XYZ Contagion

Ο κόσμος σε 360 μοίρες. Το μοναδικό '0% Lies & Errors Free' website. Στιγμές και όψεις της ελληνικής (και όχι μόνο) δημόσιας πραγματικότητας από ένα ιστολόγιο που αγαπάει την έρευνα. Επειδή η αλήθεια είναι μεταδοτική.

Λίγες σκέψεις για τον εθνικισμό, τον αντιεθνικισμό και τον εθνικισμό της απέναντι πλευράς – Απάντηση στην ερώτηση: «Είναι πράκτορες εκείνοι οι Ελληνες αντιεθνικιστές που δεν στηλιτεύουν τους γειτονικούς εθνικισμούς;;;»

Posted by Βασιλική Μετατρούλου στο 2013/04/18

Κάποιες λίγες σκέψεις, που γράφτηκαν σε σχόλιο σε μια άλλη σχετική συζήτηση, εδώ, για τις οποίες θεωρήσαμε σκόπιμο να υπάρχουν σε ξεχωριστή ανάρτηση, ίσως για να μπορέσουν να χρησιμεύσουν ως παραπομπή/ές.

Θα προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε μερικά πράγματα, σχετικά με εκείνο το γνωστό ζήτημα που λέει:

‘Γιατί οι Ελληνες αντιεθνικιστές δεν ασχολούνται και δεν επιτίθενται στον εθνικισμό των άλλων πλευρών, λ.χ. στον εθνικισμό της ΔτΜ, της Τουρκίας, της Αλβανίας κ.ο.κ. Αρα δεν είναι συνεπείς αντιεθνικιστές, για να μην πούμε ότι μπορεί να είναι πράκτορες’.

Αυτό που το βλέπουμε σαν επιχείρημα παντού, όπως κι εδώ με τον ‘Ιό’.

Η εικόνα είναι μάλλον άσχετη, αλλά ήθελα να την βάλω διότι αν δεν κάνουμε κάτι, θ' αρχίσουμε να τη βλέπουμε μες στα σπίτια μας και στα σχολεία που πηγαίνουν τα παιδιά μας.

Η εικόνα είναι μάλλον άσχετη, αλλά ήθελα να την βάλω διότι αν δεν κάνουμε κάτι, θ’ αρχίσουμε να τη βλέπουμε μες στα σπίτια μας και στα σχολεία που πηγαίνουν τα παιδιά μας.

 

Θα εξηγήσουμε, για ποιους λόγους είναι από ανούσιο και ανώφελο μέχρι λάθος και βλαβερό, το να επιτίθεται κανείς στους εθνικιστές της άλλης πλευράς.
Κάποιος με μαθηματικό μυαλό θα καταλάβει πιο εύκολα, καθώς υπάρχει η έννοια της συμμετρίας εδώ.

Πρώτα θα πρέπει να συμφωνήσουμε σε μια λογική παραδοχή:

‘Οι εκατέρωθεν εθνικισμοί αλληλοτροφοδούνται. Οσο μεγαλώνει ο ένας, μεγαλώνει και ο άλλος’.

Σωστά μέχρι εδώ;
Σωστά.

Τι γίνεται λοιπόν, όταν ένας αντιεθνικιστής της αποδώ πλευράς επιτίθεται στον εθνικισμό της αποκεί πλευράς;;;
Οι εθνικιστές αποκεί δεν κάθονται να εξετάσουν αν αυτός που τους επιτίθεται είναι Ελλην εθνικιστής ή Ελλην αντιεθνικιστής.
Αυτό που μετράνε και υπολογίζουν είναι ότι τους επιτίθεται Ελλην.

Τι αποτέλεσμα έχει αυτό;
Εχει 3+1 αρνητικές συνέπειες:

  1. Οι αποκεί εθνικιστές ενισχύονται και συσπειρώνουν κόσμο.
  2. Οι αποκεί αδιάφοροι του μέσου όρου του πληθυσμού που δεν πολυξέρουν και τόσα πολλά για εθνικισμό και για αντιεθνικισμό, μετατοπίζονται προς τον εθνικισμό, λόγω ‘εθνικών αντανακλαστικών’
  3. Οι αποκεί αντιεθνικιστές αποδυναμώνονται
  4. και τέλος, σαν αποτέλεσμα για όλα αυτά: Ομοίως, οι αποδώ εθνικιστές ενισχύονται, αφού ενισχύονται οι αποκεί, με συνέπεια και οι αποδώ αντιεθνικιστές να αποδυναμώνονται κι αυτοί.
Απρίλιος 1939. Δημόσιος Κατήγορος Κάτω Υδρούσης. Κλήση σε Πταισματοδικείο επειδή μιλούσε τη 'σλαυϊκή' μακεδονική.

