ έχω μεγαλύτερα δικαιώματα και από αυτόν τον Σωκράτην […] Εγώ δεν πρόκειται, βέβαια, να ανακαλέσω την διαταγή περί επιστρατεύσεως. Λυπάμαι μόνο διότι τα μέσα μου δεν μου επιτρέπουν να συγκροτήσω και ‘άλλον στρατόν’ και να τους συντρίψω και εδώ και εις την ύπαιθρον και να επιβάλω το κράτος του Νόμου». [**]

[**] Τα πρακτικά της συζήτησης σώζονται στο αυτοβιογραφικό ‘Στιγμές από την προσωπική μου διαδρομή‘ του Λεωνίδα Κύρκου, Εστία, Αθήνα, 2007

Στην απολογία του, η οποία βρίσκεται στο βιβλίο που έγραψε όταν ήταν προφυλακισμένος και εκδόθηκε το 1946 σε επιμέλεια του υιού του, υπάρχει ένα πολύ χαρακτηριστικό απόσπασμα, που μας επιτρέπει να κατανοήσουμε πλήρως το έδαφος στο οποίο γεννήθηκε το μίσος για τους πάσης φύσεως δωσίλογους:

Γεώργιος Ράλλης (επιμέλεια), Ο Ιωάννης Ράλλης ομιλεί εκ του τάφου, Αθήνα, 1947, σελ. 65, "Σφάχτε τους, αυτούς και τον άτιμο προδότη, τον Φον Ράλλη"

Γεώργιος Ράλλης (επιμέλεια), Ο Ιωάννης Ράλλης ομιλεί εκ του τάφου, Αθήνα, 1947, σελ. 65, «Σφάχτε τους, αυτούς και τον άτιμο προδότη, τον Φον Ράλλη»

 

«Αηδιασμένος διά την πόρρωσιν των κτηνανθρώπων και τους αλλαλαγμούς των ελληνοφώνων τεράτων, ωρθώθησαν αι τρίχες της κεφαλής του», λοιπόν, καθώς οι λέξεις ‘Ράλλης’ και ‘Ράλληδες’ ήταν ισοδύναμες με βρισιές, αν όχι χειρότερες, όμως ο πραγματικός λόγος του εκνευρισμού του δεν ήταν το ‘Φον Ράλλης’, αλλά το γεγονός της ομόθυμης καταδίκης του από όλους ανεξαιρέτως, και, φυσικά, και από τους Βρετανούς και την εξόριστη κυβέρνηση του Καΐρου.

Μια μοναδική και άγνωστη φωτογραφία. Ο Ιωάννης Ράλλης ενθαρρύνει μικτό απόσπασμα από αξιωματικούς της Ειδικής Ασφάλειας, αστυφύλακες και Ταγματασφαλήτες (διακρίνονται στο βάθος), ίσως λίγο πριν ή λίγο μετά από κοινή επιχείρηση “επιβολής του Κράτους και του Νόμου” εναντίον των ΕΑΜικών πληθυσμών

Μια μοναδική και άγνωστη φωτογραφία. Ο Ιωάννης Ράλλης ενθαρρύνει μικτό απόσπασμα από αξιωματικούς της Ειδικής Ασφάλειας, αστυφύλακες και Ταγματασφαλήτες (διακρίνονται στο βάθος), ίσως λίγο πριν ή λίγο μετά από κοινή επιχείρηση «επιβολής του Κράτους και του Νόμου» εναντίον των ΕΑΜικών πληθυσμών

 

Ο Ράλλης καταδικάστηκε αργότερα από το Ειδικό Δικαστήριο Δωσιλόγων και -πιστεύεται ότι- πέθανε στη φυλακή. Αυτό, όμως δεν είναι αλήθεια. σύμφωνα με την αφήγηση του υιού του Γεώργιου (και μετέπειτα πρωθυπουργού με τη ΝΔ), στο βιβλίο του ‘Κοιτάζοντας πίσω’, ο οποίος σε όλη τη διάρκεια της Κατοχής ήταν το δεξί χέρι του πατέρα του, ο Ιωάννης Ράλλης, αμέσως μετά την ετυμηγορία του Δικαστηρίου, ‘αρρώστησε βαρειά’ και του επετράπη να νοσηλευτεί κατ’ οίκον, όπου και άφησε την τελευταία του πνοή, έχοντας δίπλα όλη την οικογένειά του. Αλλά και όταν ήταν κρατούμενος, δεν ζούσε μέσα στις φυλακές, π.χ. στις φυλακές Αβέρωφ όπως οι κοινοί θνητοί κρατούμενοι, αλλά σε ένα ειδικά διαμορφωμένο μέγαρο στην οδό Πατησίων, το οποίο φιλοξενούσε όλα τα υψηλά πρόσωπα που είχαν λογαριασμούς με την Δικαιοσύνη.

 

Το δελτίο προγραφών και καταγγελιών ‘Κατηγορώ’ με τους στοχοποιημένους από την ΟΠΛΑ προδότες

Φτάνοντας στο καλοκαίρι του 1944, ο αριθμός των νεκρών, τόσο από την πλευρά των κατοχικών αρχών και των ελληνόφωνων συνεργατών τους, όσο και από την πλευρά της Αντίστασης και του λαϊκού κινήματος, ήταν τόσο μεγάλος, ώστε σύμφωνα με ένα κανονιστικό διάταγμα της κυβέρνησης Ράλλη, «το επάγγελμα του εργολάβου κηδειών ήταν κεκορεσμένο εις την περιφέρειαν της πόλεως των Αθηνών». Μπλόκα, μάχες στους δρόμους της Αθήνας και των συνοικιών της, ενέδρες, οδομαχίες, σαμποτάζ, ανοιχτές μάχες αλλά και αντίποινα εκατέρωθεν, όλα βρίσκονταν στο καθημερινό δελτίο συμβάντων. Ομως, σε αυτήν την κορύφωση του αγώνα του αθηναϊκού λαού για την τελική του απελευθέρωση, το ισοζύγιο νεκρών και θυμάτων δεν ήταν, πλέον, μόνον εις βάρος της πλευράς των αγωνιστών της Αντίστασης, όπως συνήθως γινόταν στη διάρκεια της τρίχρονης Κατοχής της χώρας από τους Ναζί. Είχε έλθει η ώρα να τιμωρηθούν και να πληρώσουν με τη ζωή τους οι κάθε είδους ένοπλοι, κυρίως, συνεργάτες των Ναζί, εθελοντές και στελέχη των ελληνικών κρατικών υπηρεσιών, που με τον θεσμικό τους ρόλο, τρομοκρατούσαν τον λαό και άφηναν πίσω τους νεκρούς, από όπου κι αν περνούσαν. Σε μία τουλάχιστον περίπτωση, αυτήν της φρικτής θανάτωσης από την Ειδική Ασφάλεια (‘Δίωξης Κομμουνισμού’) της υπεύθυνης Διαφώτισης της ΚΟΑ (=Κομμουνιστική Οργάνωση Αθήνας) του ΚΚΕ, Ηλέκτρας Αποστόλου, τον Ιούλιο του 1944, το δόγμα ‘50 Ελληνες νεκροί για 1 νεκρό Γερμανό‘ είχε αντιστραφεί. Σε μία μόνο εβδομάδα, αυτήν που ακολούθησε το θάνατο της Ηλέκτρας, σε ένα πρωτοφανές κύμα ένοπλων αιματηρών ενεργειών, εκτελέστηκαν δεκάδες (ή σύμφωνα με μαρτυρίες, 50) ένστολοι Ελληνες συνεργάτες των Γερμανών, από όλη την κλίμακα της ιεραρχίας, από Συνταγματάρχες και Ταγματάρχες μέχρι απλούς οπλίτες της Χωροφυλακής και των Ταγμάτων Ασφαλείας. Επάνω στα πτώματά τους, βρίσκονταν κάθε φορά ένα χαρτάκι με το όνομα ‘Ηλέκτρα‘ και έναν αριθμό, σαν ‘Α/Α‘, ώστε να μην μείνει η παραμικρή αμφιβολία: Ο λαός της Αθήνας έπαιρνε την εκδίκησή του για τον θάνατο της επιφανούς αγωνίστριας της Αντίστασης.

Αυτές οι ατομικές ενέργειες εκδίκησης και τιμωρίας δεν ήταν οι μόνες. Η δράση των αόρατων εκτελεστών της ΟΠΛΑ, με καταδρομικού τύπου ενέργειες, σε αυτό το μοναδικό ‘αντάρτικο πόλης’ του πεζοδρομίου, σαν απάντηση στη μαζική θεσμική τρομοκρατία των μπλόκων, της καταστολής των διαδηλώσεων, των μεταγωγών ομήρων στο Χαϊδάρι και των εκτελέσεων δι’ ασήμαντον αφορμήν, μπορούμε να πούμε μετά βεβαιότητας, πως κυριολεκτικά ‘τρομοκρατούσε τους τρομοκράτες’, αφού ταυτόχρονα κατοχύρωνε την ‘περιφρούρηση’ του αγώνα και των αγωνιστών. Σε αυτό το σκηνικό της δίκαιης βίας και των αιματηρών αντεκδικήσεων, υπήρχε και μια πτυχή, ελάχιστα γνωστή αλλά αποφασιστικά χαρακτηριστική, η οποία μας δίνει σήμερα τη δυνατότητα να δούμε την μεγαλύτερη εικόνα, μέσα από την οπτική των ίδιων των μαχητών της ΟΠΛΑ και των άμεσων συνεργατών και πληροφοριοδοτών τους στον αγώνα αυτόν. Πρόκειται για μια πολύ ιδιαίτερη εφημερίδα, περισσότερο ‘Δελτίο προγραφών‘ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, με τον εύγλωττο τίτλο ‘Κατηγορώ’.

Τεύχος #03, 2 Αυγούστου 1944

Τεύχος #03, 2 Αυγούστου 1944

 

Σε αυτό το κλίμα, εμφανίστηκε αυτή η παράνομη εφημερίδα, έκδοση της ΚΟΑ του ΚΚΕ, που ξεκίνησε να βγαίνει το καλοκαίρι του 1944, πιθανόν τον Ιούλιο, σαν εβδομαδιαία, και συνέχισε σαν δις εβδομαδιαίως, τουλάχιστον μέχρι την ημέρα της Απελευθέρωσης της Αθήνας, 12 Οκτωβρίου 1944. Νομίζουμε ότι πολύ δύσκολα θα βρεθεί παρόμοια περίπτωση, ίσως και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Διότι δεν επρόκειτο για μια απλή συνηθισμένη εφημερίδα, με τα νέα του αγώνα και τις ειδήσεις από το BBC ή τα τοπικά γεγονότα. Η εφημερίδα ‘Κατηγορώ’ είχε ένα πολύ συγκεκριμένο σκεπτικό: Να καταγγέλει στο λαό οποιονδήποτε είχε επαφές με τους Γερμανούς, συνεργαζόταν μαζί τους ή τους διευκόλυνε με οποιονδήποτε τρόπο. Το δίκτυο πληροφοριών της ήταν άριστο. Ονόματα, διευθύνσεις, λεπτομέρειες για τις οικίες των προδοτών, τους συγγενείς και τους συνεργάτες τους, αριθμοί αυτοκινήτων, περιστατικά που συμμετείχαν με κάθε λεπτομέρεια. Απίστευτες λεπτομέρειες: Ποιος αστυνομικός πήρε πρόταση για προαγωγή, σε ποιανού τον αδελφό έστειλαν οι Γερμανοί στεφάνι στην κηδεία του, σε ποιο υπόγειο ανακρίθηκαν οι συλληφθέντες φοιτητές, σε ποια ταράτσα είχαν εγκατασταθεί πολυβόλα. Και μαζί με τις καταγγελίες, κύριο και αγαπημένο θέμα των συντακτών της, οι ‘υποσχέσεις’ και οι ευθείες απειλές ‘πως θα πληρώσουν’.
Δεν ήταν λίγες οι φορές, που από τις στήλες της εφημερίδας προαναγγελόταν η επικείμενη εκτέλεση (‘τιμωρία’) του δωσίλογου που βρισκόταν εκείνες τις ημέρες στο στόχαστρο, με πλήρη, όμως, αιτιολόγηση της απόφασης αυτής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η μυθιστορηματική εκτέλεση του ‘διαβολογιατρού’ Σήφη Βαρδινογιάννη, αρχηγού του προδοτικού ΕΔΕΣ Πειραιά, ο οποίος κάλυπτε με το απόσπασμά του το κενό που υπήρχε λόγω μη ύπαρξης Τάγματος Ασφαλείας στο λιμάνι και στις συνοικίες. Μόλις δύο μέρες πριν την εκτέλεσή του, 22 Σεπτεμβρίου του 1944, μέρα μεσημέρι στις 12.00 σε κεντρικό σημείο του Πειραιά, το ‘Κατηγορώ’ είχε υποσχεθεί την τιμωρία του ‘Βαρδουλογιάννη’.

Τεύχος #11, 30 Σεπτεμβρίου 1944

Τεύχος #11, 30 Σεπτεμβρίου 1944

 

Στο στόχαστρο του ‘Κατηγορώ’ ήταν μόνιμα τα Τάγματα Ασφαλείας (οι ‘Ράλληδες’ και ‘τσολιάδες’) σχεδόν σε κάθε άρθρο, η Οργάνωση Χ με τις θυγατρικές της οργανώσεις, όπως η Οργάνωση ΡΑΝ και ορισμένοι λόχοι της ΠΕΑΝ ενταγμένοι στη ΡΑΝ και στη Χ, ο ΕΔΕΣ, (ο λεγόμενος ‘προδοτικός ΕΔΕΣ Αθηνών‘, που είχε αποκηρυχτεί από τον ίδιο το Ναπολέοντα Ζέρβα, λόγω συνεργασίας με τους Γερμανούς) και οι ‘ΕΔΕΣιτοράλληδες‘, η Ειδική Ασφάλεια της Αστυνομίας που κυνηγούσε τους κομμουνιστές με τον διοικητή της Αλέξανδρο Λάμπου και τα στελέχη της Παρθενίου, Παπαγρηγοράκη, Σακελλαρίου, Αντώνιο Παναγιωτόπουλο στα Σεπόλια-Κολωνό και Ευάγγελο Χανιώτη (ή Χασιώτη) στα Πατήσια, οι ‘χωροφύλακες άνευ θητείας‘ και οι ένοπλες ομάδες κρούσης από ιδιώτες (!!!) που εντάχθηκαν οργανικά στην Ειδική Ασφάλεια σαν βαθμοφόροι, οι φιλογερμανικές οργανώσεις ΟΕΔΕ (=Οργάνωσις Εθνικών Δυνάμεων Ελλάδος), ΜΠΟΥΝΤ και ΕΕΕ, οι Μπουραντάδες (το μηχανοκίνητο της Αστυνομίας με τις ένοπλες μονάδες άμεσης επέμβασης, σα να λέμε τα ΜΑΤ της εποχής), οι εθνικόφρονες Ευέλπιδες που είχαν πάρει μεταγραφή στο Πολυτεχνείο (ΕΣΑΣ), οι συμμορίες Παπαγεωργίου στο Παγκράτι, Βήχου στην Κηφισιά, Ασημακόπουλου στο Θησείο, Βαρδινογιάννη στον Πειραιά, των αδελφών Πανολιάσκου στο Μεταξουργείο, των Μανιάτη και Νικολάου της ΟΕΔΕ στα Κουπόνια, Αγήνορα στους Αμπελόκηπους, Μπουρνιά, Παντελόγλου και άλλοι πολλοί προδότες συνεργάτες των Ναζί, αλλά και όλοι όσοι δούλευαν για τους κατακτητές και κυκλοφορούσαν ελέυθερα με τις ειδικές γερμανικές ταυτότητες. Την τιμητική τους είχαν ονομαστικά και επαναλαμβανόμενα, ο πρωθυπουργός Ιωάννης Ράλλης, ο Θεόδωρος Πάγκαλος, ο Στυλιανός Γονατάς, όλοι αυτοί σαν δημιουργοί των ταγμάτων Ασφαλείας, αλλά και ο διοικητής των γερμανοτσολιάδων Ιωάννης Πλυτζανόπουλος, ο διοικητής του Μηχανοκίνητου της Αστυνομίας Νικόλαος Μπουραντάς, τα στελέχη της Αστυνομίας Σαμπάνης, Λάμπου κ.ά.

Τεύχος #12, 4 Οκτωβρίου 1944

Τεύχος #12, 4 Οκτωβρίου 1944

 

Επίσης, φαίνεται να γνωρίζουν οι συντάκτες της εφημερίδας όχι μόνο τον κάθε Μοίραρχο -αν όχι τον κάθε χωροφύλακα- σε κάθε τοπικό αστυνομικό τμήμα και το που πήγε και τι έκανε, όχι μόνο έναν προς έναν όλους τους ασφαλίτες της Ειδικής Ασφάλειας και τη καθημερινή τους δράση, αλλά και ιδιώτες ακόμη, υπαλλήλους κρατικών υπηρεσιών και δήμων, γιατρούς, εργοστασιάρχες και άλλους επαγγελματίες, που είχαν καλές σχέσεις με τους κατακτητές και τους βοηθούσαν στο έργο τους.

Ταυτόχρονα, υπήρχε στις στήλες της, επίμονο και διαρκές κάλεσμα σε αστυνομικούς, χωροφύλακες και πυροσβέστες να φύγουν από το Σώμα, να μην υπακούουν στις διαταγές των ανωτέρων τους, να ενωθούν με τον ΕΛΑΣ και το λαϊκό κίνημα και να παραδώσουν τα όπλα τους.
Οι συντάκτες της εφημερίδας δεν έκαναν τίποτα διαφορετικό από ό,τι η ίδια η ΟΠΛΑ είχε καλέσει τον λαό να κάνει (κατάδοση των προδοτών), στην πρώτη καταγεγραμμένη προκήρυξή της (Νοέμβριος 1943), όπου σημείωνε χαρακτηριστικά, μαζί με την υπόσχεση για ‘εξόντωση κάθε προδότη’:

Η Οργάνωση Περιφρούρησης Λαϊκού Αγώνα (ΟΠΛΑ), οργάνωση του λαού ενάντια στους καταχτητές και τους προδότες ΔΗΛΩΝΕΙ ότι:

1) Θα υπερασπίσει και θα περιφρουρήσει τις πραγματικές εθνικοαπελευθερωτικές οργανώσεις που αγωνίζονται τον τραχύ αγώνα ενάντια στου καταχτητές για την απελευθέρωση της Ελλάδας μας και για τη λαοκρατία.

