Συζήτηση για τα γεγονότα στο Μελιγαλά το 1944, και περί «μαύρης βίας» VS «κόκκινης βίας»

Επειδή μας το ζήτησαν πολλοί ‘φίλοι’ μας στο Facebook, ειδικά από την συλλογική ιστορική σελίδα που διατηρούμε εκεί (κλικ εδώ), με το σκεπτικό ‘να μείνουν αυτά τα πολύ σημαντικά στοιχεία που φωτίζουν σε μεγάλο βαθμό τα γεγονότα του Μελιγαλά το 1944‘, αναδημοσιεύουμε εδώ τμήματα της συζήτησης που προκάλεσε ένα άρθρο του κ. Δημήτρη Φύσσα στον ιστότοπο της Athens Voice, το οποίο μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Η γνώμη μας είναι πως πρόκειται για ένα ανιστόρητο κείμενο, με εμφανή την ημιμάθεια, την διαστρέβλωση, τα ψέματα, τις ανακρίβειες, τις προσπάθειες συσκότισης της αλήθειας, και γεμάτο από επινοημένες μικρές ‘θεωρίες’ του συντάκτη, στην εμφανώς αμήχανη προσπάθειά του να βρει επιχειρήματα για να στηρίξει την πασίγνωστη πλέον θέση που εξομοιώνει την ‘μαύρη βία’ με την ‘κόκκινη βία’, είτε μιλάμε για την Ελλάδα του 1944, είτε μιλάμε για την Ελλάδα του 2012 και το γνωστό ιδεολόγημα για την ‘βία των δύο άκρων’, όπου εξισώνονται οι κοινωνικές διεκδικήσεις με τα ρατσιστικά μαχαιρώματα.

Χίλιοι καλοί χωράνε. Ανοίξαμε και σας περιμένουμε. Ρεζερβέ στα γραφεία της Χρυσής Αυγής.
Χίλιοι καλοί χωράνε. Ανοίξαμε και σας περιμένουμε. Ρεζερβέ στα γραφεία της Χρυσής Αυγής.

 

Η πρώτη απάντηση βρίσκεται κάτω-κάτω στη σελίδα του άρθρου, στο σχόλιο #48

Κύριε Φύσσα,
πολλά θα μπορούσα να γράψω για την προσέγγισή σας στο ζήτημα,
αλλά δυστυχώς δεν έχω πολύ χρόνο (ίσως κάποια άλλη φορά)
για αυτό θα περιοριστώ στα εξής λίγα:

1.
Εσύ, κ. Φύσσα, μας παρουσιάζεις τα Τάγματα Ασφαλείας σαν να ήταν περίπου με καθήκοντα τροχονόμου ή κλητήρα ή, δεν ξέρω, μπορεί να κρατούσαν το κυλικείο.
Ντροπής πράγματα, δηλαδή,
αφού ήταν πασίγνωστοι για την αγριότητα και την βαναυσότητά τους (και το πλιάτσικο, βεβαίως-βεβαίως).
Οι κάτοικοι της περιοχής είχαν στείλει υπόμνημα στο Γερμανό διοικητή
και τον παρακαλούσαν, αν τυχόν ξανακάνει επιχείρηση στα χωριά τους
να φροντίσει να φέρει ΜΟΝΟ Γερμανούς και όχι Ελληνες τ/αλήτες,
τόσο είχαν απηυδήσει οι άνθρωποι.
Οι τ/αλήτες εκτελούσαν όποιον ήθελαν, όποτε ήθελαν, με όποιον τρόπο ήθελαν
και πριν τα γεγονότα του Μελιγαλά είχαν κατατρομοκρατήσει όλον τον πληθυσμό, σκότωναν αδιακρίτως.
Τα Τάγματα ασφαλείας ήταν «οργανικό τμήμα της Βέρμαχτ»
με σκοπό «να εξοικονομηθεί πολύτιμο γερμανικό αίμα«.
Αυτό δεν το ήξερες να μας το πεις;;;
Σου διέφυγε, έτσι;;;
Εκείνη την ανακοίνωση «εκτελέσαμε αυτοβούλως άλλους 100 κομμουνιστάς» δεν την έχεις υπόψη σου;;;

2.
Γιατί λες «θεωρήθηκαν προδότες«;;;
«Θεωρήθηκαν«, μπορεί και να μην ήταν, δηλαδή;;;
Είσαι ανακριβής.
Είχαν ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΕΙ ΡΗΤΑ από όλους,
την κυβέρνηση του Καΐρου, τους Βρετανούς και το ΣΜΑ, από το Συνέδριο του Λιβάνου, από την ΠΕΕΑ, από το BBC, από όλους.
Εσύ τι μας λες τώρα, ότι μπορεί όλοι αυτοί και να μην το εννοούσαν;;;

3.
Πως σας διέφυγε από την αφήγησή σας το γεγονός της ΟΜΗΡΙΑΣ 300 γυναικόπαιδων (των ΕΑΜικών οικογενειών) από την πλευρά των τ/αλητών;;;
Θα ξέρετε βέβαια, ότι ο ΕΛΑΣ, σαν ο κανονικός εθνικός στρατός υπό τις διαταγές της κυβέρνησης του Καΐρου και του ΣΜΑ
είχε προτείνει στους τ/αλήτες του Μελιγαλά να παραδώσουν τα όπλα (όπως έγινε και σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας, όπου οι παραδοθέντες δεν έπαθαν τίποτα)
και να πάνε στα σπίτια τους (εκτός από όσους θα δικάζονταν ασφαλώς),
αλλά οι τ/αλήτες προτίμησαν να συλλάβουν 300 αμάχους και να τους φυλακίσουν στο Μπεζεστένι και σε μια αποθήκη.
Δεν το διαβάσατε αυτό;;;
Σας διέφυγε;;;
Περίεργο, διότι ακόμα και (ακρο)δεξιοί συγγραφείς το αναφέρουν αυτό.