Απρίλιος 1939. Δημόσιος Κατήγορος Κάτω Υδρούσης. Κλήση σε Πταισματοδικείο επειδή μιλούσε τη ‘σλαυϊκή’ μακεδονική.

 

Ποια είναι η *σωστή* αντιεθνικιστική πρακτική, (κατά τη γνώμη μου, πάντα):

Τον εθνικισμό τον χτυπάς, εδώ, ‘στο δικό σου χωράφι πολεμάς το θηρίο’ (έλεγε ο Λένιν).
Οχι στο χωράφι του γείτονα.
Διότι όταν αρχίσεις να πολεμάς σε ξένα χωράφια, ο αποκεί κόσμος θα αναρωτηθεί τι δουλειά έχεις στο δικό του χωράφι και θα θεωρήσει ότι το επιβουλεύεσαι.

Οταν πολεμάς και νικάς τον δικό σου εθνικισμό στο δικό σου χωράφι,
τότε,
όχι μόνο αποδυναμώνεις τον αποδώ εθνικισμό,
αλλά αποδυναμώνεις και τον αποκεί,
αφού -ριμέμπερ;;;- είπαμε ότι οι εθνικισμοί αλληλοτρέφονται.

Θα αναρωτηθεί κανείς:
– Καλά, και θα αφήσουμε τους πολεμοχαρείς της άλλης πλευράς να αλωνίζουν και να παίζουν δίχως αντίπαλο;;;
Μέχρι πότε;;;
Μέχρι να μπουκάρουν στη χώρα μας και να γεμίσουμε εκατέρωθεν τάφους;;;

Η απάντηση σε αυτό είναι απλή:
– Οχι. Ποιος είναι ο φυσικός αντίπαλος του αποκεί εθνικισμού;;;

Απάντηση:
Είναι η εργατική τάξη της αποκεί πλευράς, οι εκεί αντιεθνικιστές.

Χρέος μας, λοιπόν, είναι να ενισχύουμε τους αντιεθνικιστές της αποκεί πλευράς,
ώστε εκείνοι να πολεμάνε το θηρίο εκεί, στο δικό τους χωράφι.
Και όσο εκείνοι αποδυναμώνουν τους εκεί φασίστες,
τόσο θα υποχωρούν και οι εδώ φασιστικές ιδέες.

Αυτή είναι η συνεπής και λογική και πρακτική αντιεθνικιστική τακτική, σε 3 σημεία:

  • Μάχεσαι τον εδώ εθνικισμό
  • Ενισχύεις τους αντιεθνικιστές της άλλης πλευράς να κάνουν το ίδιο
  • και, (υπάρχει και κάτι ακόμη): Φροντίζεις να γελοιοποιείς τα καμώματα των εθνικιστών, είτε εδώ, είτε εκεί, διότι το να διακωμωδείς και να δείχνεις τη γελοιότητα των εθνικστικών ‘ιδεών’ είναι πολύ αποτελεσματικό όπλο. Κανείς δεν θέλει να ταυτίζεται με τα πιο καθυστερημενα, λούμπεν και ηλίθια τμήματα της κοινωνίας, και πραγματικά, αυτό μπορεί να κόψει επιρροή και ψήφους (αυτή η τακτική είναι καλή τακτική και ενάντια στη ναζιστική συμμορία, παρεμπιπτόντως).

Ειδικά, για το αν υπάρχει βαρύ εθνικιστικό κλίμα στην ΔτΜ,
και αν οι εκεί καραγκιόζηδες είναι επικίνδυνοι,
δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και τα εξής:

