Μια συγκλονιστική (αντιπολεμική) φωτογραφία που αξίζει εκατομμύρια λέξεις

Απολύτως χωρίς κανένα σχόλιο.

Αγνώστου φωτογράφου, Του Evaldas Ivanauskas, με τίτλο ‘inVisIblE dAd – What are the effects of war at home?

Του Evaldas Ivanauskas, με τίτλο 'inVisIblE dAd - What are the effects of war at home?'
Του Evaldas Ivanauskas, με τίτλο ‘inVisIblE dAd – What are the effects of war at home?’

 

Την είδαμε εδώ.

 

Δείτε επίσης παλαιότερα άρθρα με συγκλονιστικές φωτογραφίες και φιλμ

 

# Αγνωστο σπάνιο φιλμ από τις μέρες της απελευθέρωσης της Αθήνας από τους Γερμανούς, Οκτώβριος 1944

Αγνωστο σπάνιο φιλμ από τις μέρες της απελευθέρωσης της Αθήνας από τους Γερμανούς, Οκτώβριος 1944

# Σπάνιες φωτογραφίες από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης από τη ναζιστική Κατοχή, 30 Οκτωβρίου 1944

Σπάνιες φωτογραφίες από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης από τη ναζιστική Κατοχή, 30 Οκτωβρίου 1944

# Οι κινηματογραφιστές του ΕΛΑΣ – Ολα τα φιλμ-ντοκουμέντα

Οι κινηματογραφιστές του ΕΛΑΣ – Ολα τα φιλμ-ντοκουμέντα

# Μετά 69 χρόνια, η μοναδική ανφάς χαμένη φωτογραφία με το κομμένο κεφάλι του Αρη Βελουχιώτη από τον φανοστάτη της πλατείας στα Τρίκαλα + Βιβλιογραφία
https://xyzcontagion.wordpress.com/2014/02/17/

# Τελικά υπάρχουν δύο ταινίες για «την αλήθεια για τα παιδιά της Ελλάδας» στον Εμφύλιο!

Τελικά υπάρχουν δύο ταινίες για «την αλήθεια για τα παιδιά της Ελλάδας» στον Εμφύλιο!

# Αρχειακό υλικό – Αιχμάλωτοι του ΔΣΕ σε στρατόπεδο συγκέντρωσης του Εθνικού Στρατού

Αρχειακό υλικό – Αιχμάλωτοι του ΔΣΕ σε στρατόπεδο συγκέντρωσης του Εθνικού Στρατού

# Από το Ολοκαύτωμα των Εβραίων της Ελλάδας, Ιωάννινα, 25 Μαρτίου 1944, όλη η σειρά των 19 φωτογραφιών

Από το Ολοκαύτωμα των Εβραίων της Ελλάδας, Ιωάννινα, 25 Μαρτίου 1944, όλη η σειρά των 19 φωτογραφιών

# Οι δωσίλογοι δημοσιογράφοι της Θεσσαλονίκης – 1942: «Αρκετά εβραϊκά όντα έμειναν στον τόπο» – 1943: «Αι ελληνικαί γεννεαί θα εορτάσουν όταν αποκαθαρθή η γάγγραινα με τους κίτρινους αστέρας» (Από το Ολοκαύτωμα των Εβραίων της Ελλάδας, το «Μαύρο Σάββατο» της 11ης Ιουλίου 1942)

Οι δωσίλογοι δημοσιογράφοι της Θεσσαλονίκης – 1942: «Αρκετά εβραϊκά όντα έμειναν στον τόπο» – 1943: «Αι ελληνικαί γεννεαί θα εορτάσουν όταν αποκαθαρθή η γάγγραινα με τους κίτρινους αστέρας» (Από το Ολοκαύτωμα των Εβραίων της Ελλάδας, το «Μαύρο Σάββατο» της 11ης Ιουλίου 1942)

# Δύο φωτογραφίες, Θεσσαλονίκη, 1947 – Η στιγμή της εκτέλεσης αριστερών καταδικασθέντων εις θάνατον

Δύο φωτογραφίες, Θεσσαλονίκη, 1947 – Η στιγμή της εκτέλεσης αριστερών καταδικασθέντων εις θάνατον