4.
Αυτό το «συλλογική ευθύνη με νόμο της ΠΕΕΑ» που το λες και το ξαναλές,
από που σου ήρθε;;;
Ρωτνάω, διότι έψαξα στο βιβλίο με τα νομοθετήματα της ΠΕΕΑ
και τέτοιο πράγμα δεν βρήκα.
Που το διάβασες, στο Black Blog Of Communism ή στις σελίδες του «Σεβαστιανού Φουλίδη»;;;

5.
Αλλο και τούτο.
Ο κ. Φύσσας έβγαλε θεωρία ολόκληρη για δύο τάσεις μέσα στο ΚΚΕ,
μία σκληρή και αδίστακτη που ήθελε να καταλάβει βίαια την εξουσία,
και μία μετριοπαθή που πήγαινε λάου-λάου (για να καταλάβει βίαια την εξουσία, κι αυτή ασφαλώς).
Τι είναι πάλι αυτό;;;
Από το κεφάλι σου τα βγάζεις αυτά;;;
Δικές σου εκτιμήσεις είναι;;;
Μπορείς να μας πεις ποιοι από την ηγεσία του ΕΑΜ/ΕΛΑΣ/ΚΚΕ ήταν της μιας τάσης και ποιοι της άλλης;;;
Μπας και το λένε στα απομνημονεύματά τους;;;
Δεν το νομίζω.
Σορπράιζ.
Στο ΚΚΕ υπήρχε μία τάση και αυτή ήταν … (βαριέμαι να γράφω, βρες κανένα βιβλίο να διαβάσεις, π.χ. του John Iatrides, τα εξηγεί πολύ ωραία, αν και δεξιός)

6.
Τέλος, για να μπούμε και στο ψητό,
καλή η προσπάθεια για να πείσεις τους αφελείς αναγνώστες της Athens Voice για την ομοιότητα της «μαύρης βίας» και της «κόκκινης βίας»,σαν κάτι να μου θυμίζει, μέρες πούναι, ε;;;
(αλήθεια, είσαι κι εσύ από αυτούς που όταν μετράνε πτώματα, βάζουν από την μια τις απώλειες των ανταρτών και από την άλλη βάζουν μαζί τις απώλειες Γερμανών και τ/αλητών;;; γιου κνόου, Καλύβας-στάιλ)
αλλά δυστυχώς δεν σε βλέπω να προσπαθείς αρκετά
ώστε κάποια στιγμή να καπαρώσεις τα πόστα των Καλύβα-Μαραντζίδη για να μπαζώνεις εσύ τις «Απόψεις» της Καθημερινής,
άσε που είναι κι εκείνος ο Κασιμάτης, που δουλεύει σαν 10 σαν και σένα.


Ο κ. Φύσσας έδωσε κακήν-κακώς μια απάντηση (σχόλιο #49) και ακολούθησε η ανταπάντηση (βρίσκεται στη δεύτερη σελίδα με τα σχόλια, κλικ εδώ)

Ειλικρινά, δεν περίμενα και τίποτα καλύτερο από εσένα, κύριε Φύσσα.

1.
Κάνεις γαργάρα την ομηρία των 300 γυναικόπαιδων των εαμιτών από τους τ/αλήτες.
Μάλλον δεν το έχεις ακούσει ποτέ σου (είναι η ‘έρευνα σε βάθος‘ που λες ότι έκανες, αστεία πράγματα).
Το καταλαβαίνω, δεν «κολλάει» στην αφήγηση που επιδιώκεις.
Λες «δεν θα ασχοληθώ με τις λεπτομέρειες της μάχης«.
Γιατί, επειδή δεν σε βολεύει;;;
Να ασχοληθείς,
και δεν πρόκειται για ‘λεπτομέρειες‘, αλλά για πολύ κομβικό σημείο,
μιας και που στο λινκ με τα γραπτά του Μαχαίρα που μπήκε παραπάνω
λέει ότι οι τ/αλήτες εκετελούσαν αμάχους μέχρι την ταλευταία στιγμή.
Αν ήσουν σοβαρός όμως, θα έπρεπε όχι μόνο να τη λάβεις υπόψη σου αυτή τη ‘λεπτομέρεια‘,
αλλά και να την προβάλλεις μπροστά-μπροστά στο κάδρο διότι πρόκειται περί κομβικού σημείου.
Εσύ επιλέγεις ‘άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε’.
ΟΚ, σαφές, αλλά έτσι αδυνατώ να σε πάρω στα σοβαρά ως άνθρωπο του δημόσιου Λόγου, και δη φιλίστορα.

2.
Ρωτάς αν ο ΕΛΑΣ είχε εντολή («του Σκόμπι») να χτυπήσει τους τ/αλήτες.
Φυσικά, ναι, είχε εξουσιοδότηση του συμμαχικού στρατηγείου και της κυβέρνησης εθνικής ενότητας.
Λεπτό σημείο:
Ο Σκόμπι, κύριε άσχετε Φύσσα έγινε αρχηγός (αρχιστράτηγος) των εν Ελλάδι δυνάμεων στις 26 Σεπτεμβρίου, με την συμφωνία της Καζέρτας.
Εως τότε, ο ΕΛΑΣ ήταν υπό τις διαταγές του ΣΜΑ.