– Η ΔτΜ είναι νεότευκτο ‘έθνος-κράτος’. Η πρώτη φορά που υπήρξε κρατική σφραγίδα με το όνομα ‘Μακεδονία’ επάνω ήταν μόλις πριν 69 χρόνια, και αυτό στα πλαίσια της ενιαίας πολυεθνικής Γιουγκοσλάβίας, ενώ η πρώτη φορά που υπήρξε δική τους αυτόνομη κρατική σφραγίδα με το όνομα του κράτους τους επάνω της, ήταν μόλις πριν 22 χρόνια. Ολα τα έθνη-κράτη φτιάχνουν την δική τους εθνική αφήγηση, στην οποία οι ίδιοι είναι το κέντρο του κόσμου και έχουν υπάρξει ήρωες, ενώ όλοι οι γείτονες είναι οι κακοί που τους επιβουλεύονται. Ετσι και στην ΔτΜ, περνάνε την δική τους ιλαρά και τον δικό τους κοκκίτη, τώρα. Παιδικές αρρώστειες.
– Δυστυχώς, οι πλειοψηφίες σε όλα τα έθνη-κράτη βρίσκονται στη ζυγαριά προς την πλευρά του εθνικού αφηγήματος, με κάποιους από τον γενικό πληθυσμό να πλησιάζουν τον ακτιβιστικό φασισμό. Δυστυχώς, βλέπουμε ότι σε αυτές τις λογικές έχουν προσχωρήσει και τμήματα του πολιτικού προσωπικού της χώρας, με αυτές τις αηδίες, τα πρόγράμματα ‘Σκόπια 2014’, που αντί να κοιτάνε να φτιάξουν υποδομές για τη χώρα τους, αυτοί φτιάχνουν ηλίθια αγάλματα. Ειλικρινά δεν ξέρω αν είναι σκόπιμο να τους παίρνουμε πολύ στα σοβαρά ή αν θα ήταν προτιμότερο να τους γελοιποιούμε για όλα αυτά τα καραγκιοζιλίκια, όπως με εκείνο το φύλαρχο που έφεραν από το Αφγανιστάν και λέγανε ότι είναι απευθείας απόγονος του Μεγαλέξανδρου (αλλά κι εμείς εδώ δεν ε΄χαμε τέτοιους και χειρότερους καραγκιόζηδες;;;)
– Πολύ λίγοι είναι σε κάθε χώρα οι συνειδητοποιημένοι αντιεθνικιστές.
– Στην ΔτΜ άραγε υπάρχουν πολλοί περισσότεροι εθνικοκεντρικοί φασίστες από όσους υπάρχουν (σαν ποσοστό, πάντα) στην Ελλάδα;;;

 

Κι αυτή η εικόνα είναι μάλλον άσχετη, αλλά δεν πειράζει, τώρα την έβαλα, προφανώς λόγω συνειρμού με το αντικείμενο του άρθρου.Αρχές δεκαετίας του 1960, Πτολεμαΐδα, Εορδαία, κάτοικοι χωριού ορκίστηκαν να μην ομιλούν την σλαβική διάλεκτο.

Κι αυτή η εικόνα είναι μάλλον άσχετη, αλλά δεν πειράζει, τώρα την έβαλα, προφανώς λόγω συνειρμού με το αντικείμενο του άρθρου.Αρχές δεκαετίας του 1960, Πτολεμαΐδα, Εορδαία, κάτοικοι χωριού ορκίστηκαν να μην ομιλούν την σλαβική διάλεκτο.

 

Τώρα, στο προκείμενο, δεν ξέρω αν όλα αυτά θα τα καταλάβουν ορισμένοι.
Ή καλύτερα, αν θα τα καταλάβουν (αν δεν τα ξέρουν ήδη), αλλά θα προτιμήσουν την δική τους προσέγγιση περί ‘αντιεθνικισμού’.

Στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις, ασφαλώς, και ο καθένας μπορεί να αυτοπροσδιορίζεται όπως θέλει,
όμως αναρωτιέμαι:
Τι είδους αντιεθνικισμός είναι αυτός, που άξονας της ανάλυσης του είναι ‘το έθνος’ και όχι οι τάξεις.

Δεν κρύβουν την συμπάθειά τους, να το πω σχηματικά, για το γεγονός πως τα σύνορα είναι που καθορίζουν τους λαούς.
Βλέπουν τον χάρτη, και λένε:
– Σε αυτό το σημείο το ένα έθνος, σε εκείνο το σημείο το άλλο έθνος, στο παράλλο ήταν το δικό μας.
Και μαζί, μοιραία, συμπορεύονται με αυτούς που λένε: ‘Οι Σλαβομακεδόνες μας επιβουλεύονται, οι Τούρκοι θέλουν να μας σπρώξουν στην Αδριατική, οι Αλβανοί να μας αφήσουν μόνο την Πελοπόννησο‘.