2) Θα εξοντώσει κάθε προδότη που συνεργάζεται με τους καταχτητές και θα τιμωρήσει σκληρά καθένα που δολοφονεί, προδίδει και συλλαμβάνει αγωνιστές του λαού.

3) Θα περιφρουρήσει τους λαϊκούς αγωνιστές και τους αγώνες του λαού.

ΚΑΛΕΙ
Τους αξιωματικούς όλων των όπλων, την αστυνομία, την χωροφυλακή, τους ευζώνους και καθένα που θέλει να λέγεται Έλληνας να ΜΗ υπακούσουν στις εντολές των καταχτητών και των προδοτών, να ΜΗ γίνουν δολοφόνοι και προδότες του λαού.

ΚΑΛΕΙ
Τον Ελληνικό Λαό να περιφρουρίσει τους αγωνιστές του και να ενισχύσει την Ο.Π.Λ.Α. καταγγέλνοντας με συγκεκριμένα στοιχεία κάθε προδότη.

Ας δούμε μερικά χαρακτηριστικά αποσπάσματα από τα κείμενα της εφημερίδας:

  • ‘Μπουραντά, η εχτέλεση δύο αιχμαλώτων του ΕΛΑΣ επί τόπου, σε θέτει εχτός κάθε Νόμου’.
  • ‘Οι ανάπηροι θα τιμωρήσουν τους Ραφτοδήμους-Μπακογιάννους’
  • ‘Ο οργανωτής των σφαγών της Κοκκινιάς και των συνοικιών του Πειραιά [Σ.Σ.:Σήφης Βαρδινογιάννης] πρέπει να ξέρει πως η ώρα της τιμωρίας των Εθνοπροδοτών πλησιάζει’
  • ‘Καταγγέλουμε τον γιατρό Γρηγόρη Κώνστα και την ομάδα προδοτών από τον Ασπρόπυργο και τη Χασιά […] Το αίμα και τα μαρτύρια […] θα πληρωθούν σύντομα. Οι χωρικοί της Αττικής θα εκδικηθούν το χαμό των παιδιών τους’
  • ‘Κακούργε Παπαγιαννόπουλε […], πλησιάζει η ώρα που εσύ και οι συνεργάτες σου θα πληρώσετε για τις θηριωδίες σας’
  • ‘Ο λαός του Κολωνού θα στείλει τον Καραχάλιο να συναντήσει τον Παναγιωτόπουλο’
  • ‘Ο λαός του Περιστεριού ξέρει και παρακολουθεί όλες τις κινήσεις των […]· αν εξακολουθήσουν την αντιλαϊκή τους δράση, θα πληρώσουν με το κεφάλι τους’
  • ‘Ε, λοιπόν, τα κοράκια αυτά που είναι συγκεντρωμένα στα Τάγματα, στη Χωροφυλακή, στην Χ, ΟΕΔΕ, ΜΠΟΥΝΤ, ΕΕΕ και σε μερικούς μαυραγορίτικους κύκλους, πρέπει να τα εξοντώσουμε […] Ολοι αυτοί είναι εκτός νόμου’
  • [Πολλά ονόματα συνεργατών των Γερμανών, Χιτών και ασφαλιτών] Στους συνεργάτες των Γερμανών Χίτες, φωτιά και τσεκούρι τους περιμένει’
  • ‘Μακεδόνα [Σ.Σ.: Πρόκειται για τον Τάκη Μακεδόνα, αρχηγό των ΕΑΣΑΔ, δηλαδή των Ταγμάτων Ασφαλείας της Θεσσαλίας] η τύχη του θα είναι όποια και του όμοιου του Παντελόγλου’
  • [Ονόματα κοινοταρχών και δημοτικών υπαλλήλων σε κοινότητες της Αττικής] ‘Ας έχουν υπόψει τους ότι ο ΕΛΑΣ τιμωρεί τους αρχηγούς τέτοιων προδοτικών και αντιλαϊκών ομάδων. Τους περιμένει η τύχη των Παναγιωτόπουλου-Ζερβού και άλλων’
  • [Πολλά ονόματα συνεργατών των Γερμανών, Χιτών, Μπουραντάδων και ασφαλιτών] Δολοφόνοι του λαού, σας περιμένει η τύχη του Παπαγεωργίου’

Πολύ θα θέλαμε να διαβάσουμε όλες τις εκδόσεις του ‘Κατηγορώ’, δυστυχώς όμως, υπάρχουν μόνο 4 φύλλα στη συλλογή ΑΣΚΙ/ΕΛΙΑ, και ένα ακόμη στο βιβλίο του Ιάσονα Χανδρινού για την ΟΠΛΑ.

Τεύχος #13, 8 Οκτωβρίου 1944

Τεύχος #13, 8 Οκτωβρίου 1944

 

Κι αν (πρέπει να) τα θυμόμαστε όλα αυτά που έγιναν σχεδόν 70 χρόνια πριν, οι λόγοι, μεταξύ άλλων, είναι οι εξής: Στη συζήτηση για την επιπόλαια ‘θεωρία των δύο άκρων’, είναι αναμφισβήτητο ότι βοήθησε αρκετά, με την αποενοχοποίηση της άκρας δεξιάς, εκείνο το ρεύμα της σύγχρονης ιστοριογραφίας, οι Μετα-Αναθεωρητές του Φερόμενου και Λεγόμενου ‘Νέου Κύματος’ (ρεύμα Καλύβα-Μαραντζίδη), οι οποίοι πρωτοστάτησαν στο ξαναγράψιμο της Ιστορίας, με την νομιμοποίηση ετεροχρονισμένα των δωσίλογων και των ‘άμοιρων ταγματαλητών’ και με την δικαίωση του ένοπλου δωσιλογισμού. Κατέχοντας ηγεμονικό ρόλο στο δημόσιο λόγο, η συνεισφορά τους αποδείχτηκε καθοριστική στην διάχυση της ‘θεωρίας των δύο άκρων’, σύμφωνα με την οποία οι κοινωνικοί αγώνες και οι κοινωνικές διεκδικήσεις εξισώνονται με την τυφλή ρατσιστική και ναζιστική βία και τα μαχαιρώματα. Για τότε, κατ’ αυτούς, η (‘μαύρη’) βία και η τρομοκρατία των Γερμανών και των δωσίλογων συνεργατών τους ήταν βία δευτερογενής, δηλαδή απάντηση στην (‘κόκκινη’) ‘βία’ του ΕΑΜικού κινήματος. Ετσι και τώρα, στις μνημονιακές εφημερίδες διαβάζουμε μονότονα επαναλαμβανόμενα για το ‘καθεστώς της γενικευμένης ανομίας που εξέθρεψε τα φαινόμενα της κόκκινης και της μαύρης βίας’ και βλέπουμε επιχειρήματα όπως ‘αν δεν υπήρχε η βία της παλαβής αριστεράς, δεν θα ήταν τόσο εύκολα πραγματοποιήσιμη η βία των νεοναζί’. Ταύτιση, με λίγα λόγια, κάθε δομικής αντιπολίτευσης με την ‘τρομοκρατική βία’. Δεν είμαστε θιασώτες των ιστορικών παραλληλισμών μακρινών μεταξύ τους εποχών, αλλά, τότε και τώρα, απέναντι στους στόχους των ελίτ, η απάντηση δίνεται στους καθημερινούς αγώνες και δίνεται από όσους κατανοούν εκείνη τη ρήση που λέει: ‘Οποιος δεν κινείται, δεν αντιλαμβάνεται τις αλυσίδες του‘. Το απέδειξε ο αθηναϊκός λαός πριν 70 χρόνια, όταν κινήθηκε μαζίκα και με όλα τα μέσα, για την ελευθερία και τη δικαιοσύνη. Είναι η δική μας σειρά να το αποδείξουμε κι εμείς τώρα, 70 χρόνια μετά.

 

Βιβλιογραφία και προτάσεις για διάβασμα

Το άρθρο γράφτηκε με πληροφορίες από τα εξής βιβλία (που αποτελούν και την προτεινόμενη βιβλιογραφία, περαιτέρω, σχετικά με την ΚΟΑ και τα γεγονότα στην Αθήνα):

  • Βασίλης Μπαρτζώτας, Η Εθνική Αντίσταση στην αδούλωτη Αθήνα, Μερικοί βασικοί σταθμοί στην ιστορία της ΚΟΑ του ΚΚΕ, Σύγχρονη Εποχή, Αθήνα, 1984
  • Ορέστης Μακρής, Ο ΕΛΑΣ της Αθήνας, Σύγχρονη Εποχή, Αθήνα, 1985
  • Σπύρος Κωτσάκης (Νέστορας), Εισφορά στο χρονικό της Κατοχής και της Εθνικής Αντίστασης στην Αθήνα, Σύγχρονη Εποχή, Αθήνα, 1986
  • Γιώργης Τρικαλινός, Ανασκαλεύοντας τη χόβολη της μνήμης, Οδοιπορικό μιας ζωής, Σύγχρονη Εποχή, Αθήνα, 1998

[Σ.Σ.: Σε όλα τα παραπάνω έργα, όλα με την έγκριση του εκδοτικού του ΚΚΕ, και όλα γραμμένα από πρωταγωνιστές της εποχής, δυστυχώς οι αναφορές στην ΟΠΛΑ εκλείπουν εντελώς (αν και υπάρχουν ονομαστικές αναφορές στους μαχητές της ΟΠΛΑ και στα περιστατικά που είχαν εμπλακεί, σαν ‘μέλη του ΕΛΑΣ’, όμως, ή το πολύ-πολύ σαν ‘μέλη της Πολιτοφυλακής’), κάνοντας έτσι περισσότερο θόρυβο με την εκκωφαντική αποσιώπηση αυτής της συγκεκριμένης πτυχής της Αντίστασης. Δυστυχώς, το θέμα της ΟΠΛΑ είχε παραμείνει ταμπού επί αδικαιολόγητα μεγάλη χρονική περίοδο· λόγου χάρη, στα έντυπα του ΚΚΕ, έπρεπε να φτάσουμε στο 2004 για να δούμε άρθρο με τίτλο ‘Οι αγώνες της ΟΠΛΑ’. Συνεπώς, δεν μπορούμε παρά να προτείνουμε δύο πρόσφατες μελέτες νέων ιστορικών, οι οποίοι άνοιξαν επιτέλους ένα παράθυρο στην κατανόηση των ραγδαίων κοινωνικών διεργασιών της εποχής]:

  • Ιάσονας Χανδρινός, Το τιμωρό χέρι του λαού, Η δράση του ΕΛΑΣ και της ΟΠΛΑ στην κατεχόμενη πρωτεύουσα, 1942-1944, Θεμέλιο, Αθήνα, 2012
  • Μενέλαος Χαραλαμπίδης, Η εμπειρία της Κατοχής και της Αντίστασης στην Αθήνα, Αλεξάνδρεια, Αθήνα, 2012

Για μια μοναδική συγκλονιστική αφήγηση της ψυχολογίας των ομήρων από τα μπλόκα των ταγματασφαλητών, οι οποίοι στέλνονταν στην Γερμανία για εργάτες, προτείνουμε ανεπιφύλακτα:

  • Γιάννης Γκούτας, Υπό συνθήκες σκλαβιάς, Το χρονικό μιας ομηρείας, Ωμέγα, Αθήνα, 2005

Και, τέλος, για την οπτική της άλλης πλευράς, των ένστολων και μη ιδεολόγων Ελλήνων συνεργατών των Γερμανών:

  • Αλέξανδρος Αυδής, Οι μπουραντάδες, Το χρονικό μια δράκας ανδρειωμένων 1940-1945, Νέα Θέσις, Αθήνα, 2006
  • Γεώργιος Ράλλης (επιμέλεια), Ο Ιωάννης Ράλλης ομιλεί εκ του τάφου, Αθήνα, 1947
    https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/02/22/oi-ellines-quisling-rallis/

 

Δείτε επίσης:

# Μια μικρή περιήγηση στο περιβόλι των ΜεταΑναθεωρητών του Φερόμενου και Λεγόμενου ΝΕου Κύματος (aka ρεύμα Καλύβα-Μαραντζίδη)
https://xyzcontagion.wordpress.com/2013/07/11/neo-kyma-maflenek-kondylia/

# Γειά σας ταγματασφαλίτες, χωροφύλακες και χίτες
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/04/26/tagmatasfalites-xorofylakes-kai-xites/

# Συζήτηση για τα γεγονότα στο Μελιγαλά το 1944, και περί ‘μαύρης βίας’ VS ‘κόκκινης βίας’
https://xyzcontagion.wordpress.com/2012/09/20/syzitisi-meligalas-athens-voice/

# Οι Ελληνες κουΐσλιγκ – Ιωάννης Ράλλης – Το βιβλίο Γεώργιος Ράλλης – Ο Ιωάννης Δ. Ράλλης ομιλεί εκ του τάφου, 1947
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/02/22/oi-ellines-quisling-rallis/

# Οι Ελληνες κουΐσλιγκ – Κωνσταντίνος Λογοθετόπουλος – Ιδού η αλήθεια, 1948
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/02/20/oi-ellines-quisling-logothetopoulos/

# Οι Ελληνες κουΐσλιγκ – Γεώργιος Τσολάκογλου – Απομνημονεύματα, 1959
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/02/19/oi-ellines-quisling-tsolakoglou/

ΥΓ:
Σε περίπτωση αναδημοσίευσης, παρακαλούμε για την υποχρεωτική αναφορά της πηγής.

 

ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ: Εκτελέσεις και απαγχονισμοί από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής. Ορισμένες φωτογραφίες ενδέχεται να μην προέρχονται από την Ελλάδα. Για περιγραφές και χρονολογίες, κάντε κλικ, θα βοηθήσουν οι τίτλοι των αρχείων (όχι επιμελημένες λεζάντες, λόγω έλλειψης χρόνου κυρίως, αλλά το νόημα βγαίνει).

 


 

Δείτε επίσης παλαιότερα άρθρα με θέμα ‘Κατοχή‘ και ‘Εθνική Αντίσταση‘, και με θέμα ‘Τάγματα Ασφαλείας‘ και ‘Δωσίλογοι

# Μετά 69 χρόνια, η μοναδική ανφάς χαμένη φωτογραφία με το κομμένο κεφάλι του Αρη Βελουχιώτη από τον φανοστάτη της πλατείας στα Τρίκαλα + Βιβλιογραφία
https://xyzcontagion.wordpress.com/2014/02/17/

# Μιχάλης Νικολινάκος – Ο σεμνός ζεν πρεμιέ και αγωνιστής της Εθνικής Αντίστασης, από το μπλόκο της Κοκκινιάς στη μεγάλη οθόνη
https://xyzcontagion.wordpress.com/2013/08/18/nikolinakos/

# Μια στιγμή απόλυτου κακού και μια στιγμή απόλυτου καλού, απ’ τα χρόνια της Κατοχής + Συν η αποκάλυψη ενός μαγικού μυστικού: Ποιο είναι το απόλυτο αντικαταθλιπτικό;;;
https://xyzcontagion.wordpress.com/2014/05/04/katoxi-apolyto-kalo-kako/

# Οι δωσίλογοι δημοσιογράφοι της Θεσσαλονίκης – 1942: «Αρκετά εβραϊκά όντα έμειναν στον τόπο» – 1943: «Αι ελληνικαί γεννεαί θα εορτάσουν όταν αποκαθαρθή η γάγγραινα με τους κίτρινους αστέρας» (Από το Ολοκαύτωμα των Εβραίων της Ελλάδας, το «Μαύρο Σάββατο» της 11ης Ιουλίου 1942)
https://xyzcontagion.wordpress.com/2015/01/13/mavro-sabbato/

# Η ιστορία του αρχιφύλακα Γεώργιου Μιχαλολιάκου: Πρόδωσε το ΕΑΜ για να πάει στα Τάγματα Ασφαλείας, μένοντας πιστός στον όρκο του προς τον Χίτλερ μέχρι το τέλος
https://xyzcontagion.wordpress.com/2015/02/19/georgios-mix-drvda-father/

# «Με πιάσανε τα ΕΣ-ΕΣ αλλά εγώ τους γράφω στ’ αρχίδια μου» – Ή μια απάντηση στα ακροδεξιά μυθεύματα πως δήθεν «οι γερμανικές απώλειες από την Εθνική Αντίσταση ήταν μόνο 376 Γερμανοί νεκροί»
https://xyzcontagion.wordpress.com/2015/08/24/me-piasane-ta-ss-apoleies-nazi-apo-antartiko/

# Πλαστές ταυτότητες που έσωσαν ζωές, στην κατεχόμενη Αθήνα (Συνεργασία του ιστολογίου μας με τα «Ενθέματα» της κυριακάτικης «Αυγής», 2012-01-29)
https://xyzcontagion.wordpress.com/2012/01/29/synergasia-me-enthemata-ebraioi-athinas/

# Συνεργασία του ιστολογίου μας με τα «Ενθέματα» της κυριακάτικης «Αυγής» – Το πρώτο σημείωμα για την άγνωστη εφημερίδα «Η Ελλάς» των Δεκεμβριανών
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/12/04/2011-12-04-synergasia-me-enthemata-ellas/

# Ντοκουμέντο: Εφημερίδα «Η Ελλάς», η επίσημη κυβερνητική εφημερίδα των Δεκεμβριανών του 1944 – Ολα και τα 46 φύλλα
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/08/16/efimerida-ellas/

# Η έκλυσις των ηθών και η ανηθικότητα των μπολσεβίκων – Συκοφαντίες κατά των ΕΠΟΝιτισσών
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/03/14/eklysis-ton-h8on-ton-mpolsebikon/

# Ποδόσφαιρο στον Πόλεμο, στην Κατοχή και στον Εμφύλιο
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/04/12/podosfairo-polemos-katoxi-emfylios/

# Ποιοι πρωτοτύπησαν στις κιτς τελετές-φιέστες στις Θερμοπύλες με τις περικεφαλαίες, τις δάδες, τις «εξελιγμένες σβάστικες» (μαίανδρους) και την «κρυπτεία» του Κασιδιάρη;;; Οι χιτλερόψυχοι της Χρυσής Αυγής ή οι φυσικοί τους πρόγονοι της Βέρμαχτ το 1941;;; – Φωτογραφίες
https://xyzcontagion.wordpress.com/2014/10/21/kitsch-teletes-xa-wehrmacht/