3.
Ελεγες για εκτελέσεις βάσει ‘συλλογικής ευθύνης’ με απόφαση της ΠΕΕΑ,
σε προκάλεσα να μου πεις που το είδες,
κι εσύ μου παρουσίασες

Α.
Μια ανακοίνωση του ΕΛΑΣ που λέει όντως «Θα συλληφθούν οι οικογένειες των εμπνευστών, οργανωτών και εκτελεστών και θα δημευτούν οι περιουσίες τους, στις περιοχές της Ελεύθερης Ελλάδας«,
αλλά ξέχασες να βάλεις και την επόμενη φράση που λέει:
«Κανένας εγκληματίας και κανένας βοηθός τους δεν πρόκειται να ξεφύγει»

και Β.
Την πράξη #8 της ΠΕΕΑ ‘Τιμωρία των οργάνων των κατακτητών’ που λέει ότι θα «δημεύονται οι περιουσίες των προδοτών».

Δεν λέει όμως ούτε στο ένα, ούτε στο άλλο για εκτελέσεις.
Επειδή δεν βολεύει το επιχείρημά σου, μας έβαλες και τα δικά σου ερμηνεία (‘Πιο ξεκάθαρη διατύπωση δύσκολα θα βρει κανείς. Εννοείται ότι οι ίδιοι οι συνεργάτες θα εκτελεστούν‘, λέει ο κ. Φύσσας)

Οχι κ. Φύσσα, δεν εννοείται τίποτα.
Για δήμευση περιουσιών μιλάει, όχι για εκτελέσεις.
Καλά σου είπα, τα βγάζεις από το μυαλό σου.

και αμέσως μετά λες:
«Η δήμευση της περιουσίας ενός φτωχού ανθρώπου πλήττει την οικογένειά του, άρα εντάσσεται επίσης στη συλλογική ευθύνη».

Νάτα μας, βγήκαν και ‘φτωχοί ανθρώποι‘ τώρα.
Μήπως ήταν και δύσμοιροι και καημένοι που τους χτύπησε η μοίρα;;;

Για να τελειώνουμε, επίσημο νομοθέτημα της ΠΕΕΑ και του ΕΑΜ/ΕΛΑΣ που να μιλάει για εκτελέσεις συγγενών ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.
Είτε ψεύδεσαι, είτε διαστρεβλώνεις.

Και στο κάτω-κάτω, η ΠΕΕΑ ήταν κυβέρνηση.
Δεν θα μπορούσε να βγάλει έναν νόμο για τους συνεργάτες και τους προδότες;;;
Που να απειλεί με δήμευση των περιουσιών των προδοτών και των συνεργατών
(που τις απέκτησαν με πλιάτσικο, μαυραγοριτισμό και κολλητιλίκια με τους Γερμανούς, υπόψη);;;
Υποχρέωσή της ήτανε και πολύ καλά έκανε.

4.
Οι εκτελέσεις αιχμαλώτων είναι καταδικαστέα πράξη.
Δεν θα σου πω τα τετριμμένα περί ειδικών συνθηκών κ.λπ.
Θα σου πω κάτι άλλο, πολύ απλό.

Ολοι εσείς οι φιλοτ/αλήτες μιλάτε για γυναικόπαιδα και γέρους που σφαγιάστηκαν στην πηγάδα κ.λπ.
Αρχικά, θα πρέπει επιτέλους να συμφωνήσετε σε ένα νούμερο,
πόσοι ήταν τέλος πάντων,
γιατί ο καθένας λέει όσα θέλει, από 1.500 ως 6.000.

Σε προκαλώ να μου δείξεις την πιο επίσημη έκδοση από την πλευρά των ‘σφαγιασθέντων‘.
Ξέρεις τι θα βρεις μέσα;;;
Τα ονόματα, την πλήρη καταγραφή των θυμάτων με τις ηλικίες, περίπου 1.100 άτομα.
Και ξέρεις κάτι;;;
Υπάρχουν μόνο 18 γυναίκες, μόνο 18 ηλικιωμένοι και ένας ανήλικος, 17 ετών.
Αυτό σημαίνει ότι σε ποσοστό 97% τα θύματα ήταν όλοι άντρες ενήλικοι που μπορούσαν να κρατήσουν όπλα.

Αν τώρα οι δικές σου πηγές είναι οι ομιλίες στα μνημόσυνα ή οι αντικομμουνιστικές εκδόσεις της δεακετίας του ’50, λογικό είναι να μας γράφεις για σφαγή γυναικοπαίδων.
Ομως μήπως θα ήταν προτριμότερο να βρεις καμιά ιατροδικαστική έκθεση,
κανένα βιβλίο συμβάντων, κανένα μητρώο ληξιαρχείου,
κάτι στέρεο και επίσημο, τέλος πάντων,
και όχι όλα αυτά τα φιλολογικά που μας σερβίρεις σαν αλήθειες;;;

Στο είπα και πριν:
Είτε ψεύδεσαι, είτε διαστρεβλώνεις.