Εμείς πάλι, βλέπουμε το χάρτη, και βλέπουμε κοινότητες ανθρώπων με κοινά πολιτισμικά χαρακτηριστικά.
Και λέμε ότι κάποτε θα μπορέσουμε να συμβιώσουμε όλοι αρμονικά, αν το θελήσουν οι λαοί και η εργατική τάξη του κάθε λαού.

Αυτή είναι μια σημαντική διαφορά.

Τέλος πάντων, δικαίωμα του καθενός να κάνει ό,τι επιθυμεί, αλλά και δικαίωμά δικό μας να κάνουμε κριτική, μιας και πρόκειται για δημόσιο λόγο που επηρεάζει συνειδήσεις.

Αυτό το λέω, επειδή λένε πολλοί, πως πρέπει να ομονοήσουμε μπροστά στον ναζιστικό κίνδυνο, που είδαμε το λαό μας να φτάνει την Γκεστάπο στο 20%.

Σαφώς και πρέπει, και θεωρώ ότι αυτό θα γίνει κάποια στιγμή, και θα συμμετάσχει ολόκληρο το ‘συνταγματικό τόξο’ (ελπίζω), δηλαδή όλοι όσοι δεν ασπάζονται τη θεωρία των δύο άκρων, αλλά να μην ξεχνάμε και κάτι ακόμη, το πιο σημαντικό, όπως έχουν πει άλλοι πριν από εμάς:

– Αν μεταξύ της Αριστεράς και της Κριτικής, πρέπει να επιλέξουμε κάτι,
θα επιλέξουμε την Κριτική.
Διότι η Κριτική γέννησε την Αριστερά,
και όχι το αντίθετο.
Και αν καταστράφηκε (ή θα ξανακαταστραφεί) η Αριστερά,
η Κριτική (θα) είναι αυτή που θα την ξαναγεννήσει.

Advertisements

12 Σχόλια to “Λίγες σκέψεις για τον εθνικισμό, τον αντιεθνικισμό και τον εθνικισμό της απέναντι πλευράς – Απάντηση στην ερώτηση: «Είναι πράκτορες εκείνοι οι Ελληνες αντιεθνικιστές που δεν στηλιτεύουν τους γειτονικούς εθνικισμούς;;;»”

  1. Omadeon said

    ΠΟΛΥ καλή και σωστή ανάρτηση, αλλά… ελπίζω να σκεφτείτε σοβαρά και τις διαλεκτικές μου…. εξάρσεις (στο άλλο ποστ, μετά το σχόλιο 50 περίπου).

    Ηρθε ο καιρος να ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ επιτέλους, οριστικά και ολοκληρωτικά, το ακανθώδες και δύσκολο αυτό ζήτημα.

    Το στοχάζομαι πολλά χρόνια, τώρα…

    ΠΡΩΤΗ φορά είδα την άποψή σας εκφρασμένη ΤΟΣΟ κομψά,
    ΠΡΩΤΗ φορά αντιλήφθηκα και ΠΟΥ βρίσκονται οι δικές μου… «enhancements».

    Στο μεταξύ, ο φασισμός; του μέλλοντος είναι ΗΔΗ ΕΔΩ: identarian politics
    Εκφράζεται από τον Alexandr Dugin (googable) που δηλώνει «identarian» καθώς και τη Νέα Δεξιά τουAlain De Benoist (G.R.E.C.E)

    Το ΜΕΤΑ-ερώτημα λοιπόν, ΔΕΝ είναι πια αυτό που (πολύ σωστά) εξηγήσατε…

    Είναι η αναδυόμενη πολιτική πάλη ανάμεσα σε οπαδούς Ταυτοτήτων και… στους επικριτές τους.

    Θεωρώ τον εαυτό μου βαθύτατα anti-identarian.

    Η προσέγγισή σας είναι ολόσωστη, αλλά άρχισε να ξεπερνιέται ΗΔΗ.
    Διότι εκλαμβάνει τις ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ σαν κάτι υπαρκτό, έστω και άθελά σας.

    ΔΕΝ υπάρχει επιλογή μεταξύ αποσιώπησης και αποκάλυψης πληροφορίας ΣΗΜΕΡΑ.

    Το ποτάμι (του μετα-διαδικτυακού) κόσμου ρέει στη ΜΙΑ κατεύθυνση, εκεινη της μη-αποσιώπησης.