# Ελληνες τσιγγάνοι στην Εθνική Αντίσταση και στα χρόνια της κατοχής
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/01/23/

# Οι μαρτυρίες – Ελληνες τσιγγάνοι στην Εθνική Αντίσταση και στα χρόνια της κατοχής
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/02/14/oi-martyries-ellines-tsigganoi/

# Μωυσής Μιχαήλ Μπουρλάς (1918-2011) – «Ελληνας, Εβραίος και αριστερός», ο «Βύρων» του ΕΛΑΣ
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/03/19/moysis-mpourlas-1918-2011/

# Ενα βιβλίο για τη Ρόζα Ιμβριώτη και το πρώτο Πανελλαδικό Συνέδριο Γυναικών το 1946
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/03/18/ena-biblio-gia-ti-roza-imbrioti/

# Ενα αθησαύριστο ποίημα του Γιώργου Κοτζιούλα από το αναγνωστικό «Τα Αετόπουλα» για την Γ’ και Δ’ τάξη («του βουνού»), 1944
https://xyzcontagion.wordpress.com/2013/03/19/kotzioulas-ellinopoula/

# Δύο φωτογραφίες, Θεσσαλονίκη, 1947 – Η στιγμή της εκτέλεσης αριστερών καταδικασθέντων εις θάνατον
https://xyzcontagion.wordpress.com/2012/06/27/dyo-fotografies-thessaloniki-1947-ektelesi/

# Ποδοσφαιρικοί αγώνες «προς ενίσχυσιν και υπέρ των συμμοριοπλήκτων», Φθινόπωρο του 1949
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/04/15/symmoriopliktoi-olympiakos-aris/

# Πότε και από ποιους διακινήθηκε για πρώτη φορά η φήμη πως ο Αρης Βελουχιώτης ήταν ομοφυλόφιλος
https://xyzcontagion.wordpress.com/2012/06/16/proti-fora-fimi-aris-velouxiotis-omofylofilos/

# Είπε ποτέ κακό λόγο για το ΚΚΕ ο Νίκος Πλουμπίδης;;; + Βιβλιογραφία
https://xyzcontagion.wordpress.com/2013/10/11/ploumpidis-bibliografia/

# Σπάνιες φωτογραφίες από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης από τη ναζιστική Κατοχή, 30 Οκτωβρίου 1944
https://xyzcontagion.wordpress.com/2012/10/30/spanies-foto-uessaloniki-apelef8erosi/

# Πως βγήκε το σύνθημα «ΕΑΜ-ΕΛΑΣ-Μελιγαλάς»
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/08/23/synthima-eam-elas-meligalas/

# Ιάσονας Χανδρινός – «ΕΑΜ-ΕΛΑΣ-Πολυτεχνείο», «ΕΑΜ-ΕΛΑΣ-Μελιγαλάς»: Το ΕΑΜ στην πολιτική μνήμη και συνθηματολογία (άρθρο στον «Δρόμο της Αριστεράς» 2011-09-17) και μια παραπομπή στο ιστολόγιό μας
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/09/17/iasonas-xandrinos-eam-elas-meligalas/

# Οι κινηματογραφιστές του ΕΛΑΣ – Ολα τα φιλμ-ντοκουμέντα
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/03/24/kinimatografistes-elas/

# Τελικά υπάρχουν δύο ταινίες για «την αλήθεια για τα παιδιά της Ελλάδας» στον Εμφύλιο!
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/02/18/telika-yparxoun-dyo-tainies/

# Αρχειακό υλικό – Αιχμάλωτοι του ΔΣΕ σε στρατόπεδο συγκέντρωσης του Εθνικού Στρατού
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/03/06/arxeiako-yliko-aixmalotoi-tou-dse/

# Αγνωστο σπάνιο φιλμ από τις μέρες της απελευθέρωσης της Αθήνας από τους Γερμανούς, Οκτώβριος 1944
https://xyzcontagion.wordpress.com/2015/03/05/spanio-film-liberation-athens/

# Από το Ολοκαύτωμα των Εβραίων της Ελλάδας, Ιωάννινα, 25 Μαρτίου 1944, όλη η σειρά των 19 φωτογραφιών
https://xyzcontagion.wordpress.com/2013/05/25/ioannina-ebraioi/

# Το δελτίο προγραφών και καταγγελιών με τους στοχοποιημένους από την ΟΠΛΑ προδότες – Η «κόκκινη βία» [*] της εφημερίδας «Κατηγορώ», έκδοση της ΚΟΑ του ΚΚΕ, Αθήνα, 1944
https://xyzcontagion.wordpress.com/2013/06/03/deltio-prografon-opla-katigoro/

# Συζήτηση για τα γεγονότα στο Μελιγαλά το 1944, και περί «μαύρης βίας» VS «κόκκινης βίας»
https://xyzcontagion.wordpress.com/2012/09/20/syzitisi-meligalas-athens-voice/

# Τέσσερα συν ένα επίκαιρα αποκαλυπτικά εκλογικά κουίζ: Ο υπερ»πατριώτης» βουλευτής που καλεί ξένο στρατό + Το ζεύγος νεοδημοκρατών που ηράσθησαν εντός της ΕΠΕΝ + Ο βασιλικός φίλος των Γλύξμπουργκ περιφερειάρχης + Ο δημοσιογράφος που βοήθησε το δικαστήριο της 17Ν + Το χειρότερο είδος ταγματασφαλήτη
https://xyzcontagion.wordpress.com/2014/05/27/tessera-syn-ena-quiz/

# Μια μικρή περιήγηση στο περιβόλι των ΜεταΑναθεωρητών του Φερόμενου και Λεγόμενου ΝΕου Κύματος (aka ρεύμα Καλύβα-Μαραντζίδη)
https://xyzcontagion.wordpress.com/2013/07/11/neo-kyma-maflenek-kondylia/

# Απάντηση στο κουίζ: «Γιατί την 7η Απριλίου 1941 οι Αθηναίοι βγήκαν στους δρόμους με τουρκικές σημαίες;;;» + 2 σκίτσα εποχής
https://xyzcontagion.wordpress.com/2012/11/28/quiz-1941-a8inaioi-me-tourkikes-simaies/

# Ντοκιμαντέρ – Η άγνωστη εξέγερση των Ελλήνων Εβραίων στο Αουσβιτς τον Οκτώβριο του 1944
https://xyzcontagion.wordpress.com/2012/05/12/ntokimanter-agnosti-eksegersi-ellines-ebraioi/

# Οι «Εικόνες Κατοχής» του Βάσου Μαθιόπουλου, και το ολοκαύτωμα στο χωριό Κοντομαρί Χανίων τον Ιούνιο του 1941
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/02/11/oi-eikones-katoxis-tou-basou-mathiopoulou/

# Επιστολή προς Χίτλερ και τον «ευκλεή ηρωικό στρατό του», 10 Απριλίου 1941, από τον Επίσκοπο Πατάρων Μελέτιο και τον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης Αναστάσιο Πέντζο
https://xyzcontagion.wordpress.com/2012/04/14/meletios-pataron-epistoli-pros-hitler/

# Συμφωνία της Βάρκιζας, σαν σήμερα 12 Φεβρουαρίου 1945 – Ενα ανέκδοτο περιστατικό
https://xyzcontagion.wordpress.com/2012/02/12/varkiza-anekdoto-peristatiko/

# Το έβδομο συνέδριο του ΚΚΕ και το καταστατικό του 1945, όπως ψηφίστηκε στο συνέδριο, 1 έως 6 Οκτωβρίου 1945
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/03/09/to-ebdomo-synedrio-tou-kke/

# Εκλογές 1946, Νίκος Ζαχαριάδης προς τα κόμματα του «παλαιοδημοκρατικού Κέντρου»: Ελάτε να καταρτίσουμε μαζί εκλογικούς συνδυασμούς 50%-50%
https://xyzcontagion.wordpress.com/2013/10/13/zaxriadis-pros-kommata-kentrou/

# «Δεν μας φτάν’ η φτώχεια μας …», απάντησε η γιαγιά στον ΕΑΜικό αντιπρόσωπο
https://xyzcontagion.wordpress.com/2013/08/31/giagia-ftoxia-kommounismos/

# Yad Vashem – Ελληνες Δίκαιοι των Εθνών – 306 ονόματα – Greek Righteous Among the Nations – Honored by Yad Vashem [έως την 01 January 2010]
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/02/16/yad-vashem/

# Γειά σας ταγματασφαλίτες, χωροφύλακες και χίτες
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/04/26/tagmatasfalites-xorofylakes-kai-xites/

# Ονομα: Μπαρμπαρούσης – Βαθμός: Ανθυπασπιστής (ΠΖ) – Μονάδα: …
https://xyzcontagion.wordpress.com/2012/07/29/mparmparousis/

# Καρατζαφέρης ο ΕΛΑΣίτης, ο «κομμουνιστοληστοσυμμορίτης ΕΑΜοβουργαροσλάβος ψειροκατσαπλιάς» μπάρμπας του Γεώργιου Καρατζαφέρη
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/03/02/karatzaferis-o-katsaplias/

# Ο Νικόλαος Χριστοφοράκος (πατέρας του Μιχάλη Χριστοφοράκου) στη δίκη των δωσιλόγων
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/01/24/

# Οι Ελληνες κουΐσλιγκ – Ιωάννης Ράλλης – Το βιβλίο Γεώργιος Ράλλης – Ο Ιωάννης Δ. Ράλλης ομιλεί εκ του τάφου, 1947
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/02/22/oi-ellines-quisling-rallis/

# Οι Ελληνες κουΐσλιγκ – Κωνσταντίνος Λογοθετόπουλος – Ιδού η αλήθεια, 1948
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/02/20/oi-ellines-quisling-logothetopoulos/

# Οι Ελληνες κουΐσλιγκ – Γεώργιος Τσολάκογλου – Απομνημονεύματα, 1959
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/02/19/oi-ellines-quisling-tsolakoglou/

# Ενας καθηγητής, ο Ζουράρις, κι ένας δικηγόρος, ο Πλεύρης (αλλά τη δεκαετία του 1940, στην Κατοχή)
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/01/28/

# Δημήτρης Γληνός – Τι είναι και τι θέλει το Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο ΕΑΜ [Ο Ρήγας 1944]
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/02/17/dimitris-glinos-ti-einai-to-eam/

# Λάκης Σάντας (1922-2011): «Εμείς είμαστε δρακογενιά»
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/04/30/lakis-santas/

# Αντώνης Αγγελούλης (Βρατσάνος) – Βροντάει ο Ολυμπος, εκδόσεις «Γνώσεις», 1944
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/02/24/aggelos-bratsanos/

# Νίκος Ζαχαριάδης – Το απόρρητο αυτοβιογραφικό του σημείωμα προς την ΚΕ του ΚΚΕ, 1946
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/12/14/nikos-zaxariadis-autobiography/

# Ενα νέο βιβλίο για τον Κώστα Καραγιώργη (Γυφτοδήμο) – Ο άνθρωπος, ο κομμουνιστής, ο δημοσιογράφος, ο αγωνιστής, το εξιλαστήριο θύμα
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/03/29/biblio-kostas-karagiorgis/

# Λεύκωμα Συλλογικό – «Θυσιαστήριο της Λευτεριάς, Πρωτομαγιά», εκδόσεις Ο Ρήγας, 1945
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/03/16/lefkoma-syllogiko-protomagia/

# Σόλων Ν. Γρηγοριάδης – Ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας, 1941-1974, ή 12.141 ημέρες Ιστορίας
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/04/06/solon-grigoriadis-istoria/

# Βιβλίο «Η Ελλάδα 1936-44. Δικτατορία, κατοχή, αντίσταση», Χάγκεν Φλάισερ & Νίκος Σβορώνος (επιμέλεια)
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/06/24/ellada-1936-44-fleischer-svoronos/

# The National Archives (TNA) «Special Operations Executive SOE + Greece» Kew’s collections + SOE in Greece basic bibliography
https://xyzcontagion.wordpress.com/2013/05/15/soe-greece/

# Δημήτρης Ψαρράς – Ζήλεψε τη δόξα του Μανιαδάκη, Ο βουλευτής του ΛάΟΣ Κυριάκος Βελόπουλος χέρι-χέρι με τον διαβόητο υπουργό του Μεταξά (άρθρο στην «Ελευθεροτυπία» 2011-10-09)
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/10/09/dimitris-psarras-zilepse-doxa-maniadaki/

# Δημήτρης Ψαρράς – Η κατοχή και οι «χούλιγκαν», Επεισόδια στο ποδόσφαιρο του 1944 (άρθρο στην «Ελευθεροτυπία» 2011-05-08)
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/05/08/dimitris-psarras-katoxi-kai-hooligan/

# Τάσος Κωστόπουλος – Απ’ τον πόλεμο στα «πεζοδρόμια» (άρθρο στην «Ελευθεροτυπία» 2011-01-30)
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/01/30/tasos-kostopoulos-dakrygona/

# Εκατό χρόνια φασιστικές οργανώσεις: Μικρή συμβολή στην περιοδολόγηση + Κάποιες σκέψεις για τις αιτίες της εκτίναξης της Χρυσής Αυγής
https://xyzcontagion.wordpress.com/2014/05/16/fasistikes-orgs-100-xronia/

# Σκηνή Δεύτερη #02: Ιούλιος 1964, ΕΚΟΦ, Εβραϊκή Συναγωγή, Παγκράτι (Από τις Εννιά συν μία άγνωστες ακτινογραφίες του ναζιστικού ζόμπι)
https://xyzcontagion.wordpress.com/2014/10/02/skini-02/

# Σκηνή Ενατη #09: Από τη δικτατορία της 4ης Αυγούστου στο Σήμερα, Connecting the dots (Από τις Εννιά συν μία άγνωστες ακτινογραφίες του ναζιστικού ζόμπι)
https://xyzcontagion.wordpress.com/2014/10/09/skini-09/

# Η Χρυσή Αυγή, το φασιστικό κρατικοπαρακράτος και οι κρυφές χρηματοδοτήσεις: Νέα στοιχεία – Εννιά συν μία άγνωστες σκηνές από την ιστορία της ελληνικής ακροδεξιάς που ρίχνουν φως στην άγνωστη Χρυσή Αυγή – Μια ακτινογραφία της μεταμφίεσης του ναζιστικού ζόμπι [Σειρά άρθρων: Χρυσή αυγή: Οσα θέλει να κρατήσει κρυφά #04]
https://xyzcontagion.wordpress.com/2014/10/11/kryfa-04-parakratos-nazistiko-zombi/

# Ενα χαμένο άγνωστο φιλμ – Πρόσφυγες του 1922, Σμύρνη, Αθήνα, Πειραιάς
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/04/10/xameno-film-1922-smyrni-athina-peiraias/

# Μια συγκλονιστική (αντιπολεμική) φωτογραφία που αξίζει εκατομμύρια λέξεις
https://xyzcontagion.wordpress.com/2012/08/31/mia-antipolemiki-fotografia/

 


 

 

Φωτογραφικό υλικό, έγγραφα, δημοσιεύματα εφημερίδων και άλλα ντοκουμέντα από τη δράση ταγματασφαλητών, γερμανοτσολιάδων, δωσιλόγων, ενόπλων συνεργατών των κατακτητών και άλλων πολλών καθαρμάτων. Μέσα υπάρχει και ένας σύγχρονος δωσίλογος που φωτογραφίζεται με υψηλόβαθμο ναζιστή. Βρείτε τον 🙂

 

141 Σχόλια to “Το δελτίο προγραφών και καταγγελιών με τους στοχοποιημένους από την ΟΠΛΑ προδότες – Η «κόκκινη βία» [*] της εφημερίδας «Κατηγορώ», έκδοση της ΚΟΑ του ΚΚΕ, Αθήνα, 1944”

  1. Dhmhtrhs Giannopoulos said

    Μία σημαντική έλλειψη στη βιβλιογραφία σας: το βιβλίο του Τάσου Κατσαρού «Μια απόφαση, μάχομαι μέχρι το τέλος (Θεσσαλονίκη 1946-47, αντάρτικο πόλεως, Στενή Αυτοάμυνα – Ο.Π.Λ.Α.)». Κυκλοφόρησε πρόπερσυ η δεύτερη έκδοσή του. Ελπίζω η απουσία αυτού του βιβλίου, το οποίο πρωτοεκδόθηκε το 2004, από σημαντικές βιβλιογραφίες, έντυπες και διαδικτυακές να μη γίνεται σκόπιμα. Δε κάνω το δικηγόρο του συγγραφέα, αλλά όταν διαπιστώνω μια καραμπινάτη κατά τη γνώμη μου παράλειψη σε σοβαρές μελέτες, οφείλω να την επισημάνω…

  2. Τέλος Χαρτοσήμου said

    Αυτό το βιβλίο του Κατσαρού μιλάει για τη Θεσσαλονίκη.
    Και δεν μιλάει για την περίοδο της Κατοχής, αλλά για αρκετά αργότερα, 1946-1947.
    Και επίσης, δεν μιλάει καν για την ΟΠΛΑ (σαν οργάνωση της Κατοχής), αλλά για την Στενή Αυτοάμυνα την εποχή της Λευκής Τρομοκρατίας και του Εμφυλίου.

    Και το θέμα, βέβαια, εδώ δεν είναι η ΟΠΛΑ Θεσσαλονίκης ή η ΟΠΛΑ γενικά ή η Στενή Αυτοάμυνα ή ο Εμφύλιος.

    Πολύ καλό το βιβλίο που αναφέρεις σαν «καραμπινάτη παράλειψη» αλλά αν όχι παντελώς άσχετο, τότε τουλάχιστον σε πολύ έμμεση εξ αντανακλάσεως σχέση -και χρονικά, και γεωγραφικά και θεματολογικά.