5.
Σου ζήτησα τεκμηρίωση για την καινοφανή θεωρία σου περί δύο τάσεων μέσα στο ΚΚΕ,
μου απάντησες ‘το λένε πολλοί‘ και ‘γιατί τότε ο Βελουχιώτης οδηγήθηκε στην αυτοκτονία‘.
Δηλαδή από το Σεπτέμβριο του 1944 μας πήγες στον Ιούνιο του 1945,
σαν να μην είχαν μεσολαβήσει τα Δεκεμβριανά, η Βάρκιζα και ο ερχομός του Ζαχαριάδη.
Και ποιοι είναι αυτοί ‘οι πολλοί που το λένε‘;;;
Υποψιάζομαι το εξής:
Συγχέεις το ΕΑΜ με το ΚΚΕ.
Αν έλεγες ότι στο ΕΑΜ ‘υπήρχαν αυτές κι αυτές οι τάσεις‘ θα το καταλάβαινα.
Αλλά στο ΚΚΕ;;;
Ορίστε, όλα τα ηγετικά μέλη έχουν γράψει απομνημονεύματα,
ο δρόμος είναι ανοιχτός,
πες μας πως προκύπτει αυτό το συμπέρασμα.

Γκουντ-μπάι, γιατί δεν θα επανέλθω.


Μερικές ακόμη φωτογραφίες που βρέθηκαν (ή … προέκυψαν) στο μεταξύ, για πλήρη πανοραμική εικόνα:

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

 


Αγνώστου καλλιτέχνη: Ο Αρης Βελουχιώτης και η Πηγάδα του Μελιγαλά σε PlayMobil, 2018.
Αγνώστου καλλιτέχνη: Ο Αρης Βελουχιώτης και η Πηγάδα του Μελιγαλά σε PlayMobil, 2018.

 

Δείτε επίσης, στο ιστολόγιό μας παλαιότερα άρθρα με θέμα ‘Μελιγαλάς‘:

# Πως βγήκε το σύνθημα «ΕΑΜ-ΕΛΑΣ-Μελιγαλάς»
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/08/23/synthima-eam-elas-meligalas/

# Ιάσονας Χανδρινός – «ΕΑΜ-ΕΛΑΣ-Πολυτεχνείο», «ΕΑΜ-ΕΛΑΣ-Μελιγαλάς»: Το ΕΑΜ στην πολιτική μνήμη και συνθηματολογία (άρθρο στον «Δρόμο της Αριστεράς» 2011-09-17) και μια παραπομπή στο ιστολόγιό μας
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/09/17/iasonas-xandrinos-eam-elas-meligalas/

# Μια μικρή περιήγηση στο περιβόλι των ΜεταΑναθεωρητών του Φερόμενου και Λεγόμενου ΝΕου Κύματος (aka ρεύμα Καλύβα-Μαραντζίδη)
https://xyzcontagion.wordpress.com/2013/07/11/neo-kyma-maflenek-kondylia/


 


 

Δείτε επίσης παλαιότερα άρθρα με θέμα Τάγματα Ασφαλείας και Δωσίλογοι

 

# Η ιστορία του αρχιφύλακα Γεώργιου Μιχαλολιάκου: Πρόδωσε το ΕΑΜ για να πάει στα Τάγματα Ασφαλείας, μένοντας πιστός στον όρκο του προς τον Χίτλερ μέχρι το τέλος
https://xyzcontagion.wordpress.com/2015/02/19/georgios-mix-drvda-father/

# Μετά 69 χρόνια, η μοναδική ανφάς χαμένη φωτογραφία με το κομμένο κεφάλι του Αρη Βελουχιώτη από τον φανοστάτη της πλατείας στα Τρίκαλα + Βιβλιογραφία
https://xyzcontagion.wordpress.com/2014/02/17/

# Μπλόκο της Κοκκινιάς: Οι γερμανοτσολιάδες που μάτωσαν την πλατεία της Οσίας Ξένης, τα πτώματα στη μάντρα των εκτελέσεων και άλλες ιστορίες δωσιλογικής εθνικοφροσύνης: Φωτογραφίες
https://xyzcontagion.wordpress.com/2016/08/16/mploko-kokkinias-rare-photos/

# Γειά σας ταγματασφαλίτες, χωροφύλακες και χίτες
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/04/26/tagmatasfalites-xorofylakes-kai-xites/

# Ονομα: Μπαρμπαρούσης – Βαθμός: Ανθυπασπιστής (ΠΖ) – Μονάδα: …
https://xyzcontagion.wordpress.com/2012/07/29/mparmparousis/

# Καρατζαφέρης ο ΕΛΑΣίτης, ο ‘κομμουνιστοληστοσυμμορίτης ΕΑΜοβουργαροσλάβος ψειροκατσαπλιάς’ μπάρμπας του Γεώργιου Καρατζαφέρη
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/03/02/karatzaferis-o-katsaplias/

# Το δελτίο προγραφών και καταγγελιών με τους στοχοποιημένους από την ΟΠΛΑ προδότες – Η ‘κόκκινη βία’ [*] της εφημερίδας ‘Κατηγορώ’, έκδοση της ΚΟΑ του ΚΚΕ, Αθήνα, 1944
https://xyzcontagion.wordpress.com/2013/06/03/deltio-prografon-opla-katigoro/

# Συζήτηση για τα γεγονότα στο Μελιγαλά το 1944, και περί ‘μαύρης βίας’ VS ‘κόκκινης βίας’
https://xyzcontagion.wordpress.com/2012/09/20/syzitisi-meligalas-athens-voice/

# Μια στιγμή απόλυτου κακού και μια στιγμή απόλυτου καλού, απ’ τα χρόνια της Κατοχής + Συν η αποκάλυψη ενός μαγικού μυστικού: Ποιο είναι το απόλυτο αντικαταθλιπτικό;;;
https://xyzcontagion.wordpress.com/2014/05/04/katoxi-apolyto-kalo-kako/

# Μιχάλης Νικολινάκος – Ο σεμνός ζεν πρεμιέ και αγωνιστής της Εθνικής Αντίστασης, από το μπλόκο της Κοκκινιάς στη μεγάλη οθόνη
https://xyzcontagion.wordpress.com/2013/08/18/nikolinakos/