    Επομένως, δεν υπάρχει πια και κανένας λόγος για «επικέντρωση μέσω εθελοτυφλίας«.
    ΥΠΑΡΧΕΙ λόγος για ΣΩΣΤΗ επικέντρωση, που κατορθώνει κανείς ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ τον φασισμό της άλλης πλευράς, όχι σιωπώντας γι’ αυτόν.

    Εχει λοιπόν και η άλλη πλευρά το δικό της «δίκιο», αλλά… δεν είναι το δίκιο που ΝΟΜΙΖΕΙ ότι έχει.

    Εχει ένα (περιορισμένο) δίκιο… εντελώς άθελά της. Βρείτε το. ΜΠΟΡΕΙΤΕ.

    ___________
    Υ.Γ. για όσους/όσες δεν είδαν τα προηγούμενα, παραπέμπω στο κρίσιμο σχόλιο του nomadicuniversity εδώ
    https://xyzcontagion.wordpress.com/2013/04/09/agtzidis-ios-vietnam/#comment-2534

    (το προηγούμενο ήταν δικό μου, και πλάτιαζε κάπως. Αλλά… το «ζουμί» νομίζω ότι είναι στα επόμενα.
    Καθώς και στη μελέτη του «identarianism», για.. επαλήθευση του «upgrade»).

    Οταν ο αντίπαλος έχει ήδη περάσει στην «έκδοση 2.0» του δικού του λογισμικού,
    ήρθε ίσως ο καιρός να κάνουμε κι εμείς… upgrade!

    Σόρυ για την πολυλογία, αλλά νοιώθω ότι έμαθα πολλά από τη συζήτηση. 🙂

  2. Omadeon said

    Υ.Γ. χωρίς το διαδίκτυο, η ολοκληρωτική επικράτηση των identarian politics, είναι ΔΕΔΟΜΕΝΗ.
    Αντίθετα, με την περαιτέρω πολιτιστική επικράτηση της διαδικτυακής ορθολογικής κουλτούρας,
    είναι για πρώτη φορά ιστορικά εφικτό να ηττηθεί κατά κράτος. (Διαλέγουμε και παίρνουμε)…

    Είμαι από εκείνους τους αντιπάλους του εθνικισμού, που ΔΕΝ χαρίζει κάστανα σε ΚΑΝΕΝΑΝ.
    Ετσι δεν είπα ποτέ την ΠΓΔΜ «ΔτΜ» (ούτε και θα την ονομάσω με το όνομα που ΘΑΘΕΛΕ να έχει).

    Just because…. ο εθνικισμός της ΠΓΔΜ είναι… νεογέννητος, αυτό δεν σημαινει ότι θα του δώσω το… γαλατάκι του.
    (ρε τον καημένο). Αντίθετα, τον θεωρώ προσάναμμα και ΜΕΣΟ για να κάψω τον δικό μας (παμπάλαιο) εθνικισμό.

    Διότι δεν ειναι δυνατόν στην εποχή της διάλυσης και της υπέρβασης Ταυτοτήτων, να κάνουμε παραχωρήσεις στη Νέα Δεξιά που τις θέτει σαν θεμελιώδη Αρχή.

    Αρα, το (φαινομενικά ασήμαντο) λάθος των παλιών… προ-διαδικτυακών αντι-εθνικιστών παραμένει.
    Κι αυτό είναι η μοναδική μου διαφωνία, μαζι σας. Ασήμαντη μεν, με τεράστιες πρακτικές συνέπειες δε (σαν θέμα ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ).