# Ενα χαμένο άγνωστο φιλμ – Πρόσφυγες του 1922, Σμύρνη, Αθήνα, Πειραιάς

Ενα χαμένο άγνωστο φιλμ – Πρόσφυγες του 1922, Σμύρνη, Αθήνα, Πειραιάς

# Μια συγκλονιστική (αντιπολεμική) φωτογραφία που αξίζει εκατομμύρια λέξεις

Μια συγκλονιστική (αντιπολεμική) φωτογραφία που αξίζει εκατομμύρια λέξεις

 

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ: Εκτελέσεις και απαγχονισμοί από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής. Ορισμένες φωτογραφίες ενδέχεται να μην προέρχονται από την Ελλάδα. Για περιγραφές και χρονολογίες, κάντε κλικ, θα βοηθήσουν οι τίτλοι των αρχείων (όχι επιμελημένες λεζάντες, λόγω έλλειψης χρόνου κυρίως, αλλά το νόημα βγαίνει).

8 σκέψεις σχετικά με το “Μια συγκλονιστική (αντιπολεμική) φωτογραφία που αξίζει εκατομμύρια λέξεις

  1. Θαρρώ πως η φωτογραφία εμπίπτει στην κατηγορία της vernacular photography αν και είναι τραβηγμένη με μποξ κάμερα σε στούντιο κάποιου επαγγελματία φωτογράφου της εποχής.
    Εξαιρετική ματιά, όποιος και να την έστησε.
    Απαλλοτριώνεται για χρήση σε φωτογραφικό σάιτ …

  2. Ο προβληματισμός μου :

    Λειτουργώντας περισσότερο με το θυμικό παρά με την λογική,
    θα δυσκολευόμαστε διαρκώς να συνειδητοποιούμε
    την αντίφαση ανάμεσα σε αυτό που φαίνεται και σε αυτό που πραγματικά είναι.
    (παρόμοια φωτογραφία θα μπορούσε να απαθανατίζει νεκρό εργάτη λ.χ)

    Η ένστασή μου αφορά τον διαχωρισμό επιθετικού και ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΟΥ αμυντικού πολέμου :
    http://iconicphotos.wordpress.com/2009/07/11/normandy-landings/
    This photograph was taken three days after the Normandy beachhead was established, on June 9th, 1944,
    and shows the colossal scale of the operation to transport men and material
    for the liberation of Europe …

  3. Αναδημοσιεύσεις:

    Οικοδόμος: Μια εικόνα (αντιπολεμική)… χίλιες λέξεις
    http://e-oikodomos.blogspot.gr/2012/09/blog-post_4881.html

    Παρών! | contramee
    https://contramee.wordpress.com/2012/09/23/%CF%80%CE%B1%CF%81%CF%8E%CE%BD/

    Μια συγκλονιστική (αντιπολεμική) φωτογραφία που αξίζει εκατομμύρια λέξεις
    http://www.trolleei.gr/index.php/diafora/813-antipolemikifoto

  4. Παράθεμα: Παρών! « contramee
  5. Εχοντας μιλήσει με ειδικούς της φωτογραφίας, που γνωρίζουν και μελετούν πρόσωπα και καταστάσεις, μάλλον δεν υπάρχει κανένα σενάριο στη φωτογραφία αυτή, όπως θα υπήρχε αν μιλούσαμε λ.χ. αν ήταν μια «καλλιτεχνική φωτογραφία».

    Είναι μια απλή τυπική οικογενειακή φωτογραφία της ζωής ενός ανδρόγυνου, ανάμεσα σε εκατομμύρια άλλες παρόμοιες.
    Στις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα, μια οικογένεια μπορεί να μάζευε χρήματα επί 5 ή 10 χρόνια, αν ήταν ιδιαιτέρως φτωχή, για να βγάλει μία και μόνη οικογενειακή φωτογραφία, που θα αποτελούσε το κειμήλιο και την απόδειξη, και που θα συντρόφευε το οικογενειακό περιβάλλον για όλη την υπόλοιπη ζωή του ανδρόγυνου.

    Ετσι κι εδώ. Οταν ήρθε η δική τους ώρα για να βγάλουν την οικογενειακή τους φωτογραφία,
    δυστυχώς στο μεταξύ είχε μεσολαβήσει ο πόλεμος,
    και ο σύζυγος πήγε να πολεμήσει, και προφανώς σκοτώθηκε.

    Ετσι, δεν υπήρχε άλλη επιλογή από το να αντικατασταθεί η φυσική παρουσία του από το χιτώνιο και το καπέλο.

Γράψτε ελεύθερα, αν σκεφτήκατε κάτι :)