# Οι δωσίλογοι δημοσιογράφοι της Θεσσαλονίκης – 1942: «Αρκετά εβραϊκά όντα έμειναν στον τόπο» – 1943: «Αι ελληνικαί γεννεαί θα εορτάσουν όταν αποκαθαρθή η γάγγραινα με τους κίτρινους αστέρας» (Από το Ολοκαύτωμα των Εβραίων της Ελλάδας, το ‘Μαύρο Σάββατο’ της 11ης Ιουλίου 1942)
https://xyzcontagion.wordpress.com/2015/01/13/mavro-sabbato/

# «Με πιάσανε τα ΕΣ-ΕΣ αλλά εγώ τους γράφω στ’ αρχίδια μου» – Ή μια απάντηση στα ακροδεξιά μυθεύματα πως δήθεν «οι γερμανικές απώλειες από την Εθνική Αντίσταση ήταν μόνο 376 Γερμανοί νεκροί»
https://xyzcontagion.wordpress.com/2015/08/24/me-piasane-ta-ss-apoleies-nazi-apo-antartiko/

# Τέσσερα συν ένα επίκαιρα αποκαλυπτικά εκλογικά κουίζ: Ο υπερ’πατριώτης’ βουλευτής που καλεί ξένο στρατό + Το ζεύγος νεοδημοκρατών που ηράσθησαν εντός της ΕΠΕΝ + Ο βασιλικός φίλος των Γλύξμπουργκ περιφερειάρχης + Ο δημοσιογράφος που βοήθησε το δικαστήριο της 17Ν + Το χειρότερο είδος ταγματασφαλήτη
https://xyzcontagion.wordpress.com/2014/05/27/tessera-syn-ena-quiz/

# Αγνωστο σπάνιο φιλμ από τις μέρες της απελευθέρωσης της Αθήνας από τους Γερμανούς, Οκτώβριος 1944
https://xyzcontagion.wordpress.com/2015/03/05/spanio-film-liberation-athens/

# Ιάσονας Χανδρινός – «ΕΑΜ-ΕΛΑΣ-Πολυτεχνείο», «ΕΑΜ-ΕΛΑΣ-Μελιγαλάς»: Το ΕΑΜ στην πολιτική μνήμη και συνθηματολογία (άρθρο στον ‘Δρόμο της Αριστεράς’ 2011-09-17) και μια παραπομπή στο ιστολόγιό μας
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/09/17/iasonas-xandrinos-eam-elas-meligalas/

# Πως βγήκε το σύνθημα ‘ΕΑΜ-ΕΛΑΣ-Μελιγαλάς’
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/08/23/synthima-eam-elas-meligalas/

# Πλαστές ταυτότητες που έσωσαν ζωές, στην κατεχόμενη Αθήνα (Συνεργασία του ιστολογίου μας με τα ‘Ενθέματα’ της κυριακάτικης ‘Αυγής’, 2012-01-29)
https://xyzcontagion.wordpress.com/2012/01/29/synergasia-me-enthemata-ebraioi-athinas/

# Η έκλυσις των ηθών και η ανηθικότητα των μπολσεβίκων – Συκοφαντίες κατά των ΕΠΟΝιτισσών
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/03/14/eklysis-ton-h8on-ton-mpolsebikon/

# Οι ‘Εικόνες Κατοχής’ του Βάσου Μαθιόπουλου, και το ολοκαύτωμα στο χωριό Κοντομαρί Χανίων τον Ιούνιο του 1941.
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/02/11/oi-eikones-katoxis-tou-basou-mathiopoulou/

# Ο Νικόλαος Χριστοφοράκος (πατέρας του Μιχάλη Χριστοφοράκου) στη δίκη των δωσιλόγων
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/01/24/

# Επιστολή προς Χίτλερ και τον ‘ευκλεή ηρωικό στρατό του’, 10 Απριλίου 1941, από τον Επίσκοπο Πατάρων Μελέτιο και τον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης Αναστάσιο Πέντζο
https://xyzcontagion.wordpress.com/2012/04/14/meletios-pataron-epistoli-pros-hitler/

# Οι Ελληνες κουΐσλιγκ – Ιωάννης Ράλλης – Το βιβλίο Γεώργιος Ράλλης – Ο Ιωάννης Δ. Ράλλης ομιλεί εκ του τάφου, 1947
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/02/22/oi-ellines-quisling-rallis/

# Οι Ελληνες κουΐσλιγκ – Κωνσταντίνος Λογοθετόπουλος – Ιδού η αλήθεια, 1948
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/02/20/oi-ellines-quisling-logothetopoulos/

# Οι Ελληνες κουΐσλιγκ – Γεώργιος Τσολάκογλου – Απομνημονεύματα, 1959
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/02/19/oi-ellines-quisling-tsolakoglou/

# Ενας καθηγητής, ο Ζουράρις, κι ένας δικηγόρος, ο Πλεύρης (αλλά τη δεκαετία του 1940, στην Κατοχή)
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/01/28/

# Ελληνες τσιγγάνοι στην Εθνική Αντίσταση και στα χρόνια της κατοχής
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/01/23/

# Οι μαρτυρίες – Ελληνες τσιγγάνοι στην Εθνική Αντίσταση και στα χρόνια της κατοχής
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/02/14/oi-martyries-ellines-tsigganoi/

# Λεύκωμα Συλλογικό – ‘Θυσιαστήριο της Λευτεριάς, Πρωτομαγιά’, εκδόσεις Ο Ρήγας, 1945
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/03/16/lefkoma-syllogiko-protomagia/

# Μια μικρή περιήγηση στο περιβόλι των ΜεταΑναθεωρητών του Φερόμενου και Λεγόμενου ΝΕου Κύματος (aka ρεύμα Καλύβα-Μαραντζίδη)
https://xyzcontagion.wordpress.com/2013/07/11/neo-kyma-maflenek-kondylia/

# Σόλων Ν. Γρηγοριάδης – Ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας, 1941-1974, ή 12.141 ημέρες Ιστορίας
https://xyzcontagion.wordpress.com/2011/04/06/solon-grigoriadis-istoria/

# Εκατό χρόνια φασιστικές οργανώσεις: Μικρή συμβολή στην περιοδολόγηση + Κάποιες σκέψεις για τις αιτίες της εκτίναξης της Χρυσής Αυγής
https://xyzcontagion.wordpress.com/2014/05/16/fasistikes-orgs-100-xronia/

# Η Χρυσή Αυγή, το φασιστικό κρατικοπαρακράτος και οι κρυφές χρηματοδοτήσεις: Νέα στοιχεία – Εννιά συν μία άγνωστες σκηνές από την ιστορία της ελληνικής ακροδεξιάς που ρίχνουν φως στην άγνωστη Χρυσή Αυγή – Μια ακτινογραφία της μεταμφίεσης του ναζιστικού ζόμπι [Σειρά άρθρων: Χρυσή αυγή: Οσα θέλει να κρατήσει κρυφά #04]
https://xyzcontagion.wordpress.com/2014/10/11/kryfa-04-parakratos-nazistiko-zombi/

# Σκηνή Δεύτερη #02: Ιούλιος 1964, ΕΚΟΦ, Εβραϊκή Συναγωγή, Παγκράτι (Από τις Εννιά συν μία άγνωστες ακτινογραφίες του ναζιστικού ζόμπι)
https://xyzcontagion.wordpress.com/2014/10/02/skini-02/

# Σκηνή Ενατη #09: Από τη δικτατορία της 4ης Αυγούστου στο Σήμερα, Connecting the dots (Από τις Εννιά συν μία άγνωστες ακτινογραφίες του ναζιστικού ζόμπι)
https://xyzcontagion.wordpress.com/2014/10/09/skini-09/

 

 

Φωτογραφικό υλικό, έγγραφα, δημοσιεύματα εφημερίδων και άλλα ντοκουμέντα από τη δράση ταγματασφαλητών, γερμανοτσολιάδων, δωσιλόγων, ενόπλων συνεργατών των κατακτητών και άλλων πολλών καθαρμάτων. Μέσα υπάρχει και ένας σύγχρονος δωσίλογος που φωτογραφίζεται με υψηλόβαθμο ναζιστή. Βρείτε τον 🙂

 

19 σκέψεις σχετικά με το “Συζήτηση για τα γεγονότα στο Μελιγαλά το 1944, και περί «μαύρης βίας» VS «κόκκινης βίας»

  1. Στοιχειώδες ορέ βασιλική μου ( μετά τρούλόυ ) 🙂

    Ο πολύς κύριος Δημήτρης Φύσσα ( ρούφας ) είναι φανατικός αναγνώστης του βιβλίου του γνωστού μας ομογενούς κυρίου Γιάννη (και μάλιστα Δύου ) από τις εκδόσεις του μη εξαιρετέου κου Γιαννάκαινα 🙂

  2. Ναι, παπούλη, το είχαμε καταλάβει και το είχαμε πει από την πρώτη στιγμή:

    Ελλάδα 1940-1949 – Κατοχή Αντίσταση Εμφύλιος · Αρέσει σε 609 άτομα
    17 Σεπτεμβρίου στις 10:38 μ.μ. ·

    Δείτε, παρακαλώ, πόσο καλός είναι αυτός ο ιντερνετικός δημοσιο»γράφος» στην Αριθμητική (72 χρόνια, λέει το όρνιο).

    Ε, σε άλλα μαθήματα (Πατριδογνωσία, Σπουδή Περιβάλλοντος) έχει ακόμα μεγαλύτερες … επιδόσεις.

    Πραγματικά, είναι από τις περιπτώσεις που δεν ξέρεις από που να αρχίσεις.
    Τέτοια προσεκτική συλλογή ανοησιών βλέπεις σπάνια.

    Αν ήταν πρωτοετής φοιτητής Ιστορίας και παρουσίαζε τέτοια εργασία,
    όχι μόνο θα έπρεπε να κοπεί,
    όχι μόνο θα έπρεπε να μείνει στην ίδια τάξη,
    αλλά κάποιος θα έπρεπε να τον πιάσει και να του μιλήσει για να αλλάξει αντικείμενο και επιστήμη.

    Αλλά, τι να τον κάνεις, που είναι ιντερνετικός δημοσιο»γράφος».
    Με πηγές στο γκουγκλ, δηλαδή.
    Πολύ (ο)μορφωμένος.
    Μπορεί να γράφει ανέξοδα, ό,τι θέλει, χωρίς κανόνες, χωρίς αρχές, χωρίς περιοριστικά πλαίσια.
    Ε, κι άμα γράψει και καμιά μαλακία,
    σιγά το ζήτημα.
    Θα πάει και θα κάνει edit το κείμενο,
    και ούτε γάτα, ούτε ζημιά.
    Αυτή η νοοτροπία μπλόγκερ, με λίγα λόγια, έχει κάνει μεγάλη ζημιά στο δημόσιο λόγο, ειδικά στον Λόγο που αφορά θέματα μνήμης.

    Εψαξε στο γκουγκλ, μάλλον βρήκε αυτό εδώ, και μπάζωσε και σήμερα τη στήλη του.
    h**p://panosz.wordpress.com/2009/09/11/civil_war-23/

    Παπούλη, από που σε ξέρω, που έχουμε μιλήσει;;;
    (υπόψη, γράφτηκα και στο μπλογκ σου 🙂

  3. βασιλική μου καλή

    όταν εγώ είχα αποχωρήσει ως συντελεστής ( ώθορας ) από τη Καλύβα του Πάνου εμφανίστηκες εσύ στα ποστ τα σχετικά με τον Εμφύλιο. Παρακολουθούσα τις παρεμβάσεις σου σιωπηλός και χαμογελώντας . Σε έχω βρει και στου σαραντάκου
    και συχνάσε διαβάζω. να είσαι καλά…

  4. Ο Φύσσας έγραφε ποιήση για τον φασίστα Σπέρα. Εντάξει ο άνθρωπος δημοσιογράφος είναι και μάλλον attention whore, αφού περισσότερο είναι γνωστός για αυτά που γράφει εναντίον της Αριστεράς παρά για αυτά που γράφει ο ίδιος.
    Μια χαρά έξυπνος είναι, και καλά κάνει για να πουλάει.

  5. @Αντιφασίστας

    Οταν λες «έγραφε ποίηση για τον Σπέρα» (που, ναι, εμείς εδώ το ξέρουμε ότι από ένα σημείο και μετά ήταν οργανικά ενταγμένος σε φασιστικές οργανώσεις) τι εννοείς;;;

    Εχεις κανένα δείγμα, κανένα λινκ πρόχειρο;;;

  6. Α, μάλιστα, ευχαριστώ.
    Σε ιαμβικό δεκαπεντασύλλαβο με ομοιοκαταληξία ΑΒΒΒΑ
    Φοβερό.

    KKE

    Την επανάσταση που θα ΄ρθει περιμένουν
    Στο μεταξύ κατασκηνώνουν «στα Γραφεία»
    Διαγράφοντας ο ένας τον άλλο με μανία
    Σε συνελεύσεις με στημένα προεδρεία
    Και σε αχτίφ με τα στελέχη να επιμένουν.

    Μες τους καπνούς ζουν τις ζωές τους ξενυχτώντας
    Mε «Ριζοσπάστη», μ΄ επετείους, με κουπόνια
    Και με πορείες στην Πρεσβεία και στην Ομόνοια.
    Με τα καθήκοντα, τούς φεύγουνε τα χρόνια
    Αφίσες για τα Φεστιβάλ της ΚΝΕ κολλώντας.

    Την κριτική σκέψη μισούν, κι ό,τι διαφέρει
    Επιβραβεύοντας την ομοιομορφία.
    Μέγας εχθρός η ατομική ελευθερία
    Και η επάρατη αστική δημοκρατία
    (Προς χρήση μόνο όταν -κι όπως- τους συμφέρει).

    Και στο μυαλό τους όλα ταχτοποιημένα:
    Για όλα φταίει ο καπιταλισμός κι η Δύση
    Ιδιοκτησία και αγορά γεννούν τα μίση
    -Αυταποδείκτως αυτονόητη η κρίση-
    Εκ Μαρξ, εκ Λένιν και εκ Στάλιν δεδομένα.

    Την Ιστορία, το παρελθόν επικαλούνται
    Το Μπελογιάννη, την Ηλέκτρα, τον Πλουμπίδη.
    «Ξεχνούν» βεβαίως Καραγιώργη κι Ασημίδη
    Το Σπέρα, το Μαλτέζο, τον Αδραμυτίδη-
    (Αυτοί υπήρξανε ποτέ; Ποιοι τους θυμούνται;)

    Ναι, στο βουνό και στο Δεκέμβρη, όσο νικούσαν,
    Και στις Λαϊκές Δημοκρατίες, για να κρατήσουν,
    Πρώτη δουλειά την εξουσία τους να στήσουν
    Όσους σκεφτόντουσαν αλλιώς να εντοπίσουν
    Κι η ΟΠΛΑ δούλευε, έως ότου τους σιωπούσαν.

    Την Επανάσταση που θα ’ρθει περιμένουν
    Αλλά δεν είναι παρά κέντρο διερχομένων
    (Κομματική περιουσία: το δεδομένον!)
    Μια ψευδεπίγραφη φωνή κατατρεγμένων
    Γι΄ αυτό ματαίως και ματαίως θα περιμένουν.

    http://www.poiein.gr/archives/931/index.html

  7. /Submitted by Δημήτρης Φύσσας (not verified) on Tue, 09/10/2012 – 4:19πμ.
    Ο Σπέρας δεν ήταν φασίστας.
    Ο Σπέρας δεν ήταν φασίστας. Διαβάστε Στίνα και θα δείτε.

    Εντάξει ο άνθρωπος δεν σκέφτεται. Μου πετάει ένα «διάβασε Στίνα» και νομίζει ότι ξεμπέρδεψε.
    Διάβασε Εθνική Σημαία ρε ανιστόρητε Φύσσα!!!

    Πάντως για ακόμη μια φορά, υποκλίνομαι στο επιχειρηματικό του δαιμόνιο. Αν δεν έγραφε κατά της Αριστεράς ως πρώην Κνίτης(που με μια τεθλασμένη λογική η μαρτυρία του έχει αξία) τότε δεν θα τον ήξερε η Μάνα του.