  3. […] «Το δελτίο προγραφών και καταγγελιών με τους στοχοποιημένους από την ΟΠΛΑ προδότες – Η “κόκκινη βία” της εφημερίδας “Κατηγορώ”, έκδοση της ΚΟΑ του ΚΚΕ, Αθήνα, 1944» : https://xyzcontagion.wordpress.com/2013/06/03/deltio-prografon-opla-katigoro/ […]

  4. Dhmhtrhs Giannopoulos said

    Χωρίς να αδιαφορώ για την επισήμανση που τέθηκε, το θέμα φυσικά και τοποθετείται σε γραπτές αναφορές για στόχους της Ο.Π.Λ.Α. στην περιοχή της Αθήνας κατά την κατοχή. Επίσης, και η προτεινόμενη βιβλιογραφία (Μπαρτζιώτας κ.τ.λ.) εκεί τοποθετείται. Μετά όμως επεκτείνεστε σε Μελιγαλάδες, απομνημονεύματα διαφόρων δοσιλόγων και γενικά ένα υλικό που πλέον δεν αφορά μόνο την Αθήνα (ειδικά ο Μελιγαλάς για παράδειγμα) και ούτε στενά, το χρόνο της κατοχής. Η επέκταση αυτή πέραν της θεματολογίας δείχνει ένα ενδιαφέρον και μια τοποθέτηση γύρω από τη δράση των δοσιλόγων και πριν (όπως και ο χρόνος ιστορικά που καλύπτει το άρθρο) αλλά και μετά την απελευθέρωση. Εκεί τοποθέτησα το βιβλίο του κου Κατσαρού. Εκεί βέβαια, η βιβλιογραφία ίσως και να είναι ανεξάντλητη, ωστόσο επικαλούμαι το αρχικό θέμα: την ένοπλη «κόκκινη» αντιβία, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά και σε ένα από τα βιβλία της προτεινόμενης από εσάς βιβλιογραφίας. Και εκεί τοποθετώ το βιβλίο του κου Κατσαρού, καθώς κατά τη γνώμη μου μαζί με αυτό το κου Χανδρινού αποτελούν τα μόνα καθεαυτώ βιβλία της αριστερής πλευράς για αυτή την «κόκκινη» αντιβία.

  5. Γιάννης Ζωγράφος said

    Καίτοι καταλαβαίνει κανείς γιατί οι κομμουνιστές δίνουν τόση έμφαση σε δοσιλόγους της Δεξιάς, εμείς δεν ξεχνάμε το γεγονός ότι μέχρι τον Ιούνιο 1941 το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας (sic) είχε ταυτιστεί με την συμμαχία Στάλιν με τον Χίτλερ – δηλ. δεν ήταν απλοί δοσίλογοι, αλλά *σύμμαχοι* του Ιταλικού και Γερμανικού φασισταριού που επετέθει στην Ελλάδα.
    Η πραγματικότητα είναι ότι οι κομμουνιστές είχαν τον μαζικό θάνατο ως εργαλείο, όσο τώρα να θέλουν να μας το παίξουν πατριώτες — ο ανθελληνισμός τους είναι πίσω από τις σημερινές εκφάνσεις το «προοδευτισμού» όπως η υποστήριξη των Σλαβομακεδόνων συμμάχων τους ή την άρνηση της γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας, όπου ο μεσσίας Λένιν βοήθησε το Κεμάλ…

  6. Αναδημοσιεύσεις από: said

    Αναδημοσιεύσεις από:

    Το δελτίο με τους στοχοποιημένους από την ΟΠΛΑ πρ&
    http://webwar.createaforum.com/921963964959961943945-954945953-921948949959955959947943945/932959-948949955964943959-956949-964959965962-9639649599679599609599539519569419/

    Αντίσταση στις γειτονιές!: Εφημερίδα «ΚΑΤΗΓΟΡΩ», έκδοση της ΚΟΑ του ΚΚΕ, Αθήνα, 1944
    http://antigeitonies.blogspot.gr/2013/06/1944.html

    ((i)) Indymedia :: Athens :: Newswire :: Το δελτίο με τους στοχοποιημένους από την ΟΠΛΑ προδότες
    https://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1473480

    __________

    Ολόκληρο, σε μορφή pdf, μαζί με τα σχόλια μέχρι εκείνη την στιγμή, από τον χρήστη tcharalampidis:

    Το δελτίο προγραφών και καταγγελιών με τους στοχοποιημένους από την ΟΠΛΑ προδότες – Η «κόκκινη βία» [_] της εφημερίδας «Κατηγορώ», έκδοση της ΚΟΑ του ΚΚΕ, Αθήνα, 1944 « XYZ Contagion.pdf

    __________

    Είδαμε ολόκληρο το άρθρο, χωρίς ούτε ένα διακριτικό ότι πρόκειται περί αντιγραφής, ενσωματωμένο εδώ:

    εκατό χρόνια να δουλεύεις, εκατό χρόνια να μορφώνεσαι: Δοσίλογοι – Τάγματα Ασφαλείας
    http://ptheo.blogspot.gr/2008/03/blog-post_7543.html
    __________

    Η φωτογραφία εντός με λεζάντα: «Ο δωσίλογος πρωθυπουργός Ιωάννης Ράλλης συγχαίρει μικτό απόσπασμα της Ειδικής Ασφάλειας και των Ταγμάτων Ασφαλείας»:

    LEFTeria: VIDEO 17 Αυγούστου 1944. «Εδώ είναι Γερμανία» Το Μπλόκο Γερμανών-Ταγματασφαλιτών-Αστυνομίας στην Κοκκινιά
    http://lefteria-news.blogspot.gr/2013/08/video-17-1944.html

    και

    LEFTeria: Ντοκουμέντο. Ανέκδοτη Ανάλυση-Μαρτυρία αυτόπτη του αιματηρού Μπλόκου της Καλογρέζας, από Ταγματασφαλίτες, Χωροφύλακες & Ασφάλεια.
    http://lefteria-news.blogspot.gr/2014/03/blog-post_13.html

  7. manoska said

    ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΕΣ 1944.
    Αποσπάσματα απο τα κεφάλαια της μελέτης «ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΕΣ» που έκδοσε ο ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ προς τέλος της άνοιξης-αρχές του καλοκαιριού 1944 και το ανατύπωσε Η ΚΟΚΚΙΝΗ ΣΗΜΑΙΑ κάπου στην Θεσσαλία 1944. Οπως αναφέρεται στην εισαγωγή η μελέτη αυτή ήθελε να δώσει μια γενική εικόνα της δράσης των προδοτών και ταυτόχρονα ένα οπλο στα χέρια του αγωνιζόμενου Εθνους. Στα επτά κεφάλαια με τους εξής τίτλους :
    Η πέμπτη φάλαγγα στη χώρα μας, Φασιστικές Οργανώσεις, Ε.δ.ε.ς., Κρυπτοφασιστικές Οργανώσεις, Η επίσημη προδοσία-Το Κράτος στην υπηρεσία των καταχτητών, Τα Πολιτικά Κόμματα, Οι κύκλοι του Καϊρου, στηριγματα των σφαγέων, εκτός των ιστορικών πληροφοριών αναφέρονται και αρκετά ονόματα μαζί με ενδεικτικά στοιχεία για την δράση τους ως συνεργάτες των κατοχικών δυνάμεων και οχι μόνο. Μ. Κασιμάτης

    http://documentahistory.blogspot.gr/2013/06/1944.html

  8. […] Πηγή: xyzcontagion.wordpress.com/ […]

  9. […] “Κατηγορώ”, έκδοση της ΚΟΑ του ΚΚΕ, Αθήνα, 1944https://xyzcontagion.wordpress.com/2013/06/03/deltio-prografon-opla-katigoro/# Συζήτηση για τα γεγονότα στο Μελιγαλά το 1944, και περί […]

  10. […] # Το δελτίο προγραφών και καταγγελιών με τους στοχοποιημένους από την ΟΠΛΑ προδότες – Η “κόκκινη βία” [*] της εφημερίδας “Κατηγορώ”, έκδοση της ΚΟΑ του ΚΚΕ, Αθήνα, 1944 https://xyzcontagion.wordpress.com/2013/06/03/deltio-prografon-opla-katigoro/ […]

  11. tasosvag said

    Ο ενδοοικογενειακός φασιστοκαυγάς στο ακροδεξιό μέτωπο μπορεί να αποβεί προς όφελος του Λαού
    http://ionath.blogspot.gr/2013/09/blog-post_25.html

  12. Φίλερως said

    Όταν δημιουργήθηκαν τα Τάγματα Ασφαλείας οι Γερμανοί είχαν χάσει στην Αφρική και η στρατιά του φον Παουλους και ο ίδιος ήταν αιχμάλωτοι των Σοβιετικών. Άρα ήταν φανερό ότι η Γερμανΐα έχανε τον πόλεμο, ήταν απλά ζήτημα χρόνου να φύγει από την Ελλάδα. Γιατί λοιπόν εντάσσονται Έλληνες στα Τ.Α.; Η απάντησηβείναι «εντάσσονταν εξαιτίας του ΕΛΑΣ». Αλλιώς ως μη κομμουνιστές θα τους περνοΰσαν από μια ανακρισούλα και μετά εκτέλεση με …μπαλτά. Έτσι εκτελέστηκε η Ελένη Παπαδάκη.

  13. Dimitris Giannopoulos said

    Η Ελένη Παπαδάκη – για την οποία κόπτεστε διάφοροι τόσο συχνά, ήταν ερωμένη γερμανών αξιωματικών. Λες και δεν είχε άλλο πόνο η ΟΠΛΑ, αλλά να σκοτώσει μια διάσημη ηθοποιό της εποχής. Στην μετακατοχική Γαλλία, εκατοντάδες γυναίκες που είχαν γίνει ερωμένες ή και σύζηγοι των ναζιστών, διαπομπεύθηκαν δημόσια. Εδώ έγινε ούτε με μια δεκάδα και το κάνουμε και θέμα. Ήταν πόλεμος, θεωρήθηκε – και πολύ σωστά σύμφωνα με τις τεκμηριωμένες πλεον ιστορικές μαρτυρίες – ερωμένη γερμανών αξιωματικών συνεπώς εχθρός του λαού και την εκτέλεσαν. Ας σταματήσει επιτέλους αυτή η επιλεκτική προπαγανδιστική μηχανή κατά της ΟΠΛΑ μεταθάνατον. Έχει καταντήσει επιοικώς γελοία……..

  14. George said

    Dimitris Giannopoulos Είσαι βλάκας? Πως το ξέρεις εσύ πως η Παπαδάκη ήταν ερωμένη Γερμανών αξιωματικών (όχι ενός αλλά πολλών). Και σαν να μην έφταναν οι πολλοί Γερμανοί αξιωματικοί είπε να παντρευτεί και τον Ράλλη έτσι, δεν είχε δουλειά να κάνει δηλαδή. Αυτή η τσίχλα με την μετακατοχική Γαλλία έχει καταντίσει αηδία, μιλάμε για Ελλάδα όχι για Γαλλία (που στο κάτω κάτω δεν κάναν εμφύλιο σαν εμάς τα ζώα). Οι «τεκμηριωμένες πλεον ιστορικές μαρτυρίες» ποιές είναι? της Παπαδούκα? Αυτοί που έσωζε από την γκεστάπο μέσω της γνωριμίας της με τον Ράλλη (μην πω πάλι τα ονόματά τους) τι ήταν? Και εμπάσει περιπτώσει η Παπαδάκη ΔΕΝ ΔΙΚΆΣΤΗΚΕ πανίβλακα. Την «αγωνίστρια» Ντιριντάουα την δικάσανε για δοσιλογισμό οι δεξιοί ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΘΏΩΣΑΝ. Οι τεκμηριωμένες μαρτυρίες σου ήταν τα κουτσομπολιά της κάθε πόρνης της εποχής? Στην ψυχοσύνθεση πρέπει να είσαι ένα άρρωστο κτήνος, αφού μόνο άρρωστο κτήνος θα μπορούσε να δικαιολογίσει τέτοια εγκλήματα. Έλα συνέχιζε, σε πεθαμένους που δεν μπόρεσαν ποτέ να υπερασπιστούν τον εαυτό τους, λόγο βίαιου θανάτου, είναι εύκολο να ρίχνεις κατηγορίες. Και άνανδρος δηλαδή.

  15. George said

    Και κάτι άλλο, λες: «Λες και δεν είχε άλλο πόνο η ΟΠΛΑ, αλλά να σκοτώσει μια διάσημη ηθοποιό της εποχής.» Τι θες να πεις? ΑΦΟΥ ΑΥΤΟ ΕΚΑΝΕ.

  16. Dimitris Giannopoulos said

    Σας ευχαριστω για την ψυχιατρικη εκτιμηση
    Επειδη ζειτε σε μια «ομορφη» «ειρηνικη» εποχη εξισωνετε θυματα πολεμου και ειρηνης ολα μαζι στον ιδιο τουρβα. Απο τους τοσους σκοτωμενους, εκδιωγμενους, απλεπισμενους, κατεστραμμενους προοδευτικοςυ ανθρωπους της εποχης – τους οποιους επιμελως ξεχνατε, εσεις επιλεξατε να αναδειξετε το θυμα της «αλλης» πλευρας σαν υψιστο επιχειρημα του «αισχρου» και «κακου» ΕΑΜ-ΕΛΑΣ, μια ηθοποιο που χαριεντιζοταν με το Ραλλη και «εσωσε» ζωες. Και ετσι να μην ηταν , και παραπλευρη απωλεια να ηταν, και τι εγινε? Οταν οι αριθμοι νεκρων ειναι πενταψηφιοι, οταν εβγαλαν τους νεκρους ελασιτες απτους ταφους και τους ποζαραν στις καμερες σαν «θυματα των εαμοβουλγαρων» εσεις κολατε σε εναν ανθρωπο διοτι ετυχε να ειναι καποιο δημοσιο προσωπο της εποχης. Τζουζει βλεπω η Γαλλια και το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ ακομα……
    Ελατε, βγαλτε κι αλλο οχετο μπορειτε, οι χαρακτηρισμοι ειναι ευκολοι, γρηγοροι και ανεξοδοι. Ειδικα οταν ΔΕΝ εχεις επιχειρηματα, το μονο που σου μενει ειναι να βριζεις. Και στην τελικη γιατι να δεχτω τον πουστικο υπουλο και πλαγιο χαρακτηρισμο για την Παπαδουκα ως πουτανα και να μη δεχτω οτι η Παπαδακη ηταν πουτανα. Αντε λοιπον και σαλτα ρε φιλε που θα μας πεις ΕΣΥ και ψυχανωμαλους. Και ειδικα την επισης νεκρη ηρωιδα Παπαδουκα, που περασε χονια ολοκληρα φυλακες και εξοριες. Τραβα στα χρυσα σκατα να τα πεις αυτα. Οχι σε νοημονες ανθρωπους.

    Ειναι η βια που ειναι μαμη της ιστοριας ηλιθιε που θα ελεγε και ενας Μπογιοπουλος

  17. George said

    Όταν λες προοδευτικούς εννοείς κομουνιστές?γιατί προοδευτικοί και κομουνιστές είναι δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα το απέδειξαν τότες. Η Παπαδάκη δυστυχώς είναι παράδειγμα της βαρβαρότητας αλλά και ανοησίας της αριστεράς της τότε εποχής.
    Στο πρώτο σχόλιο λες ότι χαριεντιζότανε με τους Γερμανούς, όχι με ένα, όχι με δύο, αλλά με τους Γερμανούς, τώρα λες για τον Ράλλη. Κατα πόσο είσαι σε θέση να γνωρίζεις τι σχέση είχε μαζί τους? Ποια είναι τα αδιάψευτα στοιχεία σου? Το ότι η Παπαδάκη έσωσε ζωές είναι αλήθεια. Υπάρχει γράμμα της συγγραφέως Λιλίκας Νάκου προς την Παπαδάκη που την παρακαλούσε να σώσει κάποιον και η Παπαδάκη το κατάφερε. Ο ηθοποιός Θεοφανίδης παραδέχτηκε πως η Παπαδάκη τον έσωσε, φυσικά πρωτοστάτησε και αυτός στην διαγραφή της γιατί δεν την θεωρούσε με τα κριτήριά του άξια Ελληνίδα. Ποιά είναι τα στοιχεία σου για την προδοτική της στάση? Το ωραίο είναι πως η Παπαδάκη δεν ήταν παράπλευρη απώλεια, την στοχοποίησαν. Η Γαλλία, όπως και όλος ο υπόλοιπος κόσμος πρέπει να μας τσούζει,γιατί ήμασταν οι μόνοι που κάναμε εμφύλιο.
    Ναι οι χαρακτηρισμοί είναι εύκολοι, αυτό ξαναπέστο. Ειδικά οταν ΔΕΝ έχεις επιχειρήματα, το μόνο που σου μενει είναι να χαρακτηρίζεις. Η νεκρή στα 95 της χρόνια και όχι αγρίως δολοφονηθείσα στα 40 εν καιρό εμφυλίου, Παπαδούκα κατέγραψε τις μαρτυρίες ή τις απόψεις της, κράτησε ζωντανή την άποψή της, ανάλογα με τις πεποιθήσεις της φυσικά. Η Παπαδάκη όχι. Μου κάνει εντύπωση η μαρτυρία της για την Παπαδάκη: ενώ υποστήριζε μέχρι τις μέρες μας την επιπόλαια στάση της Παπαδάκη, τελειώνει την μαρτυρία λέγοντας πως «την Παπαδάκη δεν την γνώρισε προσωπικά,δεν την συναναστράφηκε». Αυτό όμως δεν την εμπόδισε να υπογράψει την διαγραφή της. Γιατί όμως η «ηρωίδα» Παπαδούκα, αφού είναι τόσο σίγουρη για όλα δεν παραδέχτηκε πως «εμείς την καταδικάσαμε και κάναμε πράξη δικαιοσύνης και καλά κάναμε» ή τίποτα τέτοιο.Γιατί επιρίπτουν την ηδονή δικαιοσύνης μιας τέτοιας πράξης στους μισητούς Άγγλους, αφού οι ίδιοι αριστεροί έστρωσαν τον δρόμο της πράξης αυτής? Και το στρώσιμο ακόμη το αρνούνται. Ειναι χαρακτηριστικό πως οι περισσότεροι αριστεροί της τότε εποχής, όταν μετά από χρόνια κάναν αναφορά σε αυτό το γεγονός δεν ανέφεραν τίποτα για την τάχα προδοτική στάση της Παπαδάκη. Και αν αυτό δεν ισχύει για την Παπαδούκα, ισχύει για της μαρτυρία της Ασπασία Παπαθανασίου ή για τον υπόμνημα του Ανδρικίδη στο θεατρικό μουσείο το 1975. Ούτε λόγος για την απρεπή στάση της Παπαδάκη. Είναι αξιοπρόσεκτο επίσης πως οι νεώτεροι που δεν τα ζήσαν, όπως θαρώ εσύ καλή ώρα, μιλάτε αβίαστα για την στάση της Παπαδάκη, ενώ για τους παλαιότερους δεν ήταν και τόσο εύκολο θέμα. Αφού λοιπόν οι παλαιότεροι ήταν τόσο βέβαιοι όταν χαρακτήριζαν, γιατί δεν υποστήριξαν μέχρι τώρα την αρχική τους στάση ανοιχτά αλλά σωπαίναν επί χρόνια? Για πες εσύ που είσαι νοήμων.
    Και κάτι άλλο: η Παπαδούκα πέρασε 4 χρόνια την φυλακή και εξορίες, κατ επιλογή της, όπως και πολλοί «κομουνιστές» συνάδελφοί της και κατήγοροι της Παπαδάκη, πριν την δολοφονία φυσικά, δεν πέρασαν τίποτα απολύτως μετά τα δεκεμβριανά κατά επιλογή τους.
    Τους χαρακτηρισμούς, εσύ τους άρχισες πρώτος, για μια γυναίκα που δεν την ξέρεις και δεν είσαι σε θέση να την κρίνεις.