  3. Αρβανίτικο κεφάλι said

    Καλά να είστε Βασιλική και Κλέωνα και μου λύσατε την παρεξήγηση πως ορισμένων οι ιδεοληψίες καταλήγουν σε διαστροφή :-)… Τελικά η σύμπραξη με τους εντός των συνόρων (κρυφο)εθνικιστές της άλλης πλευράς (τους συνομιλητές του Μπατασούνα, τους αντιγκιαούρηδες ακτιβιστές δημοσιογράφους, τους συνεργάτες του Αρχαιομακεδόνα Σλάβκο Μανγκόφσκι, τους συνadmins του αντιβλάχου Λούμπι Ουζουνόφσκι, τους συνταξιδιώτες και κολλητούς του νεοναζί Σαμάρτζιεφ κλπ.) είναι ένα σατανικό σχέδιο για να γκρεμιστεί όχι μόνο ο εθνικισμός των Ελλήνων αλλά ταυτόχρονα – έμμεσα – ο εθνικισμός των γειτόνων και να ενισχυθούν οι αντιεθνικιστικές φωνές στη γειτονιά. Τώρα αν στην ακατονόμαστη γείτονα οι αντίστοιχοι αντιεθνικιστές όχι μόνο δεν απέχουν αντίστοιχα τόσο από τις εθνικιστικές θέσεις των εκεί όσο οι δικοί μας από τις ελληνικές, αλλά δε διστάζουν και να την πέσουν και στους Έλληνες (και να μην ασχολούνται μόνο με τους δικούς τους) δεν πειράζει, είπαμε όλα δικαιολογούνται από τις παιδικές ασθένειες. Μετά από το μακρινάρι αυτό που έλυσε τόσο κομψά το θέμα αναμένω διακαώς το επόμενο που θα εξηγεί πως αυτοί που τους φέρνει αναγούλα η ιδέα του έθνους και των συνόρων μπορούν ταυτόχρονα να συζητάν για τον πατριωτικό και μη ρόλο κάποιων στην Κατοχή. Είμαι σίγουρος πως θα διαβάσω μια εξίσου διαφωτιστική ερμηνεία του πατριωτισμού χωρίς έθνη και σύνορα. 🙂

    ΥΓ> Πού’σαι ρε παικταρά Μισίρκωφ, εδώ δε βλέπεις με τι στοργή και προδέρμ οφείλει να σε μεταχειρίζεται ο συνειδητοποιημένος αντιεθνικιστής, γύρνα πίσω να χορτάσουμε μπάλα για Τουρκοχριστιανούς και Ορθόδοξους νοτιοαλβανούς!
    ΥΓ2> Και να σας συγχαρώ επίσης για την ικανότητα σας για υπόγειο αυτοσαρκασμό – με την δίκαια κριτική στον Αγτζίδη για τους συνοδοιπόρους του. 🙂

  4. Abecedar said

    Παραθέτω απόσπασμα κειμένου από το βιβλίο ΑΧΑΡΙΣΤΟΣ ΦΩΝΗ του Δ. Γουσέτη.

    Στο συγκεκριμένο απόσπασμα κειμένου ο Δ. Γουσέτης γράφει για μια Τουρκάλα, την Γέλντα, η οποία όσο ζούσε στην Τουρκία καυτηρίαζε τον τουρκικό εθνικισμό. (Ναι! Τέτοια “αμαρτωλά” φιλοδυτικά βιβλία τολμαμε να διαβάζουμε οι Μακεδόνες (ντόπιοι) στην Β. Ελλάδα.)

    Γράφει, λοιπόν, ο Δ. Γουσέτης στην εισαγωγή σελ. 12 του βιβλίου:

    “Η Γέλντα έγραφε βιβλία και άρθρα καυτηριάζοντας τον τουρκικό κεμαλικό εθνικισμό. Ως “προδότης” που ήταν, υπέστη τις αναμενόμενες διώξεις και σήμερα ζει στο Βερολίνο με πολιτικό άσυλο.

    Η λογική της όμως ήταν παρόμοια με εκείνη της Διεθνούς Αμνηστίας, η οποία απαγόρευε στα μέλη του Ελληνικού Τμήματος να κάνουν δράση υπέρ των θυμάτων παραβίασης ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Τουρκία.

    Εκτίμησε ότι μια τέτοια δράση όχι μόνο δεν βοηθά τα θύματα, αλλά μπορεί να αποβαίνει και σε βάρος τους, αφού θα προέρχεται από τους “εχθρούς” της Τουρκίας. Μπορεί να δημιουργεί εθνικιστικές συσπειρώσεις εναντίων των θυμάτων.

    Επιπλέον, θα συσπείρωνε στην Ελλάδα και όσους μισούν τους Τούρκους και αρέσκονται να τους καταγγέλλουν.

    Δεν κάνω λοιπόν τίποτα άλλο στα άρθρα μου από το να ακολουθώ τη λογική της Γέλντα και της Διεθνούς Αμνηστίας.

    Για όσους συγκινούνται από τον Λένιν, συμπληρώνω ότι είχε την ίδια άποψη: να εστιάζουμε μόνο στον δικό μας εθνικισμό και όχι στον εθνικισμό των γειτόνων. «Αυτό είναι δουλειά του γειτονικού προλεταριάτου» έλεγε”.