  8. Στίνα διάβασα όταν ήμουν 15 χρονών. Την Φασιστική εφημερίδα που έγραφε ο «ήρωας» σας, λίγο μεγαλύτερος. Γαλουχήθηκα με alternative ποιήση σαν την δική σας νομίζοντας ότι αυτά που γράφει ο κάθε ένας «αντικειμενικός» για το ΕΑΜ ή την ΟΠΛΑ ότι έχουν κάποια αξία. Τα περισσότερα είναι ή ψέμματα ή ανακρίβειες. Για την περίπτωση σας αν θέλετε τα συζητάμε αναλυτικά για κάθε ένα πρόσωπο που περιγράφετε στο ποιήμα σας.
    Για τον Σπέρα, φυσικά δεν έχετε την παραμικρή ιδέα ε;; Γιατί δε το παραδέχεστε; Εντάξει δεν είστε Ιστορικός και δεν γράφετε τίποτα παραπάνω από ότι σας λέει σε κουβεντούλες ο Μαραντζίδης. Εδώ ο πολύς του Yale ήταν τόσο ανιστόρητος και προλόγισε λογοκριμμένη έκθεση, σε σας θεωρείτε ότι θα σκαλώσουμε;; Δεν είστε τόσο σημαντικός πέρα από εμένα έναν ανώνυμο. Άλλοι παίζουν μπάλα σε ανώτερο επίπεδο για αυτά τα θέματα, και άλλοι νομίζουνε ότι κάνουν κάτι γράφοντας ύμνους σε φασίστες και πετώντας λάσπη.

    Με συγχωρείτε για την οικειότητα. Ένιωθα ότι αφού σας «συμβούλεψα» θα το είχατε τουλάχιστον προσέξει. Αντίθετα όμως, είστε πεισματάρης στο λάθος. Αφού κατά βάθος θέλετε να είναι τα πράγματα όπως τα λέτε, και δεν σας νοιάζει να τα αποδείξετε ως έτσι.

    Τα κείμενα του Σπέρα στην Εθνική Σημαία.

    Απαντητικό κείμενο του Ριζοσπάστη που βρίζει τον «αναρχικό»

    Αν συνεχίσετε την ίδια άποψη, σηκώνω τα χέρια ψηλά. Ελπίζω να βρείτε το θάρρος να παραδεκτείτε το λάθος σας(τι πιο απλό;;) αντί να το ρίξετε στην κλασσική σταλινολογία που συνηθίζει ο χώρος σας(δεν εννοώ την lifo,αλλά το παρεάκι του «νέου κύματος») που αναβιώνει τον Μακαρθισμό.

  9. Αθήνα, 220 Φεβρουαρίοτ 2013
    Κύριοι,
    Δυστυχώς μταξύ των Ταγματασφαλιτών συνεργατών των στρατευμάτων κατοχής υπήρχαν και αξιωματικοί και υπαξιωματικοί του Ελληνικού Στρατού, που παντοιοτρόπως ατίμασαν τον ίδιο τον Ελληνικό Στρατό.
    Μετά την οδυνηρή για τους Ταγματασφαλίτες μάχη στο συγκεκριμένο χώρο, αν και ο ΕΛΑΣ δεν κατέβαλε σπουδαίες προσπάθειες για την αποτροπή των εκτελέσεων και την προσαγωγή των συλληφθέντων σε δίκη,
    οι ίδιοι οι αντάρτες του ΕΛΑΣ και ο πληθυσμός της περιοχής, μετά από όσα είχε υποστεί, ήταν ασυγκράτητοι, το εκδικητικό τους μένος δεν τιθασεύονταν εύκολα.
    Με εκτίμηση,
    Ιωάννης Στασινός

  10. Ωραία τα λέει ο Φύσσας. Δε λέει τίποτα που δεν ξέραμε. Σε καμία περίπτωση δεν παίρνει το μέρος των ταγματασφαλιτών. Τα ίδια συνέβησαν και στον Αχλαδόκαμπο…Όσο για τους Καλύβα Μαραντζίδη (και όλων όσων χαλάνε το σταλινικό μονοπώλιο στην ιστοριογραφία που χτίστηκε μεταπολιτευτικά στα ΑΕΙ με τα λεφτά του ελληνικού λαού) ούτε κι αυτοί σοκάρουν κανένα εκτός απ’τους σταλινικούς. Αυτά που γράφουν τα ξέρει όλη η Ελλάδα, τόσο απο βιβλία, όσο κι απο διηγήσεις των παπούδων και των γιαγιάδων μας που εξιστορούν την άλλη ιστορία, αυτή με τις δολοφονίες, τις σφαγές αμάχων και τους βιασμούς. Κάποιοι (αρκετοί) δεν είναι έτοιμοι ακόμα να αποδεχτούν την αλήθεια. Ε και λοιπόν; Τί πρέπει δηλαδή να κάνουμε οι υπόλοιποι; Να ξεχάσουμε την αλήθεια και τους νεκρούς συγγενείς μας για να μην στεναχωριούνται οι σταλινικοί; Γεμάτη είναι η Ελλάδα απο μνημεία δολοφονημένων απο τον ΕΑΜ-ΕΛΑΣ. Μην τους κρίνετε γιατι οι σταλινικοί είναι ευαίσθητοι και στεναχωριούνται και κυρίως μην αναφέρετε μπροστά τους λέξεις όπως ΦΕΝΕΟΣ

    Σιγά μη στάξει η ουρά του ποντικού στο λάδι, πούλεγε κι ο παπούς μου

Γράψτε ελεύθερα, αν σκεφτήκατε κάτι :)