  18. Dimitris Giannopoulos said

    Εχεις προαποφασισει και χαραχτηρισει καθε κομμουνιστη ως δολοφονο και αγενικως απανθρωπο ον. Και σε πειραζουν οι χαρακτηρισμοι για την Παπαδακη. Απο ενα και μονο γεγονος, ΕΝΑ και ΜΟΝΟ αποφασισες εντελως αυθαιετα οτι η αριστερα ειναι βαρβαρη και ανοητη. Για το «κεντρο» και τη «δεξια» τι εχεις να πεις τοτε? Τα καλυτερα? Τραβα στα ΧΡΥΣΑ ΣΚΑΤΑ ανθρωπε μου, ειναι ο χωρος που σου αξιζει. Απο τους εκατονταδες χιλιαδες νεκρους της αντιστασης και του εμφυλιου αποφασισες να μιλησεις με παθος για ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΥΝΑΙΚΑ λες και εκει κρεμμεται ολη η ελληνικη ευαισθησια η ελληνικη ανθρωπια και το ελληνικο φιλοτιμο. Και φαινεται ποσο μεγαλος ΦΑΣΙΣΤΑΣ εισαι αφου τολμας και γραφεις για αγωνιστες οτι φυλακιστηκαν οχι για τις πολιτικες τους θεσεις και πραξεις αλλα γιατι «ηταν επιλογη τους»!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Τραβα αλλου να κανεις τον στρεψοδικη προπαγανδιστη, οχι σε εμενα.

    Αληθεια σε πληρωνουν καλα οι εφοπλιστες φιλοι της χρυσης αυγης να γραφεις αυτες τις παπαρες? Τραβα αλλου την προπαγανδα σου διοτι εισαι πιο υπανθρωπος και απο καθε δολοφονο, εσυ ο «τολμηρος» υπερασπιστης της «ανθρωπινης ζωης»!

    υγ: σε καιρο κατοχης χαριεντιζοταν με το Ραλλη η Παπαδακη; Εβγαινε συμφωνα με μαρτυριες σε νυχτερινα κεντρα που συχναζαν γερμανοι αξιωματικοι; Και μη μου πεις οτι το εκανε για να σωσει πατριωτες. Ειχαμε ΚΑΤΟΧΗ, ειχαμε ΠΟΛΕΜΟ και αμα σου αρεσει.

  19. George said

    Οι χαρακτηρισμοι για την Παπαδάκη πράγματι με πειράζουν, κυρίως γιατί είναι αβάσιμες. Δεν λέω ότι η αριστερά ήταν βάρβαρη ή ανόητοι, αν και αν ήταν έξυπνοι δεν θα κατέληγαν ξανά στην παρανομία. Η δολοφονία όμως της Παπαδάκη ήταν βάρβαρη ( και προφανώς όχι μόνο αυτής) και ανόητη αφού ήταν άσκοπη και επέφερε ζημιά στην αριστερά και στο κίνημά τους. Άλλωστε την «ανοησία» την παραδέχτηκε ανοιχτά και ο Ζαχαριάδης. Μιας και μιλάμε για την Παπαδάκη και με ρωτάς για την δεξιά και το κέντρο το μόνο που μπορώ να πω είναι πως εκμεταλλεύτηκε προπαγανδιστικά την δολοφονία της, αγνοώντας την καλλιτεχνική της προσφορά. Κάποιοι αγωνιστές φυλακίστηκαν όχι τόσο για ιδέες τους αλλά για την δράση τους στα Δεκεμβριανά και γενικώς στον εμφύλιο και κάποιοι άλλοι, πριν την Βάρκιζα αριστεροί, όχι. Αυτο είναι απλά αλήθεια. Τώρα με αυτό που λες για εφοπλιστές πως πρέπει να σε χαρακτηρίσω. Δηλαδή μόνο «εφοπλιστής χρυσαυγίτης» μπορεί να πει πως η δολοφονία της Παπαδάκη ήταν ένα απεχθές έγκλημα ή πως η αριστερά έκανε εγκλήματα? Μάλλιστα λοιπόν.

    Ρωτάς: «σε καιρο κατοχης χαριεντιζοταν με το Ραλλη η Παπαδακη;» όχι δεν χαριεντιζότανε. Τον Ράλλη τον γνώριζε ο πατέρας της πριν την κατοχή, αν ήταν να κάνει σχέση μαζί του δεν θα περίμενε να γίνει πρωθυπουργός κατοχικής κυβέρνησης . Θέλω επίσης να μου δώσεις πληροφορίες για τις μαρτυρίες πως η Παπαδάκη έβγαινε σε νυχτερινά κέντρα(?) με Γερμανούς. Μήπως θες να πεις φιλολογικές ή καλλιτεχνικές δεξιώσεις με Γερμανούς? Ξέρεις η Παπαδάκη δεν ήταν ο μόνος ηθόποιος που πήγαινε, οι Γερμανοί σχεδόν τους δεσμεύαν να πηγαίνουν. Δεν θα αμφησβητίσω πως συνομιλούσε κάπως «θερμά» με ορισμένους, ούτε θα πω πως αυτό ήταν σωστό, αυτά όμως απέχουν πολύ απ αυτά που λές. Ξέρω επίσης από τόσες μαρτυρίες που λένε ως η Ελένη δεν ήταν άνθρωπος του «έξω» και προτιμούσε να κάθετε σπίτι της και να διαβάζει. Αυτά για νυχτερινά κέντρα που λες είναι μπούρδες.

    Δεν απάντησες, αφού οι αριστεροί ήταν τόσο βέβαιοι για τις κατηγορίες γιατί δεν πήραν ποτέ μετά την δολοφονία θέση να υποστηρίξουν την πράξη τους? Και όχι μόνο αυτό, συγκεκριμένες αναφορές:
    Η Παπαδούκα λέει: «είχαμε αγανακτήσει με αυτό που είχε συμβεί με την Παπαδάκη»
    Ο Ανδρικίδης: «το εαμ είχε κάθε λόγο και συμφέρον να βρισκόταν στην ζωή η ηθοποιός»
    Η Παπαθανασίου:»μας κόλλησαν ότι εγω και η Παιζή ήμασταν υπεύθυνες για τον θάνατο της Παπαδάκη»
    Ο ίδιος ο Ζαχαριάδης: «περιπτώσεις που με ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΥΠΌΘΕΣΗ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ»
    Να προσθέσω του Ζαμάνου ή του Κωτσάκη? Αφού λοιπόν μετά το έγκλημα κανένας απ τους «κατήγορους» δεν είχε το θάρρος να πει ανοιχτά (ούτε καν στην μεταπολίτευση, για να αμφησβιτίσω και την δικαιολογία της τρομοκρατίας) πως «καλά κάναμε αφού ήταν δοσίλογη εμείς την δικάσαμε» ή τιποτα τέτοιο, εσύ (και όχι μόνο εσύ) πως βγαίνεις με τόση σιγουριά τόσα χρόνια μετά και υποστηρίζεις πως «ήταν πράξη δικαιοσύνης»?

  20. Dimitris Giannopoulos said

    Οταν θα καταλαβεις οτι τετοιες περιπτωσεις που μπορει να χωρανε και τον υπολογισμο λαθους – ακομα και οταν μιλαμε για ανθρωπινες ζωες διοτι τετοιες χανονται στους πολεμους – δε θα τις θεωρησω λαθος σε καιρο πολεμου, δηλαδη σε μια μη ελενξιμη απολυτα κατασταση, αλλα ΕΠ’ ΟΥΔΕΝΙ δε μπορουν να χαρακτηρισουν απολυτα την τακτικη της πλευρας στα πλαισια της οποιας γινονται και πραξεις που αποτελουν εξαιρεση, τοτε μπορει και να συζητησουμε. Διοτι αυτο λεω τοση ωρα αλλα φυσικα σου ειναι δυσκολο πραγμα η αντιληψη απ’ ο,τι φαινεται……….Επισης ειναι εντελως ηλιθιο και ανιστορητο να διαχωριζεις την ιδεα, τη θεωρια που προκαλει τη δραση απο τη δραση. Φιλοσοφικα εντελως ατοπο θα ελεγα και ιστορικα εντελως ηλιθιο. Αυτοι που αντιταχτηκαν στο φασισμο ηταν απλα «πρακτες πραξεων» οι οποιες τους οδηγουσαν στη φυλακη; Δεν ειχαν πολιτικες αποψεις, θεσεις ιδεες; Δε φυλακιστηκαν για αυτες; Οι πρωτοι ας πουμε φυλακισμενοι «αναμορφουμενοι» φανταροι τι ειδους πραξεις προλαβαν να κανουν; Και για ποιες πραξεις μιλαμε; Οι απεναντι δηλαδη τι ητανε; Τα καλα παιδια και οι κομμουνιστες-αριστεροι τα κακα; Σοβαρολογουμε τωρα;;;; Και θελεις και συζητηση επι αυτης της βασης. Λυπαμαι αλλα δε θα καψω αλλα εγκεφαλικα κυτταρα.

    Στην ερωτηση σου δε θα απαντησω. Και δε θα απαντησω διοτι ειναι καθαρα προβοκατορικη. Ακουσες κανεναν να υπερασπιζεται καμια δολοφονια της ΟΠΛΑ ποτε; Ακουσες εστω εναν μπαρμπα να λεει «σκοτωσα τους ταδε» ή εστω «σκοτωσα τοσους»;. Ποτε κανενας τους απο οσους ηταν στον ΕΛΑΣ και στο ΔΣΕ για μιλησε για το αν σκοτωσε συμπατριωτη του και ο λογος ηταν απλος: ηταν ειναι και θα ειναι ανθρωποι που εχουν «τσιπα» επανω τους, που το φιλοτιμο δεν τους εκανε να χαιρονται που σκοτωναν συντοπιτες τους οσο καθικια και αν ηταν. Μονο για σκοτωμους ναιδων γερμανων μιλησαν και παλι οχι ολοι. Καταλαβες γιατι το ερωτημα σου ειναι απ’τ’αγραφα για εναν κομμουνιστη;;;;

    υγ: και αν θες να μιλαμε με πηγες δωσε εσυ τις δικες σου και θα σου πω τα στοιχεια για τα τις «φιλολογικες και καλλιτεχνικες δεξιωσεις» με ναζιδες που συμμετειχε η Παπαδακη και τι ειδους «καλλιτεχνιακ» μαγαζια ηταν αυτα. Διοτι μεχρι στιγμης εγω εχω ενα βιβλο που απλα υπαινυχτικες της Παπαδουκα (την οποια απο πουτανα την κατεβασες στο «τα ηθελε και τα επαθε» και για αυτο μονο θα επρεπε να κλεισω τη συζητηση μαζι σου). Εσυ;;;;

    και για πραξη δικαιοσυνης δε μιλησα πουθενα. δε θα μου βαλεις στο στομα και λεξεις που δε χρησημοποιησα.

    επσιης οφειλω να πω οτι αν ειναι να συνεχισεις στο ιδιο προβοκατορικο στυλ, δεν εχει νοημα να σου ξανααπαντησω. Συνεχιζεις μονος σου το δρομο προς τη δοξα……

  21. George said

    Λοιπόν ας αφήσουμε όλα τα άλλα για να μην κάψουμε όπως είπες, εγκεφαλικά κύτταρα.
    Να σου δώσω στοιχεία ή μαρτυρίες μαλλον, γιατί «στοιχεία» για κάτι που δεν έγινε είναι λίγο οξύμωρο να βρω. Μοιραία το βάρος των στοιχείων πέφτει σε σένα που έχεις για πράγματα που έγιναν.
    Για την σχέση με τον Ράλλη που τόσο υπερβολικά παραποιήθηκε τότε, υπήρχαν και ηθοποιοί που ισχυρίζονταν πως δεν υπήρχε τίποτα παραπάνω από απλή γνωριμία. Η Δέσπω Διαμαντίδου την «ερωτική σχέση» την απέκλειε κατηγορηματικά. Στο ίδιο πλαίσιο και η Μαρία Αλκαίου. Για τις σχέσεις της με τους Γερμανούς η γειτόνισσά της Μπούμπα Παπαληγούρα που τότε ήταν μόλις 20 χρονών είχε πει στον Μαρσάν τον βιογράφο της Παπαδάκη πως ποτέ δεν αντιλήφθηκε λάτι περίεργο, ούτε είδε ποτέ Γερμανούς να συνοδεύουν την Παπαδάκη σπίτι της. Και κυρίως η μαρτυρία της Αλκαίου για τις καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, για την ακρίβεια δεξιώσεις καλλιτεχνικής προπαγάνδας που οργάνωναν οι Γερμανοί. Λέει λοιπόν η ηθοποιός πως μετά από την πρεμιέρα της «Μίνας φον Μπάρνχελμ» του Λέσσιγκ που πρωταγωνιστούσε, την «ανάγκασαν» μαζί με άλλους καλλιτέχνες, να παραστεί σε κάποιο γεύμα που οργάνωσε η Γερμανική προπαγάνδα. Φυσικά αυτές οι δεξιώσεις οργανώνονταν κυρίως στο εθνικό. Κράτησε και η Αλκαίου φιλογερμανική στάση? δεν νομίζω. Σε τέτοιες δεξιώσεις πήγαινε και η Παπαδάκη και φυσικά συζητούσε με καλλιεργημένους Γερμανούς, γιατί υπήρχαν και τέτοιοι, και όχι με ανώτατους εκπροσώπους της Βέρμαχτ. Ψάχνοντας παλαιοτερα κάποια φωτογραφία της Παπαδάκη από κάποιο κέντρο της εποχής όπως λες, βρήκα μόνο μία φωτογραφία της, σε «καλλιτεχνική συντροφιά» και αυτή όχι με Γερμανούς. Για την ακρίβια ήταν ο Βεάκης, ο Ψαθάς και ο Παύλος Παλαιολόγος, ηθοποιός-συγγραφέας- δημοσιογράφος με την σειρά. Δεν βρήκα κάποιο στοιχείο ή έστω κάποια μαρτυρία που να με πείθει, αφού εσύ έχεις περιμένω να με κατατοπίσεις.

  22. George said

    Η ψυχή της Ελένης Παπαδάκη μπορεί να αναπαυθεί με τη συναίσθηση ότι εξετέλεσε τον προορισμό της, έστω κι αν δεν πρόφθασε να τον συμπληρώσει. Όσοι δημιουργούν και χαρίζουν ομορφιά, δεν ματαιοπονούν(…). Η Ελένη Παπαδάκη δεν πέθανε: Τότε οι νεκροί πεθαίνουνε όταν τους λησμονάνε, λέει ο ποιητής.
    Άλκης Θρύλλος , «Νέα Εστία», 1.10.1945

    Συγκεντρωμένοι γύρω στο φέρετρό της την έκλαυσε η Αθήνα. Θα την κλαίμε για πολλά χρόνια, γιατί ταλέντο πολύπλευρο όπως αυτό, καλλιέργεια σαν τη δική της, ευγένεια στην έκφραση σαν την ευγένεια της Ελένης, μέταλλο και μουσικότητα φωνής όπως της Παπαδάκη, συνύπαρξη φυσικών χαρισμάτων και επίμονης προσπαθείας, όπως αυτά που μας παρουσίασε η νεκρή τραγωδός, δεν είναι απο τα φαινόμενα που συναντά κανείς έυκολα και σε μεγάλες χώρες ακόμα.
    Μία σφαίρα και τα πάντα γή και σποδός. Πεθαίνει την ώρα του μεσουρανήματός της. Πάνω στην πλήρη της ωριμότητα. Ν’αφήσουμε την ψυχή μας στο κύμα της οργής; Υπάρχει κάτι που σκιάζει και την οργή ακόμα : ο πόνος. Πονεμένοι σχηματίσαμε την πένθιμη πομπή, Ελένη, για να σε συνοδεύσουμε στον τόπο της γαλήνης σου. Δεν είναι μόνο μια ζωή που κλαίμε. Μαζί μ’αυτήν κλαίμε τους θησαυρούς που παίρνεις μαζί σου, κλαιμε το Θέατρο που ορφανεύει και πιο πολύ απ’όλα κλαίμε το κακό μας το χάλι, το χάλι μιας κοινωνίας που έφτασε στο κατάντημα να φυτεύει σφαίρες στον αυχένα της Τέχνης μας.
    Παύλος Παλαιολόγος »Αθηναϊκά Νέα» 29-1-1945

    «…Χρειάζεται να φανούμε μεγάλοι, να φανούμε τέλειοι(…)για να μπορέσουμε να ονομαστούμε χωρίς τύψεις, συνάδελφοι της Ελένης Παπαδάκη(…). Χάσαμε ένα απ’ το πιο τρανά κι απ’ τα πιο σπάνια καυχήματα της ελληνικής σκηνής-χάσαμε έναν καλό φίλο κι έναν ωραίο άνθρωπο(…). Κοιμήσου ειρηνικά, αγαπημένη φίλη…Ίσαμε επάνω δεν φτάνουν μήτε η αρρώστια μιας εποχής, μήτε μιας φυλής η παραφροσύνη. Μια λέξη ακόμα: συγχώρεσέ μας…»
    Αλέξης Σολομός, 28.11.1945

    Κι επειδή στο θέατρο είναι πολλές οι συγκρούσεις θέλω να πώ για να τ’ακούσουν όσοι δεν τη γνώρισαν, πως ποτέ δεν την άκουσα να υψώσει τη φωνή να διαμαρτυρηθεί έντονα για μια ή για πολλές αδικίες που της έγιναν.
    Εχθρούς δεν δημιουργούσε. Εχθροί αυτοδιορίζονταν, μόνοι τους, όσοι ήθελαν. Στο θέατρο η καλωσύνη δεν διασχίζει τους δρόμους μ’ένα κλαρί ελιάς στο χέρι. Στην πάλη, την επαγγελματική, στάθηκε ψηλά και στο μέτωπο της δεν ζωγραφίστηκε ποτέ ούτε κακία, ούτε αδυναμία καμμία, ούτε κούραση. Είχε τη γαλήνη της ψυχής και την ήρεμη συνείδηση.
    Αντώνης Φωκάς σε ραδιοφωνική εκπομπή στην μνήμη της Ελένης Παπαδάκη.

    Ένας μεγάλος ηθοποιός γεννιέται κάθε εκατό χρόνια. Η Ελένη Παπαδάκη γεννήθηκε Μεγάλη, έζησε Μεγάλη και Μεγάλη.
    Σωκράτης Καραντινός

    Μνήσθητι Κύριε: Για την ώρα που η λεπίδα του φονιά άστραψε κι όλος ο Θεός της Τραγωδίας εφάνη.
    Μνήσθητι Κύριε: Για την ώρα που άξαφνα κι οι εννιά αδερφές, εσκύψαν να της βάλουνε των αιώνων το στεφάνι.
    Άγγελος Σικελιανός

  23. George said

    Λοιπόν νομίζω πως σου έδωσα ένα δείγμα από πηγές ανθρώπων που την γνώριζαν, του τι άνθρωπος ήταν η Παπαδάκη, Μεγάλη σε όλα και σαν ηθοποιός και σαν άνθρωπος. Λοιπόν περιμένω τα στοιχεία για τα τις “φιλολογικές και καλλιτεχνικές δεξιώσεις” με τους ναζίδες που συμμετείχε η Παπαδάκη και τι ειδους “καλλιτεχνικά” μαγαζιά ήταν αυτά. Προσπέρνα την προβοκατοροφοβία και πες μου, αν έχεις «στοιχεία» ή και σοβαρές μαρτυρίες που να σε πείθουν πες μου, να με βγάλεις και απ την πλάνη μου δηλαδή. Το ότι ο ελας, ο εαμ, η οπλα είχαν θύματα, αυτό δεν είναι δικαιολογία για την οποία η Παπαδάκη ήταν δοσίλογη. Τα στοιχεία σου παρακαλώ αλλιώς όσα είπες μοιάζουν συκοφαντίες και τίποτα άλλο.

  24. Dimitris Giannopoulos said

    Γιατι? Τα δικά σου με τι νομίζεις μοιάζουν? Επειδή μου παρέθεσες γνώμες ανθρώπων σημαίνει ότι κατέθεσες ιστορικές αποδείξεις; Και με τον ίδιο τρόπο γιατι να θεωρήσω εγώ το άρθρο του Ελληνικου Αίματος ως «συκοφαντίες»; Γιατι να θεωρήσω τη μαρτυρία της «πουτάνας» Παπαδούκα, τις τοποθετησεις της Παϊζη και τη Ντιριντάουα (άλλες «πουτανες» κι αυτές στα εθνικοσοσιαλιστικά saits) σαν ανύπαρκτες;Οι ηθοποιοί που τη διέγραψαν το έκανα διότι τη «ζήλευαν» και την «φθονούσαν»; Είναι επιχείρημα τώρα αυτό; Ολωνών η καριέρα θα έπιανε πάτο αν συνέχιζε αυτή της Παπαδάκη; Ή μήπως ακούστηκαν πράγματα σε εκείνη τη συνέλευση που δε θα μάθουμε ποτέ; Δεν υπάρχει ούτε ΜΙΑ μαρτυρία ότι η Κατίνα Παξινού την «έριχνε» στο Εθνικό πριν τον πόλεμο, αλλά μόνο η «κλάψα» της Παπαδάκη ότι παραγκωνίστηκε εξαιτίας της Κατίνας, και νασου από δίπλα τα σχόλια για το τι φοβερη και τρομερή ηθοποιάρα ήταν η Παπαδάκη, και έτσι δένει η σούπα, φτιάξαμε το κλίμα, τσουπ! έρχεται και η δολοφονία, έτοιμο το σενάριο.Μια πρόχειρη ματιά στο διαδίκτυο σε εθνικοφασιστικούς ιστότοπους δείχνει κατεβατά με την επιχειρηματαρα ότι η δολοφονία της Παπαδάκη αποδεικνύει πόσο «κακοί» ήταν οι αριστεροί. Απο το 1944 το Νοέμβρη έως το 1974 αυτή η χώρα έτρωγε στη μάπα αυτή την προπαγάνδα. Ότι οι καλοί πατριώτες είναι οι δεξιοί και οι αριστεροί είναι «αιμοδιψείς αλήτες». Τώρα που βγήκατε από το αυγό του φιδιού νομίζετε πως ήρθε η ώρα για νέα επέλαση. Καλώς να ορίσετε……

    Προσπέρνα κι εσύ την ιστορική ανάγνωση μέσω διαδικτύου και ίσως μάθεις ιστορία. Γιατι με τον ίδιο τρόπο συκοφάντησες πιο πάνω ανθρώπους που ίσως δε τους φτάνουμε ούτε στο μικρό τους δαχτυλάκι…..

  25. George said

    Δεν είπα ποτέ πως παρέθεσα «ιστορικές αποδείξεις». Και πάλι όμως αν θες να δεις την «εύνοια» που είχε η Παπαδάκη επί κατοχής στα επαγγελματικά της, δες στο αρχείο του εθνικού το πλήθος ρόλων της στην διάρκεια της κατοχής. Ότι ήθελε να παίξει «Μήδεια» και αυτό ένα ψέμα της αντίδρασης είναι? Άλλα δεν έχω να παραθέσω λυπάμαι, Εσύ τι μας έδωσες όμως? Αυτά που παρέθεσα με τι μοιάζουν? με συκοφαντίες? α μάλιστα ενδιαφέρον. Άρα όλοι οι υμνητές της Παπαδάκη συκοφάντες κατε σένα που κάναν προπαγάνδα, Όσο για το «Ελληνικόν Αίμα» προφανώς χτυπώντας τον Ράλλη πήρε την μπάλα και η Παπαδάκη . Αλήθεια τι απέγιναν τα «ακριβά κοσμήματα» που της δώρισε ο Ράλλης? οι κακές γλώσσες λένε πως οι πλιατσικολόγοι της οπλα δεν τα βρήκαν ποτέ. Μήπως τελικά και δεν υπήρχαν? λέω εγώ τώρα. Αλήθεια αναφέρεις την Παιζή και την Ντιριντάουα χωρίς να κάνεις τον κόπο να παραθέσεις τις «τοποθετήσεις» τους εναντίον της Παπαδάκη, προφανώς υπάρχουν εφόσον τις αναφέρεις. Επίσης η Ντιριντάουα που (σύμφωνα με τον ριζοσπάστη) το καλοκαίρι του 42 επί κατοχής, είχε άδικα συκοφαντηθεί ως δοσίλογη, πως γίνετε το φθινόπωρο του 44 να κατηγορεί την Παπαδάκη? Προφανώς θα είχε αδιάψευτα στοιχεία ενοχής ( αντίθετα με αυτούς που κατηγορούσαν την ίδια) και που προφανώς για λόγους ανθρωπισμού ( που μόνο η αριστερά αντιλαμβάνεται) δεν βγήκαν ποτέ στην επιφάνεια. Και ναι λογικά η Ντιριντάουα και η κάθε ¨Ντιριντάουα» την ζήλευε την Παπαδάκη. Όχι η καριέρα της Ντιριντάουα δεν θα έπιανε πάτο γιατί δεν συσχετίζετε πουθενά με της Παπαδάκη, απλώς πιστεύω την ζήλευε, ή ήθελε να θολώσει τα νερά για τις δικές της μπομπές δεν ξέρω, η στάση της αφήνει ερωτήματα. Εσύ βέβαια ρώτησες για «ολωνών» αλλά δεν τέλος πάντων. Εδώ για την Παξινού κάνεις λάθος, ακούστηκαν πάρα πολλά την εποχή εκείνη για τον παραγκωνισμό της Παπαδάκη. Και δεν κάναν αντικομουνιστική προπαγάνδα πίστεψέ το. Επίσης οι διαμαρτυρίες κοινού και κριτικών απευθύνονταν κυρίως στον Ροντήρη. Επίσης η Παπαδάκη ποτέ δεν κλαύτηκε βλαξ, κι αυτό το ομολογούν πολλοί, ανάμεσά τους και ο Φωκάς όπως έγραψα παραπάνω αλλά εσύ πουυυ? αναμεσά τους και ο «αυτοδιορισμένος» κατήγορός της Γιώργος Γλυνός. Η Παπαδάκη ήταν πραγματικά Μεγάλη ηθοποιός, δεν έχει υπάρξει άνθρωπος που την γνώρισε και να είπε το αντίθετο.Πάλι πας να ρίξεις χολή εναντίων της αλλά λανθάνεις , απλά βγάζεις εμπάθεια και τίποτα άλλο. Αν εσύ νομίζεις πως η δολοφονία της Παπαδάκη ήταν πράξη ¨καλή» ή καθόλα ηλίθια τότε πάω πάσο. Παρεμπιπτόντως τον Νοέμβρη του 44 δεν έκανε κανείς τέτοια προπαγάνδα, θα κινδύνευε άμεσα. Αυτά για τα αυγά και τα φίδια δεν τα σχολιάζω καν.

    Όχι δεν συκοφαντώ κανέναν και χωρίς λόγο. Αυτό εσύ το κάνεις όχι εγώ. Τι περιμένεις να σου πω ότι εκτιμάω την Παπαδούκα? όχι δεν την εκτιμάω σαν άνθρωπο και το δηλώνω, ξέρω όμως γιατί, απ τις μαρτυρίες της για την Παπαδάκη σχημάτισα την χειρότερη άποψη για αυτήν, κατηγορούσε ανοιχτά μια γυναίκα που δεν την «γνώριζε» δεν την «συναναστράφηκε», όταν οι δικές της ( αν όχι και η ίδια) φώναζαν » θάνατος στην πουτάνα» και ύστερα μας έλεγε πως την Παπαδάκη την «έφαγαν» πράκτορες των Άγγλων για να δυσφημήσουν το αριστερό κίνημα. Ειδικά η στάση του Φρίξου Θεοφανίδη μου προκαλεί αηδία. Την Ντιριντάουα που από κατηγορούμενη έγινε ξαφνικά κατήγορος? όχι δεν θα την σεβαστώ. Οι φίλοι της Βεάκης και Γλυνός, που την «εκτιμούσαν» απεριόριστα και ξαφνικά γίναν εχθροί? μετά λυπήθηκαν κιόλας όταν έμαθαν την δολοφονία. Κι ενώ στον αντίποδα υπήρχαν τόσοι και τόσοι ηθοποιοί που δεν είχαν την παραμικρή σχέση με την αριστερά και την υποστήριζαν στην τόσο κρίσιμη καμπή ( Δενδραμής, Λογοθετίδης, Χορν, Μουσούρης, Νέζερ, Μουστάκα, Καλουτά, Ανδρεάδη και η λίστα συνεχίζετε), αλλά προφανώς όλοι αυτοί ήταν φασίστες, οπότε δεν δίνουμε βάση στην στάση τους. Παρεμιπτόντως εκτός απ την Παπαδάκη υπήρξαν άλλοι 14 περίπου διαφραφώμενοι, αλλά είμαι σίγουρος για αυτούς όχι μόνο δεν γνωρίζεις γιατί, αλλά δεν γνωρίζεις ούτε ποιοί ήταν, πιθανών μάλιστα να μην γνώριζες και πως υπήρξαν. Τέλος αν εσύ νομίζεις πως φτάνεις την Ελένη Παπαδάκη στο μικρό σου δαχτυλάκι, τότε δεν έχω τίποτα να πω.

  26. Με το τι πιστευεις εσυ για την Ντιρινταουα ιστορια δε γραφεται, γραφεις εσυ ΜΟΝΟ ιστορια για αποκλειστικα δικη σου χρηση η οποια ΔΕ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ εδω. Ομοιως στο ιδιο χάλι βρισκονται οι αναφορες σου για το ποιοι παραγκωνιζαν ποιον ή ποιες κανανε παραπανω καριερα, οποτε βλαξ θα σε παρακαλουσα να αποκαλεσεις τον εαυτο σου καλυτερα, μπας και αφου μας εφερες τις «σοφες» και «σαφεις» ιστορικες σου αποδειξεις, ξεπεζεψεις απο το αρμα σου και καταλαβεις οτι η ιστορια δεν ειναι κουτσομπολιο για τα καμαρινια. Και προσεξε ΤΙ ΓΡΑΦΩ και ΜΗ ΒΑΖΕΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ ΜΟΥ μονο και μονο για να δημιουργησεις εντυπωσεις – κατι που κανεις τοσο φτηνα που πιανεσαι συνεχως στα πρασα. Εχω κανα πονο για το υποκριτικο ταλεντο της Παπαδακη; Ειδες κανενα σχολιο μου σχετικα με τη υποκριτικη για οσους-ες μιλαμε στο παραπανω ποστ; Ασκησα καποια κριτικη στο υποκριτικο ταλεντο της Παπαδακη ή καποιου-ας αλλης? Το να κλεγεσαι και εσυ και τα αλλα φασισταρια – ο σκοπος σας ηταν ενας: να βγαλετε το ΕΑΜ εθνοπροδοτικο με καθε αποδειξη, ακομα και την Παπαδακη – οτι η Παπαδακη ηταν ντε και καλα καλη ηθοποιος, το οποιο κολλατε σαν επιχειρημα παντου και παντα για να «επιβεβαιωσετε» το αλλο «επιχειηρημα» οτι τη φαγανε διοτι τη ζηλευανε, συγγνωμη αλλα ειναι για τα γελια. Το αν ηταν ή οχι το αφηνω στην κριση του κοινου που την παρακολοθουσε.Στο οποιο μαλλον ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙΣ. Αλλα επ’ ουδενι δε παιζει το σεναριακι σας, οτι τη ζηλευαν και τη βγαλανε πουτανα του Ραλλη για να προχωρησουν οι δικιες τους καριερες. Ποια θεατρικη καριερα εκανε η Ντιρινταουα και η Παπαδούκα? Στις φυλακες και στις εξοριες; Και βεβαια δε τις συμπαθεις, οπως και κανεναν αγωνιστη που εκανε φυλακες και εξοριες. Ετσι ειναι αγαπητε φασιστακο. Ζητω στην αποκαλυψη των πραγματικων συναισθηματων μας! Τραβα σε κανα Φυρερ τωρα που θα μας πεις και την Παπαδουκα πουτανα. Διοτι αυτη ειναι που θα επρεπε να ξεπλενεις το στομα σου οταν μιλας για αυτη και ασε το ποιος φτανει την «δικη σου Παπαδακη».

    υγ: η Ντιρινταουα, απο την πρωτη στιγμη μπηκε στο ΕΑΜ, αρα τα περι δοσιλογισμου και ριζοσπαστη ειναι δικες σου μπουρδες.
    Παρε μπας και ξεστραβωθεις:
    http://kokkinosfakelos.blogspot.gr/2013/12/blog-post_2.html

  27. George said

    Φυσικά και λέω την γνώμη μου και δεν περιμένω να «ενδιαφέρει» τον καθένα. Όταν παραθέτω μια μαρτυρία (και όχι ιστορική απόδειξη) που λέει: «ποτέ δεν την άκουσα να υψώσει τη φωνή να διαμαρτυρηθεί έντονα για μια ή για πολλές αδικίες που της έγιναν.» και λαμβάνω απάντηση: «η “κλάψα” της Παπαδάκη ότι παραγκωνίστηκε», τότε πως περιμένεις να χαρακτηρίσω κάποιον? Μετά λες: » ιστορία δεν ειναι κουτσομπολιο» ναι μπράβο δεν είναι όμως και στοιχεία ενοχής. Ύστερα: » Και προσεξε ΤΙ ΓΡΑΦΩ και ΜΗ ΒΑΖΕΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ ΜΟΥ μονο και μονο για να δημιουργησεις εντυπωσεις» σε εσενα ή στον Dimitris, ωραία λοιπόν λέω πράγματα που δεν είπατε ποτέ. Μπορείς να μου διευκρινήσεις που είπα εγώ πως το εαμ είναι εθνοπροδοτικό? μάλλον κάνεις το ίδιο για το οποίο κατηγορείς εμένα. Την Παπαδούκαι και την κάθε μια δεν τις σέβομαι όχι για τις πολιτικές τους πεπιθήσεις ή για την δράση τους, αλλά γιατί γίναν αιτία να δολοφονηθεί η Παπαδάκη που ήταν συνάδελφός τους. Όταν λες: «Ποια θεατρικη καριερα εκανε η Ντιρινταουα και η Παπαδούκα? Στις φυλακες και στις εξοριες;» εννοείς πως αυτά τους εμπόδισαν στην καριέρα τους? ενώ η δολοφονία της Παπαδάκη δεν ήταν απότομο τέλος μιας λαμπρής καριέρας? Ξέρεις ο Κατράκης, ο Καρούσος, η Παιζή, η Παπαθανασίου υπέστησαν τις ίδιες φυλακίσεις και εξορίες, όμως ΕΚΑΝΑΝ ΚΑΡΙΕΡΑ. Άρα αν οι δύο κυρίες που αναφέρεις παραπάνω δεν έκαναν, τότε κάτι άλλο θα φταίει, (δεν είχα σκοπό να κριτικάρω, αλλά μιας και το θεσες έτσι). Θα ήθελα επισης να μου διευκρινησεις πότε μπήκε η Ντιριντάουα στο ΕΑΜ, το κειμενο που μου παρεθεσες το χω διαβάσει προ πολλού και έχει μάλιστα στους συλληφθέντες και δυο τρία ονόματα που αποφυλακίστηκαν με μεσολάβηση της Παπαδάκη, αυτά όμως δεν τα λέμε.

    Για τα φασιστάκο που λες, θέλω να δεις από που ξεκίνησα την ωραία αυτή συζήτηση? Είναι δικαίωμα του καθενός να πιστεύει ότι θέλει, όταν όμωςγια κάποιον ότι είναι προδότης ή ερωμένη Γερμανών και έχεις » τεκμηριωμένες πλεον ιστορικές μαρτυρίες» τότε περιμένουμε να μας τις δείξεις, να μας τις τεκμηριώσεις, αυτό το περιμένω τόσες μέρες αλλά τίποτα δεν βλέπω.

  28. […] […]

  29. George said

    Λοιπόν θα δώσεις τα «στοιχεία» για τα τις “φιλολογικες και καλλιτεχνικες δεξιωσεις” με ναζιδες που συμμετειχε η Παπαδακη και τι ειδους “καλλιτεχνικά” μαγαζια ηταν αυτα.» που μας λες στο σχόλιο 20? ή απλά έτσι τα λες?

  30. George said

    Άστο έχασες. Περιμένω από το σχόλιο 20 και απ τις 12 Δεκεμβρίου τα συγκεκριμένα «στοιχεία» σου αλλά τίποτα. Ορίστε κύριες και κύριοι ποιές είναι οι πραγματικές κατηγορίες εναντίων της Παπαδάκη. Το τίποτα. Έστω μαρτυρίες? Μπα όχι ε, κάνω προπαγάνδα έτσι? Παρέθεσα τόσες μαρτυρίες ανθρώπων όπως η Αλκαίου και η Διαμαντίδου που δεν έπασχαν από κατασκοποφοβία, ούτε κατηγορούσαν ανθρώπους δεξιά και αριστερά όπως οι ήρωές σου. Και μην μου πεις πάλι «δεν παρέθεσες στοιχεία» γιατί εσύ είχες για «χειροπιαστές αποδείξεις». Απλά έδειξα πως η Ε Π δεν ευνοήθηκε σε τίποτα στα επαγγελματικά της, ούτε κανείς απέδειξε ποτέ κάτι εναντίων της, ( που πήγαν τα κοσμήματα μεγάλε?) . Ευχαριστώ πολύ που με δικαίωσες.

  31. Dimitris Giannopoulos said

    Στα παιχνιδια που «χανω» παιξε μονος σου. Το ποτε και πως και εαν θα σου απαντησω ειναι δικη μου υποθεση. Συνεχισε ωστοσο να προσπαθεις να με προκαλεις σα μικρο παιδακι αποδυκνειοντας οτι η διαθεση σου ειναι για καυγα. καντον μονος σου.

  32. George said

    Την «διάθεση για καυγά» την απέδειξα κιόλας? Περίεργη άποψη έχεις για τον όρο «απόδειξη» . Τα «ποτε και πως και εαν θα σου απαντησω ειναι δικη μου υποθεση» είναι απλά υπεκφυγές, δεν απαντάς γιατί δεν έχεις αποδείξεις για την Παπαδάκη, αν είχες θα το χες κάνει. Άλλο δε θα κάτσω να σε «προκαλώ σαν μικρο παιδάκι» γιατί ξέρω πως είναι ανώφελο. Όταν όμως κατηγορείς έτσι ανθρώπους, μην περιμένεις και από μένα ευγένειες.

  33. Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η αντιπαράθεση, κι εμείς εδώ στο μπλογκ χαιρόμαστε πολύ που έλαβε χώρα εδώ σ’ εμάς,
    και όπως θα είδατε, δεν θελήσαμε να κάνουμε καμία παρέμβαση, παρότι έχουμε κι εμείς τη δική μας γνώμη για το ζήτημα της Παπαδάκη.

    Νομίζουμε πως και οι δυο μπορείτε να βρείτε κάποιες απαντήσεις στα θέματα που σας απασχόλησαν στα εξής δύο έργα (μάλλον τα πιο συνθετικά που έχουν υπάρξει μέχρι στιγμής για τη Παπαδάκη, εκτός από όσα αναφέρθηκαν πιο πάνω).
    Χρονολογικά, πρώτα το βιβλίο του Πολύβιου Μαρσάν του 2001:

    Και μετά ένα αφιέρωμα του περιοδικού «7 Ημέρες» της Καθημερινής το 2003:

    http://news.kathimerini.gr/archive-editions/article/7days/2003/2003_03-04.html

    Τώρα για την Παπαδάκη, ας πούμε μερικά πράγματα, στα οποία -πιστεύω- θα συμφωνήσουν όλοι/ες.

    Είναι/ήταν ένα δύσκολο θέμα. Ενα θέμα που η Αριστερά δεν ήθελε να το συζητάει καθόλου, ενώ η Δεξιά το διόγκωνε σε κάθε ευκαιρία και το είχε κάνει σημαία στον αντιΕΑΜικό της λόγο. Νομίζω ότι μόλις μετά το 1975 άρχισαν να γίνονται κάποιες αναφορές από την Αριστερά, χώρια που οι ορθόδοξοι της Αριστεράς (κυρίως ΚΚΕ) κοιτούσαν με μισό μάτι τους αναθεωρητές που το ανακινούσαν, όπως π.χ. την ηθοποιό Ολυμπία Παπαδούκα και τον Δημήτρη Μυράτ. Και αυτό παρότι η ηγεσία του ΚΚΕ δεν είχε -πιστεύω- καμία ανάμειξη στη δολοφονία της. Ηταν έργο χαμηλόβαθμων. Γι’ αυτό και κεντροαριστεροί συγγραφείς, όπως ο Βουρνάς και ο Κάτρης, ήθελαν να βγάλουν αυτούς τους χαμηλόβαθμους πράκτορες της Ιντέλλιτζενς Σέρβις, που δεν φαίνεται να ήταν, μου φαίνεται λίγο εξωφρενικό αυτό. Οι δεξιοί πάλι ήθελαν να ενοχοποιήσουν συλλήβδην το ΚΚΕ. Επίσης λάθος 1.000%. Εγώ νομίζω ότι ήταν ένα ακόμα όνομα στις λίστες με τους «αντιδραστικούς» που έφτιαχναν τότε ανά περιοχή τα μεσαία στελέχη του ΚΚΕ. Ενα ακόμη από τα εγκλήματα/λάθη (που ως γνωστός είναι χειρότερα από τα εγκλήματα, όπως συνηθίζεται να λέγεται) εκείνης της χαώδους κατάστασης.
    Ο Ζαχαριάδης είχε την εντιμότητα να το παραδεχτεί, και ίσως έτσι εξηγείται και η εσπευσμένη εκτέλεση του δολοφόνου της.

    Παρακαλώ, συνεχίστε …

    🙂

  34. Dimitris Giannopoulos said

    Οταν και εαν και εφοσον εχω χρονο και διαθεση θα απαντησω σε φασιστες. Και επι του προσωπικου δε σε κατηγορησε κανεις. Επι των αποψεων που πρεσβευεις , αναλογα παιρνεις και τις απαντησεις. Το γιατι λοιπον τοσο καιρο δε μπαιινω στο ρυθμο που ειχα πριν να σου απανταω ασε να το ξερω καλυτερα απο εσενα και σταματα με στρεψοδικιες και δικολαβιστικες παπαρες (στις οποιες αρεσκεσαι τοσο πολυ) τυπου «δεν εχεις τι να απαντησεις» και αλλα τετοια καφεβοβεια, να προσπαθεις να το μου ανηξεις διαολογο τυπου defence.net. Εξαλλου και εκει τα ιδια με εσενα γραφουν.

    υγ: αγαπητη βασιλικη μετατρουλου αφου σε ευχαριστησω γαι τη φιλοξενεια να σου υπενθυμισω οτι σε πολεμικη περιοδο και να φαει και καμια αδεσποτη κανενας αξαρλιαν προκειμενου να σωθουν δεκαδες χιλιαδες, ισως και εκατομμυρια, οι ιδιοι σα ζωες ή και οι συνειδησεις των επομενων δε με πειραζει καθολου. Ο ιδιος ο αστικος στρατος ανα τα καπιταλιστικα κρατη τις ονομαζει παραπλευρες απωλειες και τις προσδιοριζει στο 2-5% σε περιοδο ειρηνης. Και δε τα λεω εγω αυτα. Το Σ-Κ/20-1-2-3 τα λεει……….Οι κομμουνιστες ποσους νεκρους ειχαν? Δε προκειται λοιπον για καμια σκοτεινη ιστορια οταν οι απεναντι εχουν στην κατοχη τους το 99% των εγκληματων εναντιων ζωης εκεινη την περιοδο. Και ο πολεμος δεν ειναι καθαγιαστικη περιοδος για κανεναν. Ουτε η αριστερα εχει ο αλαθητο του Παπα. Και οποιος ζητα, το απολυτο, το αλαθητο και αλλες τετοιες μεταφυσικες μαλακιες ας παει στη μονη Πετρακη (ή αλλιως το μουνι του πετρακη οπως εχω ακουσει διαφορους ρασοφορους να το αναφερουν……) Και λεγομαστε λοιπον σοβαροι και καθομαστε και συζηταμε για μία Παπαδακη και μαλιστα με κάποιον ο οποίος θεωρεί οτι η Ντιριντάου έκανε και καριερα στη μετεμφυλιακη ελλαδα???????((αρα με μηδενικη σχεση με την ελληνικη θεατρικη πραγματικοτητα……..) ΕΛΕΟΣ!

  35. George said

    -«πολεμικη περιοδος» δύο μήνες μετά την πολυπόθητη απελευθέρωση απ τον Γερμανικό ζυγό. Ενδιαφέρον που το χεις δεδομένο.
    -«αδεσποτη» οι σφαίρες που σκότωσαν την Παπαδάκη, ή τον Ψαρρό, ή τον Μαλτέζο. Επίσης ενδιαφέρον.
    -«προκειμενου να σωθουν δεκαδες χιλιαδες, ισως και εκατομμυρια», δηλαδή αυτός ήταν ο στόχος του εαμ ή της 17 Νοέμβρη? Τρίτο ενδιαφέρον. Και από ποιούς να σωθούν παρακαλώ?
    – Όταν ρωτάς: «Οι κομμουνιστες ποσους νεκρους ειχαν?» Βάζεις μέσα και τον Ορέστη?
    -«το 99% των εγκληματων εναντιων ζωης εκεινη την περιοδο.» Πριν από λίγο είπες: «και να φαει και καμια αδεσποτη κανενας αξαρλιαν (με κεφαλαίο άνθρωπος ήταν) προκειμενου να σωθουν δεκαδες χιλιαδες, ισως και εκατομμυρια, οι ιδιοι σα ζωες ή και οι συνειδησεις των επομενων δε με πειραζει καθολου.» Κάποια αντίφαση παρουσιάζεις ως προς την ανθρώπινη ζωή. Και επίσης το 99% κάπως υπερβολικό δεν ακούγετε?
    -«Και ο πολεμος δεν ειναι καθαγιαστικη περιοδος για κανεναν.» Ξέρεις όλος ο «λαός» περίμενε να φύγουν οι Γερμανοί και να τελειώσει ο πόλεμος και όχι να έρθουν τα «τιμημένα» δεκεμβριανά και ο εμφύλιος. Μετά τα δεκεμβριανά πολύς κόσμος ένιωσε αποστρφή για την αριστερά, γιατί άραγε???? Και δεν ήταν θέμα λευκής τρομοκρατίας. Άσε λοιπόν τις φαντασιώσεις, ο λαός δεν ήταν ποτέ, ουσιαστικά, με καμοία αριστερά.
    -«Και λεγομαστε λοιπον σοβαροι και καθομαστε και συζηταμε για μία Παπαδακη.» Για την Παπαδάκη εσύ έκανες τον κόπο να μιλήσεις πρώτος, από μας.
    – Άρα λοιπόν η Ντιριντάουα τι???? δεν την ξαναάφησαν οι παρακρατικοί να ξαναπαίξει στο θέατρο???? Στην δικτατορία της πήραν την άδεια????? Έκανε εκεί η «Μεγάλη αυτή Αγωνίστρια» κάποιο αγώνα ή αυτεξορίστηκε όπως τουλάχιστον η Παιζή ή η Παπαθανασίου. Εδώ η πραγματική μεγάλη καλλιτέχνης η Συνοδινού, που μόνο αριστερή δεν ήταν, έκανε πέντε χρόνια να παίξει διαμαρτυρώμενη εναντίων της χούντας. Άρα πρέπει κάποιος να βγει και να πει κλαίγοντας : «που έκανε καριέρα η Συνοδινού????» Χέσε μας λοιπόν με την αγωνίστριά σου. Σου χω και τον άλλο τον «Μεγάλο Αγωνιστή» τον Μορίδη, που σαν αντιπρόεδρος του σεη εισηγήθηκε την διαγραφή της Παπαδάκη ( που οδήγησε στην δολοφονία της η οποία ξεφτίλησε την αριστερά και το εαμ), για δύο δεκαετίες στέλεχος του ΕΘΝΙΚΟΥ θεάτρου, φυσικά η χούντα δεν το ταρακούνησε στο ελάχιστο.

    Άλλο δεν θα ασχοληθώ. Λυπάμαι Βασιλική Μετατρούλου, αρκετά ξεκατινιάστηκα μιλώντας με κάποιον για τον οποίο όλλοι όσοι διαφωνούν είναι «φασισταριά», ενώ απ τα λεγόμενα του αποδεικνύεται ο ίδιος. Με αυτή την αντίληψη δεν μου κάνει εντύπωση που θεωρεί και την Παπαδάκη φασίστρια, παρότι αυτή δεν ασχολήθηκε ποτέ με πολιτικά.

  36. Dimitris Giannopoulos said

    αντε στο καλο και να μας γραφεις (απο τα γραφεια των φασισταριων).

    «πολεμικη περιοδος»: φευγουν οι γερμανοι, ερχονται οι αγγλοι, τα ταγματα ασφαλειας στη θεση τους και ολα μελι γαλα, ετσι? ειρηνη με ενα κλικ……
    αδεσποτη: ενας 16χρονος σκοτωθηκε επισης απο μια τετοια: ο αστυνομικος ειπε στη δικη οτι εριξε πιστολια στον αερα. κορκονεα τον λεγανε (τον αστυνομικο). Οι «παραπλευρες απωλειες¨ομως δεν ειδα να σε πειραζουν……εστιαζουμε οπου θελουμε οπως θελουμε για να προκαλουμε εντυπωσεις
    «προκειμενου να σωθουν»: οχι, το ΕΑΜ ειχε στοχο να σφαζει τους παντες και τα παντα. Επισης τα ιδια και η 17ν. ( αστο ρε φιλε, δε το χεις αυτο που λενε εγκεφαλο…..)….
    Οταν ρωταω ποσους νεκρους ειχαν οι κομμουνιστες βαζω αυτους που σφαξατε, καψατε, καταστρεψατε τις ζωες, αποκλεισατε απο επαγγελματικη σταδιοδρομια, τους κοψατε τα φτερα και τους εξορισατε το κρατος της δεξιας και εσυ που με το λογια σου το υπερασπιζεσαι, επι 35 χρονια σε αυτο τον τοπο. Μονο και μονο γιατι ηταν κομμουνιστες. Οχι οτι το κρατος του «σοσιαλιστικου πασοκ» εκανε κατι καλυτερο αλλα λεμε τωρα……
    » ο λαος αποστραφηκε την αριστερα και δεν ηταν ποτε με την αριστερα». Οχι ρε ανιστορειτε, ηταν με τη δεξια, με το Κολωνακι, με τα ταγματα ασφαλειας, με τους Μπουρανταδες, με τους Χιττες, με την ΠΑΟ, με την Εκαλη, με τη Φρειδερικη που πουλαγε παιδια απο τα ιδρυματα, με τον ΚΟΚΟ για βασιλια, με την παλατιανη καμαριλα, με τον Αρναουτη, με τον Μποδοσακη, με τον Ωναση, με τον Παπαδοπουλο, με τον Πατακο, με τον Μακαρεζο και κατοπιν με τον Κοκκαλη, τον Βαρδινογιαννη, την Τροϊκα, τον Αβερωφ, το Μητσοτακη (πριν και εμτα την αποστασια) και με εσενα που γραφεις βλακειες, ΑΝΤΕ ΣΤΟ ΔΙΑΟΛΟ λοιπον φασιστα δεξιομουτρο!

    οσο για την Παπαδακη δε χρειαζεται να σου δωσω κανενα αλλο υλικο, προλαβε και τα εδωσε η Βασιλικη απο πανω. Ειχαν κανα πονο ΟΛΟΙ οι ηθοποιοι και τη διεγραψαν ή το εκαναν επιεδη ειχε σχεσεις με τους γερμανους. Οσο για το ποιος εγραψε πρωτος για αυτην ανοιξε τα στραβα σου και μαθε να διαβαζεις, βλεποντας τα ποστ πιο πανω.
    Η Συνοδινου, που δε βλεπεται (μπορει να ηταν καλη γιατα 30’s αλλα την τελευταια 20ετια δεν εχει σχεση με αυτο που ενοουμε θεατρο) και ενω εχει παιξει σε ενα σκασμο τηλεοπτικες σειρες, χτιζοντας καριερα τα τελευταια 60 χρονια και μεσουρανοντας στα 50’s και τα 60’s τι σχεση εχει με την Ντιρινταουα που ποτε δε της δωθηκε ενας ρολος της προκοπης? Ασε τι δικτατορια και μη στρεψοδικεις: στα μετεμφυλιακα χροναι απο οσους ανεφερες, μια καριερα και αυτη κουτση κινηματογραφικα καταφερε να κανει μονο ο Κατρακης, παρα τη Μακρονησο και αυτος με το σπαθι του. Ολοι οι αλλοι στην ψαθα ητανε και σχεδον εκει πεθαναν. Δεν καναν περιουσιες. Θες να συζητησουμε και για πωθεν εσχες; Χεσε μας εσυ με τη συνοδινου σου.

    Ποιος ειναι ο δεξιος, κλαψιαρης, στρεψοδικης, δικολαβος και φασισταριο του κερατα με χαρακτιρισμους γαι αυτα που τον συμφερουν και οποτε, οπως και οπου τον συμφερουν και συνεπως φασισταριο (διοτι μονο πορωμενος νεοδημοκρατης, σκατονεοφιλελευθερος ή χρυσαυγιτης εισαι, αρα με ανθρωπισμο καμια απολυτως σχεση – και μη μιληςσεις περι ανθρωπισμου και «αδικου» θανατου της Παπαδακη διοτι θα ξερασω), φαινεται……………………………………..

  37. George said

    Όταν λες «σκασμό τηλεοπτικες σειρες» της Συνοδινού, μάθε πως ο «σκασμός» είναι δύο σειρές.
    Της Ντιριντάουα τι ρόλος της προκοπής έπρεπε να της δωθεί?? για πες εσύ που ξέρεις?? Ίψεν? Πιραντέλο? Ηθοποιός επιθεώρησης ήταν και η όποια καριέρα της μια χαρά εξελίχτηκε, εώς ότου αποσύρθηκε με την ΜΕΤΑΠΟΛΊΤΕΥΣΗ. Είναι σαν να λες «Του Σταυρίδη δεν του δόθηκε ποτέ ρόλος της προκοπής». Έλα πες και για αυτόν τώρα, φασίστας σαν την Συνοδινού ήταν. Είσαι τόσο ξεφτίλας που συγκρίνεις μια τραγωδό με μια ηθοποιό επιθεώρησης, μόνο και μόνο γιατί ήταν κάποτε στο εαμ.
    Και ο Κατράκης όταν προσελήφθει με το «σπαθί» του το 1972 στο ΕΘΝΙΚΌ, τι πολίτευμα είχαμε?

    Για τα άλλα που λες για τον 16χρονο, μάλλον εσύ είσαι ο υπάνθρωπος που κρίνεις την αξία κάποιου ανάλογα με το ποιός ευθύνεται για τον θάνατό του. Έχετε κάνει την ανθρώπινη ζωή εμπόρευμα.
    Για πες η Βασιλική τι υλικό έδωσε? απέδειξε πόσο καλή ήταν η αριστερά και πόσο προδότρα η Παπαδάκη????? σε έχω ικανό αυτό να κατάλαβες. ΑΑΑ και όσο για ΌΛΟΥΣ που την διέγραψαν, έδωσα παραπάνω τόσα και τόσα ονόματα που την υποστήριξαν, ενώ επισήμανα πως υπήρχαν άλλοι 15 περίπου διαγραφόμενοι για τους οποίους ούτε που έχεις ακουστά. Αυτοί που κάναν τις διαγραφές ήταν μια μερίδα φανατισμένων.

    Τελικά καλός είμαι και γω, είπα να μην ξαναανακατευτώ αλλά δεν μπόρεσα, με τράβηξε ο «σκασμός τηλεοπτικών σειρών της Συνοδινού».

  38. Dimitris Giannopoulos said

    μεσα στα μυαλα των μικρων ανθρωπν, ο,τι δε μας βολευει γινεται «μεριδα φανατισμενων». και ο «ενας σκασμος τηλεοπτικες σειρες ( http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/%CE%86%CE%BD%CE%BD%CE%B1_%CE%A3%CF%85%CE%BD%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%8D ) ή αλλιως γενικως καριερα στην τηλεοραση πειραζει……….. δε πειραζει, υπερσασπισου τη βουλευτινα σου και διαχωριζε τους ηθοποιους σε τραγωδους και σε ηθοποιους επιθεωσης. Και μονο αυτο να το πετας σε εναν ηθοποιο τοσο βρωμικα ειναι σα να χωριζεις τους ανθρωπους σε ανθρωπους και υπανθρωπους (τι δε καταλαβαινεις λοιπον απο το φασισμο σου??????). Και δε θα κατσω να σου απαντησω στο αυτονοητο ΠΑΝΗΛΙΘΙΕ: ΚΑΘΕ ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙ Ο,ΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΓΚΕΦΑΛΟ. Και επειδη μιλας σε ηθοποιο πανασχετε, μαθε οτι οταν δεν εχεις δουλεια πουθενα (τοτε δεν υπηρχαν μπαρακια να κανει η Ντιρινταουα τη γκαρσονα, και αν δουλευε γυναικα σε τετοιο μερος, ξερεις πολυ καλα κατω απο πια ιδιοτητα δουλευε) καταληγεις ή στην οικοδομη ή στις επιθεωρησεις (εκεινη την περιοδο). Οσο για ηθοποιους που μαλλον δε φτανεις ουτε στο μικρο σου δαχτυλακι και τολμας και μιλας για αυτους ( ρε αντε τραβα σταδιαολα που θα μας πεις και τον κατρακη χουντικο) καλυτερα να μη μιλας, διοτι η βλακεια , ο φασισμος, η δεξιοσυνη σου εκτιθενται. Παρε τη φιλη των γερμανων παπαδακη σου που για να σωσει το τομαρι της ειπε να σωσει και κανεναν (αλλα αυτα τραβα κανεις οταν βγαινει απο αμαξια μαζι αξιωματικων) και αντε στα τσακιδια.

    εισαι αξιος καθε λεξςη που εγραψα ως τωρα.

  39. George said

    Εντάξη ενταξη έχεις δίκιο

  40. George said

    Είπαμε είπαμε έχεις δίκιο. Σε όλα. Και όταν λέω σε όλα εννοώ και το σημείο που παραδέχεσε πως έσωσε μερικούς. Έχω όμως μια αποροία που θέλω να μου λύσεις: πως γνωρίζεις πως το έκανε με σκοπό να σώσει το τομάρι της? Φαντάζομαι θα το στηρίζεις κάπου αυτό.

  41. George said

    Τελικά δεν απάντησες ακόμα. Πες μας τουλάχιστον αν θα το κάνεις ή αν «δεν γουστάρεις να απαντάς σε φασίστες» ή αν απλά δεν έχεις να απαντήσεις όταν σε ζορίζουν, να ξέρω και γω μην περιμένω αδίκως.

  42. Dimitris Giannopoulos said

    οι ανθρωποι εδω φτιαξανε ενα μπλογκ με δυνατοτητα σχολιασμου και οχι ενα καφενειο. και στην τελικα αμα δεν εχεις αλλο πονο παρα μονο ποτε θα σου απαντησω, μαλλον σε χρυσο κλουβι ζεις…..
    υγ1: εγω γνωρζω πως το εκανε να σωσει το τομαρι της οπως εσυ γνωριζεις οτι τη διεγραψαν απο το ΣΕΗ επειδη τη φθονουσαν γιατι ηταν καλη ηθοποιος για να καταλιξει στα «αρπακτικα νυχια των ληστοσυμμοριτων». Και ο Δαμασκηνος εσωσε εβραιους στην κατοχη. Συμβαλλει αυτο ως θετικο στην τελικη αποτιμηση του Δαμασκηνου και των παρασκηνιακων του διαβουλευσεων οι οποιοες οδηγησαν στο χαμο πολλαπλασιων ελληνων απ’οσους εσωσε;

    υγ2: ο διαλογος καφενειου σταματα εδω. εαν συνεχιστει στο ιδιο υφος προσωπικα δε συνεχιζω. και αρκετα ως τωρα τραβηξε

  43. George said

    Κρίμα και είχα κι άλλες ερωτήσεις να σου κάνω να μαθαίνω και γω, όχι βέβαια πως απάντησες σε αυτή, τέλος πάντων. Ένα μόνο:

    υγ1:» :»Τα πρωινά, η Ελένη έβγαινε στην αγορά στα Πατήσια, για να αναζητήσει τρόφιμα για τον επισιτισμό της οικογένειας. Τις μέρες εκείνες του Δεκέμβρη, ο συνάδελφός της Διονύσης Θάνος, την έβλεπε να συχνάζει στην αγορά, από μαγαζί σε μαγαζί, παρά την παρουσία των ελασιτών στους κεντρικούς δρόμους. Υπέθετε λοιπόν οτι είχε αποκατασταθεί η φήμη της, για να μπορεί να κυκλοφορεί ελεύθερα εκεί..
    Άλλα άτομα από τον περίγυρό της ανησυχούσαν λίγο παραπάνω. Ο ηθοποιός Χαράλαμπος Πλακούδης της συνέστησε να μην παρουσιάζεται πολύ για να μην γίνει στόχος, ενώ ο δικηγόρος Νίκος Θηβαίος, της πρότεινε να μετακομίσει σε μια πιο ασφαλή γειτονιά-ίσως στο Κολωνάκι. Εκείνη δεν έδωσε σημασία, παρότι είχαν γίνει ήδη έξι συλλήψεις γύρω από την γειτονιά της στα μέσα του Δεκέμβρη..
    Ατάραχη, απαντούσε σε όποιον την συμβούλευε να φυλαχτεί:
    »Μα γιατί να φύγω; Τι έχω κάμει; Επείραξα ποτέ κανένα; Επειδή έσωσα ανθρώπινες ζωές στην Κατοχή, είναι ποτέ δυνατόν να έχω τον παραμικρότερο φόβο; Ας με πιάσουν, και να δούμε τι κακό έκαμα. Εξάλλου όταν περάσουν αυτές οι ταραγμένες μέρες, θα μου δοθεί ασφαλώς η ευκαιρία να βάλω πολλά πράγματα στην θέση τους. Θα μείνω να ξεκαθαρίσω αυτή την κατάσταση, να ιδώ τι έχουν μαζί μου. Γιατί να φύγω λοιπόν;»
    Όλη η γεμάτη ευθύτητα ζωή της Ελένης, κορυφώθηκε με την τελευταία αυτή στάση της, την εποχή του φόβου και της τρομοκρατίας. Με ήσυχη τη συνείδηση παρέμεινε στα Πατήσια, ενώ πολύς κόσμος από την ΕΑΜοκρατούμενη ζώνη δραπέτευσε πρός το Κολωνάκι. Πολλοί διερωτήθηκαν αργότερα, πώς και γιατί δεν διέφυγε κι εκείνη, και το θεώρησαν απρονοησία και κακή εκτίμηση της κατάστασης, ενώ για την Ελένη ήταν μια πράξη συνέπειας πρός όλη τη ζωή της. Το πόσο διέφερε η Ελένη από τους άλλους το απέδειξε το γεγονός οτι δεν ζήτησε να διαφύγει ή να κρυφτεί…
    Σαν την Αντιγόνη.. »

    Και τότε το «τομάρι» της, όπως πολύ άστοχα και χυδαία είπες, προσπάθησε να σώσει? Ποιός είναι ο στρεψοδίκης και συκοφάντης στην υπόθεση? Κατ τα τάλα ο «διάλογος καφενείου» σε πείραξε.

  44. Dimitris Giannopoulos said

    Το να παραθετεις ενα αποσπασμα απο ενα βιβλιο οπου «καποιος» γραφει «τι ειπε» ενας αλλος ανθρωπος-η Παπαδακη στο προκειμενο – δεν αποτελει ουτε τεκμηριο, ουτε ιστορικη αποδειξη. απο εκει και περα ο καθενας βγαζει τα συμπερασματα του αναλογα με το τι διαβαζει και τι θεωρει ως αληθεια και τι ως κατασκευη εκ των υστερων συμφωνα με αυτα που θελει ο καθε συγγραφεας. Θα μπορουσα λοιπον, βαση του παραπανω κειμενου να ρωτησω: γιατι ο ηθοποιος χαραλαμπος πλακουδης της συνεστησε να μη παρουσιαζεται πολυ και ο δικηγορος θηβαιος να αλλαξει γειτονια???????????????????????ΜΗΠΩΣ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕ ΜΑΣ ΛΕΕΙ Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΣΟΥ ΑΛΛΑ ΕΠΙΜΕΛΩΣ ΜΑΣ ΚΡΥΒΕΙ ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΟΜΟΡΦΑ ΛΟΓΑΚΙΑ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΗΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΠΟΥ ΠΟΤΕ ΔΕ ΘΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΑΝ ΟΝΤΩΣ ΕΙΠΕ ΑΥΤΑ ‘Η ΚΑΠΟΙΑ ΠΑΡΟΜΟΙΑ Ή ΑΠΛΩΣ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΣΓΓΡΑΦΕΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ?????????????????????

    καταλαβες τωρα γιατι εισαι κομπλεξικος? επειδη κατεβασες μια παπαρια που γραφει καποιος για να απαντησεις σε χαρακτηρισμο μου επειχειρηματολογημενο ηδη πριν απο 15 ποστ. τι σε τσουζει πιο πολυ ομως? (για να σε ρωτησω κι εγω με τη σειρα μου): το οτι στο διαλογο αυτο ξετυλιγεται το ψευτικο παραμυθι της «καλης» παπαδακη ή οτι αποκαλυπτεσαι ως φασιστας????????

  45. George said

    Πρώτα απ όλα το απόσπασμα αυτό δείχνει πως η Παπαδάκη ήταν στα εαμοκραούμενα Πατήσια στα δεκεμβριανά. Το ότι δεν έφυγε να κρυφτεί (όπως κάναν άλλοι) είναι αλήθεια και δεν μπορείς να πεις το αντίθετο. Άρα για άνθρωπο που κοιτάζει απ την κατοχή να σώσει το «τομάρι» του η στάση αυτή όταν στοχοποιήται είναι κάτι παραπάνω από απρονοησία, είναι αστήριχτος ο χαρακτηρισμός σου ότι έσωζε για να σωθεί.

    Λες επίσης πως τα λόγια της Παπαδάκη είναι ψέματα του συγγραφέα «μου» (γνωρίζεις άραγε ποιός είναι?) για να καλυφθεί(?) κάτι. Υπάρχει όμως κάτι ενδιαφέρον: στο ίδιο κλίμα κινείτε και η μαρτυρία ενός τότε ελασίτη του Δημήτρη Μυράτ, που περιγράφει σε βιβλίο του πως έλαβε παρόμοια απάντηση απ την Παπαδάκη όταν την συμβούλεψε να κρυφτεί. Και ο Μυράτ ήθελε να καλυφτεί κάτι ή μήπως είναι και αυτός «μου»? Αυτό το κάτι που θέλαν να καλυφτεί ξέρεις τι ήταν ή έτσι το λες?

    Επίσης μου αρέσει πως ενώ αμφησβητείς τα λόγια της Παπαδάκη δεν κάνεις το ίδιο με τις συμβουλές του Πλακούδη και του Θηβαίου. Γιατί να μην ήταν ψέματα του συγγραφέα «μου» και αυτά?? Και εδώ, λυπάμαι πολύ, αλλά αποδεικνύεις εσύ πόσο κομπλεξικός είσαι που σε πειράζει η στάση της Παπαδάκη και όχι οι συμβουλές των γνωστών της. Θες να σου απαντήσω γιατί της συνέστησαν να μην κυκλοφορεί και να αλλάξει γειτονιά αντίστοιχα? θα σου πω: γιατί ανησυχούσαν για αυτήν. Ή μήπως με την ερώτησή σου περίμενες να ξεσκεπάσεις στα μάτια μου το μυστικό πως η Παπαδάκη είχε στοχοποιηθεί απ τον ελας? αυτό το ξέρω ήδη δεν μου λέει κάτι καινούριο, απλά δεν καταλήγεις πουθενά.

    Και φυσικά για το αν είμαι κομπλεξικός επειδή κατέβασα κάτι που έγραψε κάποιος ( μπορώ να κατεβάσω και άλλα ανεξαρτήτως δεξιών-αριστερών), εσύ τι έχεις διαβάσει για να καταλήξεις σε αυτά τα συμπεράσματα? Κάτι είχες πει παραπάνω ότι θα παραθέσεις αλλά δεν το κανες. Όσο για το τι με τσούζει απ τα δύο: κανένα, γιατί πολύ απλά δεν ξετυλίγεται και δεν αποκαλύπτεται τίποτα απ αυτά που λες.

  46. Dimitris Giannopoulos said

    1)Το οτι δεν εφυγε αλλα τελικα τη συλλαβανε εμενα μου λεει αλλα. Οπως το οτι ειχε και εαμικους φιλους και ισως να νομιζε οτι θα τη σκαπουλαρει.
    2)Το οτι ο συγγραφεας «σου» γραφει τα ιδια με τον Μυρατ, επισης δε μου λεει τιποτα. Ισα-ισα που επιβεβαιωνει το οτι «οπου υπαρχει καπνος υπαρχει και φωτια». Αφου ειχε τοσους καλους φιλους – και μεσα στο ΕΑΜ- δεν προλαβαινε ταχατες να «ξεπλυνει» το ονομα της και να παρει θεση εναντια στα δημοσιευματα που τη θελανε να εχει σχεση με ντοπους φασιστες και γερμανους; Οσο για τη σταση του Μυρατ που ειναι το περιεργο; Οι εαμιτες δεν ηταν τιποτα κατακοκκινοι μπολσεβικοι με το οπλο στο ενα χερι και το κεφαλαιο του μαρξ στο αλλο, ετοιμοι να πνιξουν στο αιμα οποιον δεν προσκυναγε το νεο ταλμουδ. Το να κανουν 2 ηθοποιοι παρεα που η μια ειχε επαφες με γερμανους και ο αλλος τους πολεμαγε δεν ηταν κατι το πρωτοτυπο εκεινη την εποχη. Αυτο λοιπον το κατι που θελαν να καλυφθει – ισως και οι 2, ισως μονο ο ενας – ειναι το οτι οταν γραφεις εναν υμνο για εναν ανθρωπο δε λες και οτι εβγαινε με γερμανους βολτες…
    3) διοτι παντα η καταγραφη προφορικου λογου σα μαρτυρια μπαζει: θυμασαι εσυ τι ειπες χτες και σε ποιον επι λεξη? Σιγα μη θυμοταν ο συγγαρφεας λεξη προς λεξη τι του ειπε η Παπαδακη τοτε, 20 χρονια μετα, οταν εγραφε το βιβλιο του. Κασετοφωνακι ειχε?
    4)Οταν ανησυχεις για καποιον εχεις λογους να ανησυχεις. Ποιος ειναι νομιζεις ο λογος που ανησυχουσαν? το αρθρο που ελεγε πως ειχε σχεσεις με γερμανους? Μα καλα, ουτε ενας βρεθηκε να την υπερασπιστει εκεινη τη στιγμη αλλα ολοι κανανα μοκο και μετα το θανατο της γραφαν υμνους – με σκοπο να σπιλωθει ο ΕΛΑΣ? ωραια πραγματα………..
    5)το τι εχω διαβασει στο απαντησα, μη λεμε τα ιδια βραδιατικα – δες πιο πανω και ξεστραβωσου. οσο για τα αποσπασματα, προλαβε η βασιλικη μετατρουλου και τα εβαλε. Οταν καποια στιγμη ξεθαψω και τα υπολοιπα δε θα στα κρατησω κρυφα, μην ανησυχεις…..

    αυτα κομπλεξικε με τα αστεια επιχειρηματα

  47. George said

    1) ο καθένας βλέπει ότι θέλει, φυσικά αν ήξερε το τέλος της θα είχε φύγει, ή ο Μυράτ αν οι πούστηδες (και το τονίζω αυτό) της οπλα δεν του λέγαν ψέματα πως η Παπαδάκη θα ήταν ελεύθερη ύστερα