  5. Omadeon said

    @Abecedar
    Τρίχες (και σόρυ -χεχε).

    Εσύ εκφράζεις το δικό σου, (σλαβο-)μακεδόνικο πατριωτισμό. Και… καλά κάνεις εδώ που τα λέμε. ΔΕΝ σε ψέγω γι’ αυτο. 🙂

    Απλούστατα, είναι μύθος η ίδια σου η «ελληνική» ταυτότητα. Κι άσε κάτω τον Λένιν, γιατί… είσαι ΕΝΑΝ αιώνα πίσω.

    Υπερασπίζομαι κι εγώ μέχρις εσχάτων το ΔΙΚΟ σου δικαίωμα στο ΔΙΚΟ σου δίκιο,
    χωρίς όμως να… φορέσω (μέσω… χρονομηχανής) περικεφαλαία στον (παλιο-σφαγέα των λαών) Μέγα Αλέκο. 🙂

  6. Omadeon said

    Υ.Γ. Η Διεθνής Αμνηστεία έχει απόλυτο δίκιο στο παράδειγμα που έφερες, Abecedar.

    Μόνο που… ακριβώς για τον ίδιο λόγο το υπόλοιπό σου επιχείρημα αποδεικνύεται ΑΚΥΡΟ.

    Think about it. _come_ on. 🙂

  7. Ευχαριστούμε πολύ για τα σχόλια.
    Μεγάη η συνεισφορά όλων στη συζήτηση, που καλό είναι που γίνεται.

    Μια ερώτηση μόνο:
    Εχουμε στοιχεία που να δείχνουν ότι οι αντιεθνικιστές της ΔτΜ (απορώ ειλικρινά, πόσοι μπορεί να είναι) την «πέφτουν» στους δικούς μας εθνικιστες;;; Υπάρχει κανένα γραπτό δείγμα, να δούμε τι ακριβώς λένε, και με ποιο σκεπτικό;;;

  8. […] […]

    Αριστερά, κριτική, κεφάλαιο, εμπόρευμα (copy, translate, copy) | Αθέμιτα://ήπιες μορφές ενάργειας…

    Αν μεταξύ της αριστεράς και της κριτικής πρέπει να επιλέξουμε κάτι, θα επιλέξουμε την κριτική. Διότι η κριτική γέννησε την αριστερά, και όχι το αντίθετο. Και αν καταστράφηκε (ή θα ξανακαταστραφεί) η αριστερά, η κριτική (θα) είναι αυτή που θα την ξαναγεννήσει.

    http://web.archive.org/web/20140929083446/http://athemita.wordpress.com/2013/04/20/%ce%b1%cf%81%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%b5%cf%81%ce%ac-%ce%ba%cf%81%ce%b9%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%ba%ce%b5%cf%86%ce%ac%ce%bb%ce%b1%ce%b9%ce%bf-%ce%b5%ce%bc%cf%80%cf%8c%cf%81%ce%b5%cf%85%ce%bc%ce%b1/

  9. Τέλος Χαρτοσήμου said

    Αριστερά, κριτική, κεφάλαιο, εμπόρευμα (copy, translate, copy) | Ράκος «Lumpen» Κουρελάριος
    http://kourelarios.wordpress.com/2013/04/20/%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%AC-%CE%BA%CF%81%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BA%CE%B5%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B1%CE%B9%CE%BF-%CE%B5%CE%BC%CF%80%CF%8C%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BC%CE%B1/

  10. […] [1] Οπως πολυ ευστοχα το εξηγει αυτο το κειμενο:. https://xyzcontagion.wordpress.com/2013/04/18/antie8nikismos-apenanti/ […]

  11. Reblogged this on blog it.

  12. Αναδημοσιεύσεις:

    Λίγες σκέψεις για τον εθνικισμό, τον αντιεθνικισμό και τον εθνικισμό της απέναντι πλευράς – Απάντηση στην ερώτηση: «Είναι πράκτορες εκείνοι οι Ελληνες αντιεθνικιστές που δεν στηλιτεύουν τους γειτονικούς εθνικισμούς;;;» | blog it
    https://mariaavanidoublogit.wordpress.com/2015/03/10/%CE%BB%CE%AF%CE%B3%CE%B5%CF%82-%CF%83%CE%BA%CE%AD%CF%88%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B1%CE%BD/

Γράψτε ελεύθερα, αν σκεφτήκατε κάτι :)

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: